Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti
Festival

eXcentric Dance Team(s) Festival 2024

excentric dance team(s)

Festivalul urmărește să creeze un epicentru al dansului contemporan care să susțină nevoile și vocile noilor generații de dansatori și coregrafi.

Dorim facilitarea unui cadru de întâlnire între spectacole de dans contemporan și public, între coregrafi și dansatori, care să genereze nu doar producții, ci și un limbaj comun.

 

Programul eXcentric Dance Team(s) Festival 2024

𝐙𝐢𝐮𝐚 𝟏  | 𝐃𝐮𝐦𝐢𝐧𝐢𝐜ă, 𝟐𝟗 𝐬𝐞𝐩𝐭𝐞𝐦𝐛𝐫𝐢𝐞, 𝐨𝐫𝐚 𝟏𝟖.𝟑𝟎 (sala mare cu publicul pe scenă)

🩰 𝐏𝐀𝐓𝐎𝐒𝐄𝐅𝐑𝐀 – Centrul Național al Dansului București

𝐂𝐨𝐧𝐜𝐞𝐩𝐭 ș𝐢 𝐝𝐢𝐫𝐞𝐜ț𝐢𝐞 𝐚𝐫𝐭𝐢𝐬𝐭𝐢𝐜ă: Mădălina Dan

„Ce știți despre viața furnicilor? Dar despre iridescență? Cunoașteți clasele de fitness? Puțină cosmologie? Poate ceva din muzica trap?

Patosfera aduce la viață un univers fragil și strălucitor, interconectat și coexistent, specific gândirii ecologice și descentrat de perspectiva umană, unde realitatea e doar una dintre versiunile privirii noastre.”

 

𝐙𝐢𝐮𝐚 𝟐 | 𝐋𝐮𝐧𝐢, 𝟑𝟎 𝐬𝐞𝐩𝐭𝐞𝐦𝐛𝐫𝐢𝐞, 𝐨𝐫𝐚 𝟏𝟗.𝟎𝟎 (sala mare cu publicul pe scenă)

🩰 𝐂𝐚𝐧𝐜𝐞𝐫, 𝐜𝐨𝐫𝐞𝐠𝐫𝐚𝐟𝐢𝐚𝐭 – Compania Paradis Serial București

𝐂𝐨𝐫𝐞𝐠𝐫𝐚𝐟𝐢𝐚: Cosmin Manolescu

„Cancer, Coregrafiat” este o călătorie emoțională cathartică și participativă între viață, moarte și dans ce are în centrul atenției viziunile și durerea unui personaj masculin, care se confruntă cu boala cancerului de sân. Aceasta este o formă rară însă prezentă și la bărbați și mai puțin cunoscută și mediatizată în România.”

 

𝐙𝐢𝐮𝐚 𝟑 | 𝐌𝐚𝐫𝐭̗𝐢, 𝟏 𝐨𝐜𝐭𝐨𝐦𝐛𝐫𝐢𝐞, 𝐨𝐫𝐚 𝟏𝟖.𝟎𝟎

🩰 𝐌𝐚𝐫𝐚𝐲𝐚 𝐀𝐫𝐫𝐨𝐮𝐡 – Cies K. Danse & Col`Jam, Maroc – Franța

𝐂𝐨𝐫𝐞𝐠𝐫𝐚𝐟𝐢𝐚: Ahlam El Morsli, Wajdi Gagui `Jean-Marc Matos

„Maraya Arrouh (oglinzi ale sufletului), o hibridizare a corpului cu digitalul, dans și imagini interactive, în slujba unei spiritualități comune, un posibil răspuns, un remediu imaginar.

Fiind profund inspirat de viziunea spirituală a sufismului, spectacolul chestionează relațiile și conexiunile umane.”

 

𝐙𝐢𝐮𝐚 𝟑 | 𝐌𝐚𝐫𝐭̗𝐢, 𝟏 𝐨𝐜𝐭𝐨𝐦𝐛𝐫𝐢𝐞, 𝐨𝐫𝐚 𝟐𝟎.𝟏𝟓 (sala mare cu publicul pe scenă)

🩰 𝐒𝐩𝐚ț𝐢𝐢 𝐨𝐫𝐢𝐠𝐢𝐧𝐚𝐥𝐞 / 𝐆𝐞𝐬𝐭𝐮𝐫𝐢 𝐥𝐞𝐠𝐚𝐥𝐢𝐳𝐚𝐭𝐞 – /SAC, București

𝐂𝐨𝐫𝐞𝐠𝐫𝐚𝐟𝐢𝐚: Simona Dabija & Ioana Marchidan

„Pornind de la povești de familie pe care simt că le duc cu ele, Ioana Marchidan și Simona Dabija propun o cartare performativă a ideii de moștenire. Spațiul performativ pune în dialog obiectele fizice și emoționale aparținând celor două performere cu obiectele artistice create de Dimitrie Luca Gora.”

 

𝐙𝐢𝐮𝐚 𝟒 | 𝐌𝐢𝐞𝐫𝐜𝐮𝐫𝐢, 𝟐 𝐨𝐜𝐭𝐨𝐦𝐛𝐫𝐢𝐞, 𝐨𝐫𝐚 𝟏𝟗.𝟎𝟎  (sala mare)

🩰 𝐎𝐌𝐄𝐍 – Linotip – Centru Independent Coregrafic, București

𝐂𝐨𝐫𝐞𝐠𝐫𝐚𝐟𝐢𝐚: Arcadie Rusu

„Un spectacol inspirat din viața și opera sculptorului Constantin Brâncuși și a cântăreței Maria Tănase. În acest scenariu, cei doi artiști se reîntâlnesc prin căutările lor, prin inspirația din tradiție către un absolut mistic universal.

Într-o lume predestinată uitării, sacrificiul trecutului se modelează în speranța că dincolo de tot ce facem, tot ce trăim, există ceva care undeva contează..”

 

𝐙𝐢𝐮𝐚 𝟓 | 𝐉𝐨𝐢, 𝟑 𝐨𝐜𝐭𝐨𝐦𝐛𝐫𝐢𝐞, 𝐨𝐫𝐚 𝟏𝟖.𝟎𝟎 (sala mare)

🩰 𝐄𝐥 𝐃𝐨𝐫𝐚𝐝𝐨 – La Cie NDE

𝐂𝐨𝐫𝐞𝐠𝐫𝐚𝐟𝐢𝐚: Nicanor de Elia

„Prin combinarea acrobației cu jongleria, spectacolul El Dorado crează o tehnică coregrafică în centrul căreia să poziționează manipularea corpurilor. Scopul este acela de a dezvolta un limbaj artistic la limita dintre circ și dans prin detașarea de jongleria tradițională, permițând corpurilor artiștilor să devină un instrument de expresie de sine stătător.

Fiind la bază jongleur, coregraful Nicanor de Elia a permis dansului să-i influențeze jongleria, însă în acest spectacol dansul este influențat prin elemente de jonglerie.”

 

𝐙𝐢𝐮𝐚 𝟓 | 𝐉𝐨𝐢, 𝟑 𝐨𝐜𝐭𝐨𝐦𝐛𝐫𝐢𝐞, 𝐨𝐫𝐚 𝟐𝟎.𝟑𝟎 (sala studio)

🩰 𝐀𝐦 𝐈? – NON – Centru de Arte Performative

𝐂𝐨𝐫𝐞𝐠𝐫𝐚𝐟𝐢𝐚: Roxana Florescu

AmIbecoming my parent?

AmI?

Ne-am oprit și ne-am întrebat cât din „noi” suntem părinții noștri. Care e granița dintre mine și tata? Dintre mine și mama sau bunica ei?

Ne e frică să ne privim prea mult în oglindă?

Suntem produsele finale ale vieților oamenilor dinaintea noastră?

Unde încep „eu” și unde se termină materia care îmi formează strămoșii? Cât lăsăm pentru următorii?”

 

𝐙𝐢𝐮𝐚 𝟔 | 𝐕𝐢𝐧𝐞𝐫𝐢, 𝟒 𝐨𝐜𝐭𝐨𝐦𝐛𝐫𝐢𝐞, 𝐨𝐫𝐚 𝟏𝟖.𝟎𝟎 (sala mare)

🩰 𝐁𝐔𝐑𝐐𝐀 Ș𝐈 𝐁𝐀𝐒𝐌𝐀 – Teatrul Municipal Baia Mare

𝐂𝐨𝐫𝐞𝐠𝐫𝐚𝐟𝐢𝐚: Raul Hotcaș & Ahlam el Morsli (Maroc)

„Spectacolul atinge un punct extrem de sensibil – violența împotriva femeii – temă care are conotații diferite, în funcție de cutume, tradiții și apartenențe religioase. Dar, indiferent de zona geografică, de calitatea culturală a spațiului exemplificat, de apartenența socială a subiecților, manifestările violenței au același impact uman, același profund efect degradant al grupului social în care se manifestă.”

 

𝐙𝐢𝐮𝐚 7 | Sâmbătă, 5 𝐨𝐜𝐭𝐨𝐦𝐛𝐫𝐢𝐞, 𝐨𝐫𝐚 𝟏𝟖.𝟎𝟎 (sala mare)

🩰 ROMEO@JULIA.COM – M Studio, Sfântu Gheorghe

𝐂𝐨𝐫𝐞𝐠𝐫𝐚𝐟𝐢𝐚: Pal Frenák

Fren_Ák se preocupă de tragedia celor două personaje la un nivel interior, emoțional, pe măsură ce cei doi tineri pasionați cad în ghearele propriilor iluzii. Ceea ce vedem este tensiunea de sub suprafață, ciocnirea dintre doi indivizi prinși în dorințe și iluzii distorsionate de societatea de consum.

 

𝐙𝐢𝐮𝐚 8 | Duminică, 6 𝐨𝐜𝐭𝐨𝐦𝐛𝐫𝐢𝐞, 𝐨𝐫𝐚 𝟏𝟖.𝟎𝟎 (sala mare)

🩰 LA VIE EN ROSE – Teatrul De Nord Satu Mare

𝐂𝐨𝐫𝐞𝐠𝐫𝐚𝐟𝐢𝐚: Gigi Căciuleanu

LA VIE EN ROSE este un spectacol gândit ca un dans amoros prin excelență. Cuplul este văzut ca un singur personaj format din două entități. Chiar dacă de fapt, uneori, nu este vorba decât de solitudini, cuplate la voia hazardului. Duse de același val. Legate între ele de dinamica câte unui firicel de melodie. De câteva note pe care le-ar auzi doar trecând din   întâmplare pe lângă o fereastră deschisă, interferând astfel, cu secretul vreunei alte intimități.

Ca și în viață cuplurile se fac și se desfac necontenit.

Pe un montaj muzical reunind teme din epoca de aur a șansonetei franceze, „La Vie En Rose” s-ar putea defini ca un dans al amanților. În răstimpul căruia „dansActorii” trăiesc din plin muzica unui vesel (sau trist) Paris.

Cine are în vedere „viața în roz”, are în minte implicit și opusul acesteia: „griul cotidian”. Cu, bineînțeles, ca și în cazul culorii roz, nuanțele acestuia.

O relație se formează. O alta se destramă. Partenerii se comportă ca fiind „în mâna” celuilalt, prinși cu toții în “pânza de păianjen” a unui permanent joc de întâlniri și/sau despărțiri amoroase.

 


Vrei să fii la curent cu cele mai noi Evenimente, Filme și Festivaluri din România?

Share

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter
Email
Caută