Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 16/06/2021
Eat & Drink / Grătare

Grătarul vegan

Gruia Dragomir De Gruia Dragomir
Comentarii Grătarul vegan Share Grătarul vegan


Da, e posibil să faci și așa ceva și nu este deloc considerat un sacrilegiu de către carnivori. Nu este vorba despre burgerii sau cârnații vegani, de tipul beyond meat, ci despre legumele și fructele pe care le poți pregăti la grătar și pot fi fie un side dish, fie o masă în sine.

De exemplu, poți obține o „friptură” vegană din conopidă sau sfeclă tăiate în felii potrivite. Conopida poate fi condimentată în prealabil cu ulei de măsline, piper și curry. Feliile de sfeclă pot fi crestate și marinate în oțet balsamic cu usturoi și ulei de măsline.

Frigăruile din legume le poți face din vinete, dovlecel, ceapă, ardei și ciuperci, toate trase în țeapă în ordine în care dorești. De asemenea, poți încheia țepușa cu o bucată de porumb. Însă, toate aceste legume pot fi preparate și separat pe grătar. Vinetele pot fi tăiate în felii subțiri, dar înainte de a fi puse pe grătar e bine să fie presărate cu multă sare și lăsate la scurs, pentru a elimina substanțele care le fac uneori pișcătoare. La fel, se procedează și cu dovleceii / zucchinii, doar că fără a fi lăsați la scurs. Pentru aceștia din urmă se poate face și un sos de smântână cu usturoi și mărar (asta dacă nu ești chiar vegan). Ardeii la grătar, tăiați în fâșii, pot fi folosiți în salate sau se poate face o salată în sine din ei. Ceapa la grătar este folosită mai mult pentru a da gust celorlalte preparate.

Ca feluri de mâncare consistente și sățioase, pot fi puse pe grătar ciuperci, de diverse soiuri, iar acestea pot fi folosite chiar pentru realizarea unor burgeri vegani. Însă, ele mai pot fi umplute cu diverse soiuri de brânză maturată sau folosite pentru realizarea unor frigărui cu tofu.

Grătarul vegan

Porumbul la grătar este un preparat foarte gustos și care nu trebuie să lipsească de la niciun grătar. Dar, un preparat mai deosebit este avocado la grătar. Fructele de avocado se taie în jumătăți, se scoate sâmburele și se pun pe grătar. Apoi ei pot fi umpluți cu pătrunjel tăiat mărunt și amestecat cu ceapă roșie tăiată mărunt și cu sumac. Sau cu roșii tăiate mărunt și amestecate cu usturoi și busuioc. Alte fructe pe care le poți pune pe grătar sunt ananasul, tăiat în felii potrivite, și bananele, dar cele de tipul plantain. Pentru realizarea unor deserturi deosebite, poți pune la grătar și piersici, pe care le servești cu înghețată.

Foarte important este ca legumele și fructele să fie puse pe grătar înaintea cărnii.

  • Text de Gruia Dragomir.

Galerie imagini

Share

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Esențiale

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.