Sergiana ocupă un loc din ce în ce mai vizibil în industria ospitalităţii româneşti, în acelaşi timp crescând semnificativ şi numărul oaspeţilor de peste hotare care apreciază restaurantele Grupului.
Dezvoltare a reţelei şi creşterea notorietăţii brandului au condus la apariţia Sergiana Horeca, divizia specializată în managementul restaurantelor. Evoluţia Grupului în acest sector a început în 1999, prin preluarea şi relansarea Restaurantului Ceasu’ Rău (Braşov).
Au urmat alte nouă restaurante, cel mai nou proiect Horeca semnat de Sergiana derulându-se în 2022. Şi de această dată a fost vorba de o preluare urmată de relansare, însă poziţionarea geografică a reperezentat o premieră. Pentru că vorbim despre Calul Bălan (Neptun), prima locaţie Sergiana de pe litoral.




Ca o precizare semnificativă, trebuie să reamintim că patru dintre cele zece restaurante – Ceasu’ Rău, Stâna Turistică, Sub Cetate şi Calul Bălan – au fost preluate în stare nefuncţională, reabilitarea şi redeschiderea rămânând în sarcina managementului Sergiana. Iar ca o concluzie a acestor 25 de ani, putem afirma că succesul a devenit o caracteristică definitorie pentru reţeaua Horeca, ceea ce atestă nivelul expertizei acumulate de Sergiana în cei 25 de ani de activitate în acest domeniu.


Ar mai fi de spus că fiecare locaţie este definită prin atribute specifice, reţeaua lansând astfel o ofertă generoasă şi variată. Aceasta porneşte de la bucătăria tradiţională românească, cu un filon ardelenesc bine evidenţiat, ca să continue cu delicatese ale bucătăriei internaţionale, ajungând să cocheteze, mai nou, cu tendinţele gastronomiei actuale urbane. Exemplul Kronburger – una dintre mini reţelele din Sergiana Horeca – este elocvent în acest sens.
Referindu-ne tot la Grup, merită să subliniem densitatea de evenimente şi campanii care jalonează calendarul anual al reţelei. După un februarie efervescent, în care Valentine’s Day, Dragobete şi Mărţişor s-au reunit sub emblema Vremea Dragostei, rezultând o suită de oferte speciale şi campanii eveniment, putem spune că întreg 2025 se anunţă ca un an extrem de dinamic.


Doar dacă ne referim la seria aniversărilor fiecărei locaţii, lista este lungă şi bogată. Începem cu Sergiana Coresi – Martie, Stâna Turistică – Aprilie, Sergiana Mureşenilor – Iulie, Sub Cetate – Iulie, Ceasu’ Rău – August, Casa Tudor – August, Sergiana AFI – Octombrie, şi Sdelivery – Decembrie.


Alăturaţi acestor momente toate marile sărbători ortodoxe care adună românii la masă ori tradiţii şi obiceiuri cunoscute, sau mai puţin cunoscute, pe care ţinem să le păstrăm în memoria colectivă şi canalizăm creativitate şi energie să transformăm o dată din calendar într-o zi specială, memorabilă. Ignatul, de pildă, generează o zi – eveniment în fiecare decembrie la Stâna Turistică.




Mutându-ne la mare, avem deschiderea anuală a sezonului estival pe litoral, iar prin Calul Bălan, momentul figurează între Evenimentele Sergiana. Să nu uităm Sărbătoarea Vinului şi a Bucătăriei Româneşti, cea care a devenit un reper al toamnei pentru oaspeţii noştri. Chiar dacă ne-am opri aici – însă lista continuă cu proiecte noi, pe care le veţi descoperi în 2025 – rezultatul este, aşa cum am spus, un calendar dinamic, plin de evenimente.


Mai multe despre acest subiect nu spunem acum, ci doar vă asigurăm că vom rula noi tipuri de concursuri şi campanii, iar premiile şi cadourile pe care le pregătim sunt mai multe şi mai valoroase decât cele de anul trecut. Va trebui să ne credeţi şi atunci când spunem că pornind de la experienţele din 2024, premiile surpriză au devenit o categorie constantă prin care ne vom răsplăti oaspeţii. Dar despre toate acestea veţi afla la timp urmărind restaurantele Sergiana Horeca în social media şi pe site-ul www.sergiana.ro.
Şi nu uitaţi, la orice sărbătoare a noastră, Voi sunteţi Invitaţii de Onoare!
» Text de Liviu Mereuță | Eat & Drink