Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 27/05/2024
Eat & Drink / Drink

ȘTEFAN CHIRIȚESCU | Cum ne povestim despre vin?

Ștefan Chirițescu De Ștefan Chirițescu
Comentarii ȘTEFAN CHIRIȚESCU | Cum ne povestim despre vin? Share ȘTEFAN CHIRIȚESCU | Cum ne povestim despre vin?
Cum ne povestim despre vin?


Cum ne povestim despre vin?

Când mergi în Spania, spaniolul îți dă vinul din zona în care ești, la fel franțuzul, la fel italianul, la fel și austriacul, chiar și neamțul.

Da, România face vin, zice un slogan recent care vrea să poziționeze țara noastră drept un (mare) producător de vin, dar încă necunoscut. Se pare însă că alde cârciumarul român încă nu a prins informația, căci dacă ceri recomandare de un vin primești în top 5 zero vinuri românești. Da, piața internă absoarbe aproape toată producția locală de vin, doar că vinul ăsta nu se consumă la cârciumă decât în 30% din total volum.

Deci, întrebarea mare este poate legată de o reformulare a problemei: cum să vorbim interesant despre vinul românesc la cârciumă, atât pentru clientul român, dar și pentru turistul străin care e curios de ce există pe aici, dincolo de Merlot, Cabernet sau Chard, pe care le știe din toate țările în care a mai fost?

Păi, poate trebuie să-l vindem ca perechea mâncărurilor. Deci, cum? Ar zice a toate cunoscătorul cârciumar și falnicul producător.

Da, soluția (una dintre) este să punem vinul în planul asocierii gastronomice vs. să-l facem vedetă. Da, am cam ratat niște teritorii de comunicare pentru vin, deci ne trebuie o platformă alternativă să-l facem vedetă.

De ce gastronomia? Pentru că realitatea ne arată că România e un mix de bucătării, e un mix de vechi și nou, de simplu și complicat.

Wine-pairing despre vin

Și asta atrage și clientul român, dar mai ales străinul. Mai ales străinul se va bucura de acest cal troian: a auzit că pe Miorița în jos, mâncarea nu e rea și vine și pentru ea. Și așa se ivește și ocazia vinului. Pentru că o mâncare bună va cere un vin bun, dacă mâncarea e bună, înseamnă că și vinul poate fi.

Și uite cum, încă o dată, faptul că străinul va descoperi vinul românesc ne va ajuta pe noi toți, căci va vorbi despre el, îl va povesti prietenilor, iar zumzetul acesta o să-l trezească și pe românul prea iubitor de Cabernet. Și îl va face curios să afle despre vinul românesc.

Ironic, nu? Da, dar măcar e util, căci știm că, din păcate, românul are încă nevoie de validare din afară pentru ce are bun în țară.

Poate nu e toată strategia, dar e un pas bun: cârciumari, puneți lângă preparate românești vinuri românești, iar în loc de discounturi mari, cereți și consultanță de la somelierii cramelor. Meniul vostru va fi mai bun. Și mai cerut.

Text de ȘTEFAN CHIRIȚESCU | OPINII

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută