O bere în serial
Creatorul serialului „Peaky Blinders” va face pentru Netflix o serie de opt episoade despre dinastia Guinness.
Steven Knight, cunoscut mai cu seamă în calitate de creator al producției BBC „Peaky Blinders”, lucrează pentru Netflix – opt episoade care vor fi dedicate unei familii marcante, Guinness.
Vestea a venit luna trecută, deloc întâmplător în jurul sărbătorii de St. Patrick, și, așa cum rezultă din sinopsis,
„serialul, plasat în Dublin și New York în secolul al XIX-lea, se va concentra pe consecințele morții lui Benjamin Guinness, omul responsabil pentru succesul extraordinar al fabricii de bere Guinness, și pe impactul de mare anvergură al vicleanului său testament asupra soartei celor patru copii ai săi, Arthur, Edward, Anne și Ben, precum și asupra unui grup de personaje din Dublin care lucrează și interacționează cu Guinness”.
Nu se menționează încă nimic despre distribuție, dar e clar că personajul central al producției mergând pe rețeta serialului „Succesiunea” va fi produsul-vedetă al companiei care în 1886 deținea cea mai mare fabrică de bere din lume.
În tot cazul, dacă judecăm contribuția lui Knight la „Peaky Blinders”, omul pare să se priceapă la licori – imposibil de uitat descrierea spirtoasei din serialul cu Cillian Murphy, primul actor născut în Irlanda care a înșfăcat Oscarul pentru cel mai bun rol principal la ceremonia de anul acesta: „distilată pentru eradicarea aparent incurabilei tristeți”.
Datorăm dinastiei Guinness, o familie marcată de drumurile sinuoase de la sărăcie la bogăție și de la putere la tragedie, o bere neagră cunoscută în toată lumea și o carte a recordurilor.
În cazul în care v-ați întrebat vreodată de ce Întunecimea Sa Amară și Guinness World Records poartă același nume dintr-o coincidență, aflați că nu!
Pur și simplu, în anul de grație 1951, Sir Hugh Beaver, care era directorul berăriilor Guinness, și-a întrebat partenerii de vânătoare din Comitatul Wexford, după ce a ratat o țintă, care era cea mai rapidă pasăre de vânat din Europa. Și a avut revelația că nu exista nicio carte care să consemneze acest record sau altele.
Anii au trecut, Guinness a fuzionat cu Grand Metropolitan, rezultând compania numită Diageo, însă Cavalerul negru al berii cu guler de epocă rămâne în topul preferințelor pe toate meridianele.
Conform The Drink Business, la sfârșitul anului trecut, vânzările nete din ultimele șase luni crescuseră în aproape toată lumea. Interesant, e o creștere sensibilă și în rândurile publicului feminin, mai ales la grupa de vârstă 18-24 de ani.
Streaming-ul ne va spune povestea romanțată a familiei care a produs această bere.
Dar povestea reală a unui gust unic ne-o spune fiecare doză ce pare să înglobeze o biluță (cea care conține azot lichid și se transformă în stare gazoasă după sigilare, menținând presiunea optimă în interiorul recipientului).
Sănătate! Sau cum zic irlandezii din vechime când ciocnesc: Sláinte!
Text de HORIA GHIBUȚIU | OPINII
Citește mai multe articole din EAT & DRINK.