Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 14/04/2022
Eat & Drink

Sfaturi de la nutriționist pentru masa de Paște

Maria Martac De Maria Martac
Comentarii Sfaturi de la nutriționist pentru masa de Paște Share Sfaturi de la nutriționist pentru masa de Paște


Masa de Paște vine după o perioadă în care este posibil să fi postit, de aceea organismul nostru ar trebui să primească mâncare în cantități rezonabile, fără excese.

În zi de mare sărbătoare, nu suntem pe fugă, avem timp să discutăm, să ascultăm și să ne bucurăm, putem să mâncăm încet, cumpătat și să ne oprim atunci când ne simțim sătui. Obiceiul de a umple masa cu toate preparatele, de la început, nu este o idee bună, pentru că suntem tentați să mâncăm repede și mult. E bine să prelungim timpul, să luăm bucăți mici, pe care să le mestecăm bine, lăsând tacâmurile din mână.

Pentru mine, Sărbătoarea Învierii este despre ouă roșii, friptură de miel, drob și pască și le putem avea pe toate, atent pregătite, dar în cantități moderate.

Sfaturi de la nutriționist pentru masa de Paște

Oul este un aliment super sănătos și hipocaloric (80 kcal), putem consuma 2 pe zi (dar fără maioneză).

Salata verde, asezonată cu ulei de măsline, zeamă de lămâie, sare, piper, trebuie să ia locul salatei boeuf.

Ciorba de miel, mâncată cu ardei iute, pătrunjel sau leuștean proaspăt, poate fi o variantă inspirată atât pentru prânz, cât și pentru cină. După ce preparați ciorba, înlăturați grăsimea care se adună la suprafață, astfel, o porție de ciorbă de miel va avea 100 kcal.

Sfaturi de la nutriționist pentru masa de Paște

Drobul preparat din organe interne, tocate și fierte, la care se adaugă multe verdețuri și ouă, puse în final la cuptor, poate fi aperitivul perfect, din punct de vedere nutrițional, deoarece o felie subțire de drob are 80 kcal.

Stufatul din carne de miel înăbușită și apoi fiartă împreună cu ceapă, usturoi verde și, la final, suc de roșii ajunge la 300 kcal o porție cu două bucăți de carne.

Sfaturi de la nutriționist pentru masa de Paște

Pasca din făină semi-integrală cu brânza dulce și cu stafide, coajă de lămâie, arome și puțin zahăr este de preferat în locul cozonacului.

În ceea ce privește alcoolul, este de bine să alegem vinul sec, alb sau roșu, care are un conținut caloric redus și ajută digestia (un pahar de vin are 80 kcal). Putem consuma și prosecco sau șampanie, pentru festin.

Și nu uitați de hidratarea cu apă! Pentru fiecare pahar cu alcool, consumați două pahare cu apă.

Nu este recomandat să ciugulim fructe sau dulciuri între mese, iar finalul mesei, o ceașcă de cafea neagră, neîndulcită, este ideală.

Exemplu de meniu:

Sfaturi de la nutriționist pentru masa de Paște

Micul dejun: un ou fiert, o felie subțire de drob cu legume crude, o cafea. Ca desert, o felie de cozonac/pască. Până la prânz facem pauză alimentară și consumăm doar apă.

Prânz: 100-150g de friptură, ideal alături de salată și legume crude, verzi, de sezon.

Un ou de ciocnit, un pahar cu vin de calitate.

Cina: O porție de ciorbă de miel încheie ziua cu o senzație perfectă de sațietate.

Maria Martac este biolog, tehnician nutriționist, health coach www.mariamartac.ro

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută