Lumea nouă a vinului
De fapt, a comunicării vinului.
Un subiect mereu spinos și un subiect mereu complicat de abordat, căci această categorie este atipică. Ironic de atipică, căci vinul în sine este o poveste, și atunci întrebarea oricărui om de marketing este „cum spun povestea vinului meu?”, „cum o fac diferită”, „cum o fac unică”?
Dar cea mai mare întrebare este „cum fac accesibilă lumea vinului unui consumator care nu știe nimic despre acest produs?”
Aceasta este principala barieră ce trebuie trecută: majoritatea oamenilor nu știe cum să se raporteze la această categorie, care a fost, pentru o lungă perioadă de timp, rezervată specialiștilor.
Evident, la toate aceste întrebări complicate, nici răspunsurile nu pot fi simple, dar punctul de plecare este mereu același: să încerci să fii prezent acolo unde produsul tău ar putea face o diferență.
De exemplu, festivalurile (de muzică, de film, de haine) sunt un excelent punct de intrare, pentru că aici oamenii au timp, au deschidere să încerce și să descopere experiențe noi.
Cu o prezență corectă, cu un discurs simplu, cu o experiență corectă de servire, ai o șansă bună să-i ajuți pe oameni să interacționeze cu lumea vinului.
Petrecerile de zi sunt un alt context în care vinul își poate face simțită prezența și să-și aducă valoarea.
Mai ales vinurile spumante își găsesc locul aici, dar nici vinurile ușoare, cu nivel scăzut de alcool, nu sunt nepotrivite. Petrecerile de zi au această caracteristică – durează mai puțin, oamenii vin mai devreme și își doresc să deguste ceva bun, un ceva bun care să le permită să fie „sobri” și seara. Un pahar de vin bun sau un spumant zglobiu exact asta poate face: te simți bine și te bucuri și de restul zilei.
Nu aș ignora deloc lumea Tik Tok.
Da, desigur, e un loc ca un turn Babel al distracției fără sens, de multe ori, dar în același timp, e o rețea care nu pune presiune pe useri. Și exact asta este și tema vinului, să nu pună presiune pe consumatori. Tik Tok este un loc de explorare, un loc foarte bun din care mulți oameni pot începe o legătură cu vinul.
Noua lume a vinului în comunicare înseamnă mai puțină etichetă și mai multă relevanță. Nu e o excursie ușoară, dar e necesară pentru ca acest produs plin de poveste să ajungă la cât mai multă lume.
Text de ȘTEFAN CHIRIȚESCU | OPINII