Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 25/05/2023
Eat & Drink / Drink

Tendințe fistichii de dat pe gât

Horia Ghibuțiu De Horia Ghibuțiu
Comentarii Tendințe fistichii de dat pe gât Share Tendințe fistichii de dat pe gât
Tendinte-fistichii


Tendințe fistichii de dat pe gât

TikTok, dar mulți! O trecere în revistă a trendurilor fluide care fac furori, însă provoacă și fiori.

Să fim moderni, să fim în tendințe, să fim ba-da-bum, ba-da-bam. Și să le arătăm și altora.

Trendurile de băut pe TikTok sunt un cocteil de „Do It Yourself”, cu „uite ce-am mai combinat”, cu câțiva stropi de „ce se poate bea pe bogăție din sărăcie”, dintr-un recipient care n-a mai fost folosit la băut. Toate astea, filmate și-napoi la lume date, ca să nu murim proști, fără să fi dat pe gât licori cu care se delectau odinioară predecesorii actualului bâlci digital, femeia cu barbă offline și înghițitorul de săbii analog.

Sigur că, de fapt, TikTokerii redescoperă roata, turnând în ei cu bidonul ceea ce la noi se chema de multă vreme carcalete, boroghină etc.

Să luăm, bunăoară, îmi place să folosesc cu obstinație acest termen, care mă scutește de posibilitatea de a fi confundat cu un influencer-, băutura Home Made, viralizată sub acronimul BORG (BlackOut Rage Gallon, rebotezată Blackout și precedată de un hashtag, care conferă prestigiu și urmăritori). Conține electroliți, arome și alcool în doze păcălitoare.

Se consumă din ditamai bidoanele americane, conform principiului n-aduce litrul ce aduce galonul, prin cămine studențești, la petreceri la domiciliu de adolescenți cu părinți plecați și care vor să ardă etapele până la majorat.

tendinte-fistichii-borg

Și se câștigă o notorietate digitală de proporțiile Internetului când 28 de consumatori, în timpul foarte liber studenți la Universitatea din Massachusetts, ajung la spital cu intoxicație alcoolică. Bravo, puștilor, așa nu!

Dar câte aberații de băut nu s-au viralizat pe TikTok?

Mai știți Cola aia așa-zis sănătoasă, „healthy Coke”, care-ți strepezește dinții doar când citești că e compusă din oțet balsamic și apă minerală? Sau de licoarea care s-a răspândit pentru că se pretindea că slăbește cât vezi cu ochii dacă sorbi cafea instant cu zeamă de lămâie, până când nutriționiștii au avertizat că oroarea de „lemon coffee” poate afecta sănătatea?

Mai nou, într-o succesiune de băuturi indigeste, dar colorate țipător și cu proprietăți așa-zis tămăduitoare, a răsărit hashtag-ul #WaterTok, care face apa chioară, chipurile, mai atrăgătoare. Ingenioasă ca un leac băbesc și eficientă ca o frecție aplicată îndelung unui picior de lemn, însă mult mai dăunătoare, după cum constată specialiștii, această apă îndoită a strâns o frumoasă zestre de peste 103,7 milioane de vizualizări, e numai bună de măritat.

#WaterTok

#WaterTok înseamnă „aqua chiorensis” îmbogățită cu niscaiva pudre cu arome de drajeuri în culori neon și cu siropuri aromate, mmm, delicios, cum de nu ne-a trecut prin cap?! De aici până la „apă cu tort aniversar”, „apă cu rondele de piersici” sau „apă piña colada” a mai fost doar un pas.

În această lume cu susu-n jos, fie-mi îngăduit să-l prefer pe ardeleanul ignorant și nedus la barista, care, ajuns într-o cafenea italiană, a băut dintr-o înghițitură un ristretto și a zis „da, din ăsta dați-mi!”.

Text de Horia Ghibuțiu | Drink | Opinii

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută