Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 17/12/2022
Eat & Drink

Nutriție | Cum să ne bucurăm de masa de sărbători fără probleme medicale sau kilograme în plus

Maria Martac De Maria Martac
Comentarii Nutriție | Cum să ne bucurăm de masa de sărbători fără probleme medicale sau kilograme în plus Share Nutriție | Cum să ne bucurăm de masa de sărbători fără probleme medicale sau kilograme în plus
masa de sărbători fără probleme medicale sau kilograme în plus 1-scaled


Cum să ne bucurăm de masa de sărbători fără probleme medicale sau kilograme în plus

Pentru că decembrie este luna exceselor culinare, iată câteva recomandări despre cum vă puteți bucura de preparatele delicioase de sărbători fără să vă simțiți rău ori să puneți câteva kilograme în plus.

Ideea de bază este să avem mese variate, de dimensiuni mici, alternate cu activități recreative, care să ne satisfacă nu doar trupul, ci și sufletul.

" "

Vă recomand ca în zilele de sărbătoare să mâncați dimineața mai copios decât de obicei, pentru a nu fi înfometați la masa principală și a putea savura delicatesele pregătite. Iar cina ar fi ideal să nu fie mai târziu de ora 19-20.

masa de sărbători
foto © Colicaranica | Dreamstime.com

Meniul tradițional pentru masa de sărbători este foarte extins – sarmale, cârnați, friptură, piftie etc. -, dar puteți alege doar una sau două dintre aceste mâncăruri pe care să le gătiți din cărnuri mai slabe (curcan, pește, miel). Și, în mod obligatoriu, să aveți lângă ele salate diverse.

Pentru garnitură puteți alege: varză albă sau roșie, murături, broccoli, conopidă, morcovi, roșii, avocado, fasole, mazăre, spanac, salată verde, sparanghel, dovlecel, castraveți și, evident, cartofii. Alături, încercați variantele mai light de dressinguri și verificați conținutul de ulei și de carbohidrați (zahăr adăugat).

Nu exagerați cu sarea, ci alegeți condimente precum usturoiul, ghimbirul, scorțișoara, cardamomul, nucșoara, boiaua, piperul, turmericul, ierburile uscate, care vor face bucatele delicioase, fără exces de sare.

masa de sărbători fără probleme medicale sau kilograme în plus 1-scaled

Pentru desert puteți alege și fructe proaspete sau uscate: portocale, mandarine, clementine, rodii, gutui, nuci, curmale, smochine. O felie de cozonac, chec SAU tort pe zi este suficientă și ideal este să o consumați la micul dejun.

Hidratarea este bine să o faceți doar cu apă și să evitați sucurile de orice fel! Nu uitați că alcoolul, precum berea, cidrul, cocketilurile și tăriile dulci, conține multe calorii. Alegeți la masa de sărbători, să beți vin sec alb, roșu sau spumant și întotdeauna cu o cantitate dublă de apă.

masa de sărbători vin fiert

Nu uitați de fibrele alimentare! Pe lângă salate, puteți să luați și un supliment de fibre pentru a ajuta digestia. Iar dacă aveți probleme digestive, încercați să preîntâmpinați o eventuală criză care v-ar strica sărbătorile având la îndemână suplimente cu săruri biliare sau pansamentele gastrice.

Faceți pauze de 4-5 ore între mese și nu ciuguliți în timpul acesta, ci alegeți să faceți o plimbare, de exemplu. Diversificați alimentele și respectați dimensiunea porțiilor.

Puteți mânca de-a lungul zilei o bucată de friptură, un cârnat, o felie de tobă, 2-3 sarmale și o felie de cozonac, dar să nu fie TOATE la aceeași masă! Avem multe zile de sărbătoare, rude și prieteni, deci prilejuri destule să mâncăm câte puțin din toate. Cumpătarea este ideală în alegerea porțiilor de mâncare, dar și de alcool.

Text de Maria Martac

Maria Martac este biolog, tehnician nutriționist, health coach.
www.mariamartac.ro

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută