Chef SOSIN – sosuri craft tasty & nasty, fabricate 100% manual și natural
Sosurile Chef SOSIN sunt făcute de un om cu un nume predestinat pentru acest lucru: Sebastian Sosin. A pornit această afacere în 2018 cu trei tipuri de muștar, dar oficial pe piață a intrat abia în 2020, înainte de declanșarea pandemiei. Pasiunea pentru acest domeniu a făcut ca sosurile sale să fie foarte apreciate de gurmanzi și de connoisseuri.
Mai trebuie spus că în prepararea sosurilor, totul este lucrat de Sebastian de la zero, manual, cu ingrediente naturale, fără nimic sintetic, fără arome, conservanți sau coloranți. Iată ce ne-a povestit despre brandul Chef SOSIN.
Cum a apărut Chef SOSIN?
Chef SOSIN a apărut fără surle și trâmbițe, dintr-o glumă la ceas de seara în jurul grătarului. Pe scurt, am făcut trei soiuri de muștar și le-am denumit extrem de inspirat: Pussy Lover, Kinky Dog, Macho Tears. Am postat pe FB, mi-am văzut de grătarul cu băieții și a doua zi aveam comenzi.
După ceva vreme, analizând situația, am hotărât împreună cu doi asociați să punem de un laborator/spațiu autorizat de producție, că aveam multe comenzi din partea băcăniilor și nu aveam cum să le onorăm. Oficial, pe piața suntem din 11 februarie 2020. Ce a venit la câteva săptămâni e altă poveste
Spune-mi un lucru mai puțin știut despre Chef SOSIN.
Mă cheamă Sebastian Sosin, da, ăla e numele de familie, am un doctorat în microelectronică și asta mă ajută enorm în munca de laborator, mai ales în născocirea și stabilizarea rețetelor, am o diplomă de bucătar, am făcut o școală de fotografie de expresie și toate încasările din fotografii vândute le donez unei asociații care salvează pisici, am lansat un nou brand, de data asta de ceramică, pe numele său Dirt Drama.
Povestește-ne un pic despre produsele voastre și prin ce se deosebesc de celelalte de pe piața.
Pentru început ar fi cam așa: nimic sintetic, totul lucrat de la zero (rețeta, ambalare, etichetare), nu am angajați, dar am o mașina de umplut borcane care mi-a salvat încheieturile.
Rețetele sunt lucrate de mine, sunt implicat în fiecare pas din producție și sunt produse intense, care te fac din prima să ții minte brand-ul Chef SOSIN.
Cât de greu a fost să ajungeți pe mesele restaurantelor din țară sau în magazine?
Cu restaurantele e foarte simplu, imposibil. Cu magazinele e nițel altă discuție, pentru că e o piață foarte volatilă.
Vorbesc de băcăniile de cartier, magazinele care presupun un anumit nivel de calitate. Dar, pe lângă nivelul de calitate, trebuie să ai angajați scogliti, antrenați să vândă marfa, să vorbească despre produse.
Care a fost cea mai mare provocare de care v-ați lovit în anii de activitate?
Provocarea e aceeași de la început, creșterea volumului vânzărilor. Big retailul doar se laudă cu susținerea producătorilor locali și ajungi la raft mai mult pe relații.
Aveți și comenzi din afara țării, doriți să intrați și pe piețele de afară (dacă da, care ar fi prima)?
Aș vrea să ajung pe o piață matură, cu mulți producători craft serioși. Prima care-mi vine-n minte e Germania, dar încă nu am aflat cum se poate ajunge acolo. Aici mai e o problemă, că trebuie să trimiți volume mari, la nivel de palet
Care este impactul pe care v-ați dori să-l aibă afacerea voastră?
Afacerea asta poate face două lucruri: să educe alimentar și să încurajeze apariția altor producători craft. Poate chiar trei dacă producătorii înțeleg care e treaba cu colaboratul și asociatul, dar astea sunt deja rarități.
Care e cea mai importantă lecție pe care ați învățat-o din perioada în care ați dezvoltat acest brand?
Totul se schimbă și trebuie să gândești mereu cu 3-4 pași înainte. Produse noi, game noi, colaboratori noi.
Ce planuri aveți pentru Chef SOSIN pentru restul anului?
Am tachinat clienții vreo 6 luni cu niște sosuri fermentate, ediții efemere. A fost o experiență minunată, vreo 8 rețete cu adevărat efemere, pentru că toate au fost făcute într-un număr tare limitat de borcane pentru care lumea aproape că s-a bătut, au fost mici drame când se termina o ediție (cred că maxim 50 pentru o rețetă, 7 pentru cea mai limitată). Am testat o nouă abordare a sosurilor iuți și anume sosurile fermentate (cum ar fi Tabasco sau Sriracha, dar nici una din rețetele efemere nu a avut nimic de-a face cu astea două).
De fapt, am pregătit terenul pentru lansarea unei noi game, numita FERMENTOR. Și pe 9 martie am lansat-o, premieră în țară, două versiuni de Sriracha verde și rosu, plus o nebunie mult mai iute, dar, de fapt, o altă bombă de aromă pe bază de piersici. Planul e să extind gama FERMENTOR, să o duc până la sosuri maturate în butoi de lemn.
Interviu de GRUIA DRAGOMIR | Povești de succes