DECÂT O DUBĂ – dube pentru evenimente cum n-a văzut Parisu’
Decât o Dubă este un business inedit, care pune la dispoziția organizatorilor de evenimente de orice fel 10 dube Citroen HY cu caroserii diferite. Acestea pot fi personalizate în orice fel pentru diverse tipuri de activări, fie că e vorba de un street food truck, un pupitru neconvențional, un pop-up bar chic sau orice altceva. Despre afacerea pe care a pus-o (la propriu) pe roate, ne-a povestit mai multe Vițalariu Alexandru.
Cum a apărut Decât o Dubă? Cine sunt oamenii din spatele acestui business și cum ați ajuns la acest concept?
Începutul acestui proiect este puțin învăluit în mister – se zice că la un moment dat, oamenii din creație au un trigger după un anumit timp de activitate și se apucă de câte un (alt) hobby. Cred că așa am ajuns și eu în acest peisaj al schimbărilor și, de undeva din trecut (mai degrabă din influența filmelor cu Louis de Funès cu care am copilărit), mi s-a pus pata pe acest model de dube.
Venind din zona unei agenții de creație pe care am dezvoltat-o, proiectul s-a transformat destul de repede dintr-o achiziție sentimentală într-un proiect de BTL pentru brandurile cu care colaboram la acea vreme (acum că scriu aceste rânduri, îmi dau seama că lucrurile au decurs cumva pe baza unui fir logic, dar la acel moment, totul se desfășura cu rapiditate, într-un tărâm al tinichigiilor, pregătitorilor de vopsit și vopsitorilor – cu alte cuvinte, intram în zona de restaurare auto).
Nevoile acestui business diferă de la zi la zi, de la a face curățenie pre/post event, până la a demonta/reface mobilier, key account sau financiar. Deocamdată, m-am încadrat destul de bine pentru toate pozițiile deschise, așa că m-am hotărât să le iau pe toate.
Spune-ne un lucru mai puțin știut despre Decât o Dubă.
Un lucru mai puțin știut… este că în fiecare zi de sezon te așteaptă câte o provocare. Fie un client care are nevoie de mai mult mobilier în dubă, fie deloc, fie cu 2 frigidere în loc de unul, fie de o colantare integrală, fie la București sau în altă țară. Oricât de pregătit aș fi după toate aceste sezoane de evenimente, mereu mă surprinde câte ceva. A, da, și mai mai sunt și telefoanele celor care vor să transporte marfă cu aceste dube, pentru că evident că nu citesc nimic din anunțul de rental și vor să se plimbe cu ele prin oraș crezând că sunt dube noi. A, și mai este și aspectul financiar, unde toată lumea crede că este un sport destul de ieftin, și fraților, credeți-mă, nu este…
Povestiți-ne un pic despre dubele voastre – câte aveți, cum le-ați găsit, cât este de greu să recondiționezi și să adaptezi un astfel de vehicul etc.
Aici putem să povestim cam 10 zile – 10 zile pentru că au ajuns să fie 10 dube în total (mă rog, 9 și jumătate, pentru că ultima este în facere sau în chinurile facerii).
Galben – Povestea debutează cu cea mai ruginită dubă din întreg universul, undeva văzută pe internet la vânzare pe lângă București. Dubă pe care am văzut-o, am luat-o și am adus-o la Brașov.
Magenta – luată de la București, oameni super faini, am făcut click din prima.
Albastră – luată din Franța, plecat cu taică-miu după ea ca niște mari connaisseur-ii lui pește, văzută la Edmond din Bessay-sur-Allier și testată pe viu. Ce a însemnat asta? M-am pus la volan, nici auzisem vreodată un motor mergând, nu știam care e poziția vitezelor la schimbătorul de viteze, dar am insistat și am reușit.
Verde – luată tot din Franța în stare excelentă, mașină care pornește și astăzi ca un ceas elvețian cu influențe balcanice.
Primul pick-up – luată din flota Marinei Franceze, tot din Franța – pornită de Răzvan la Brașov într-o seara foarte răcoroasă, dar sărbătorită cu multă șampanie
Turcoaz – cumpărată cu un prieten din Polonia, ajunsă aici după multe peripeții.
Portocalie – cumpărată pentru că o vândusem pe cea Turcoaz în Franța, dar care mai apoi a revenit tot la mine – ce să facem, Alexandre…
Albă – adică o fostă frigo care era foarte aproape să se rupă când a fost dată jos de pe platformă în România.
Pickup 2 – luată pentru că era foarte ieftină, dar proprietarul voia plata doar „en especes”, așa că am trimis banii prin transportator, care acesta nu a mai plecat după ea nici în ziua de astăzi, retrimis transportator și ajunsă cu succes la Brașov
Duba 10 (pentru că încă nu știu culoarea) – luată de la Alex din București, care o pregătea ușor ușor să fie dusă la fier vechi.
Cât de greu a fost să ajungeți în atenția organizatorilor de evenimente și care au fost cele mai ciudate cerințe?
Cred că norocul a fost cel care a stabilit ca aceste dube să urmeze acest parcurs. Da, acest curent de food truck a ajuns destul de târziu la noi, iar cel de food truck rental și mai târziu, dar cu toate acestea, pot să confirm faptul că uneori, în viață, ai nevoie de omul potrivit la locul potrivit (și aici mă refer la oamenii super faini de la care am luat duba Magenta, organizatori ai Summer Well).
Care a fost cea mai mare provocare de care v-ați lovit în anii de activitate?
Până anul trecut aș fi spus că recondiționarea a fost într-o proporție covârșitoare un aspect provocator în acest proiect, daaaar cum lucrările majore au cam încetat să se mai petreacă și am trecut predominant în mentenanță, ei bine, aici mi-am găsit o nouă pasiune – refacerea interioarelor și pregătirea acestora pentru evenimente.
Care este impactul pe care v-ați dori să-l aibă afacerea voastră?
Cred că obiectivul principal este acela de a transforma mentalitatea generală de food truck rental, cu care toată lumea este obișnuită, într-un mockup rental. Adică un produs 100% personalizabil pentru activarea pe care brandul tău preferat o face (și nu, nu doar horeca).
Care e cea mai importantă lecție pe care ați învățat-o din perioada în care ați dezvoltat acest brand?
Să nu mai spun niciodată că asta e ultima dubă pe care o cumpăr.
Ce planuri aveți pentru Decât o Dubă pentru 2025?
2025 este anul celor 10 mockup-uri pe roți. Cred că Decât o Dubă a ajuns la maturitate și (asta dacă nu-mi mai arată vreo dubă, două, trei…) asta se va reflecta și în tipul activităților pe care le va avea. Pe de-o parte sunt 10 culori pe care le ai la îndemână pentru a se asimila cu brandul tău, ai un calendar live cu disponibilitatea fiecăruia, o documentație tehnică destul de explicită pentru fiecare dubă și muuuult client service, iar pe de altă parte, timpul scutit prin închiriere spre deosebire de construcția unui stand expo, demontarea lui și depozitarea acestuia până la următorul eveniment. Soluția noastră? Rent it, ’till you make it.
Interviu de GRUIA DRAGOMIR
Citește mai multe articole din LIFESTYLE.