Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 30/11/2024
TV

PREMIERĂ | Despre serialul “Cod roșu la Paris” cu actriţa ANA ULARU

Ioan Big De Ioan Big
Comentarii PREMIERĂ | Despre serialul “Cod roșu la Paris” cu actriţa ANA ULARU Share PREMIERĂ | Despre serialul “Cod roșu la Paris” cu actriţa ANA ULARU
Cod roșu la Paris


PREMIERĂ | Despre serialul “Cod roșu la Paris” cu actriţa ANA ULARU

Serialul Cod roșu la Paris (Paris Has Fallen), cea mai mare producție Canal+ și Studiocanal din 2024, care va putea fi urmărit în premieră și în exclusivitate din 2 decembrie în aplicația Focus Sat, este prima declinare în televiziune din universul Has Fallen, la cârma caruia se află Howard Overman, scenarist britanic laureat cu premiul BAFTA, cunoscut pentru serialele Misfits, War of the Worlds, Merlin sau Vexed, alături de celebrul actor Gerard Butler, protagonist al francizei pe marile ecrane, de această dată în postura de producător executiv, şi de legendarul producător de filme de acţiune Avi Lerner (Has Fallen, The Expendables, The Mechanic).

Cod Rosu la Paris

Lansate în deceniul trecut, filmele din trilogia Has Fallen, în care starurile Gerard Butler și Morgan Freeman au fost capete de afiș, Olympus Has Fallen (Cod roșu la Casa Albă), London Has Fallen (Cod roșu la Londra) și Angel Has Fallen (Cod Roșu în Serviciile Secrete) au avut încasări de peste 500 de milioane de dolari la box-office-ul internațional și, drept urmare, vor fi completate de seriale spin-off, produse în mai multe teritorii, Paris Has Fallen (2024) fiind primul dintre acestea.

Capitala Franţei devine în Cod roșu la Paris terenul de vânătoare al unui grup terorist condus de Jacob Pearce, fost membru al Legiunii Străine Franceze, care, din raţiuni profund personale, riscă să năruie siguranța națională la cel mai înalt nivel.

Motivaţiile şi metodele sale neobişnuite aruncă metropola în haos, iar povestea se complică progresiv, într-un ritm alert şi plin de suspans, devenind tot mai neclar cine este cu adevărat vinovat.

Serialul difuzat în exclusivitate în aplicația Focus Sat introduce în franciză un nou set de personaje cu potenţial de a deveni memorabile, interpretate de actori extrem de talentaţi şi de versatili, în parte familiari şi publicului de la noi, precum Tewfik Jallab, cunoscut din serialul Spiral/Spirala crimei (care a avut premiera în Focus Sat app), Ritu Arya (The Umbrella Academy, Doctor Who, Sherlock) sau Sean Harris, faimos pentru filme ca Mission Impossible, Prometheus ori Harry Brown, şi, nu în ultimul rând, remarcabila actriţă română ANA ULARU, stea a cinematografiei internaţionale, ce are în portofoliu roluri în peste 60 de filme, scurtmetraje sau producții de televiziune. 

Cod Rosu la Paris

Cu toate că rămâne foarte îndrăgită de pasionații de artele spectacolului prin roluri remarcabile în montări din repertoriul teatrelor Bulandra și Act, semnate de Andrei Şerban (Omul cel bun din Seciuan, Carousel) și, respectiv, Radu Iacoban (O intervenție, Constelații), ANA ULARU, este asociată în memoria colectivă în primul rând cu cinematografia și asta datorită producțiilor internaționale de succes, în care a jucat, printre alții, alături de Keanu Reeves (Siberia), Tom Hanks (Inferno), Bradley Cooper şi Jennifer Lawrence (Serena) sau John Hannah (The Marker). În televiziune, de asemenea, Ana a putut fi urmărită în seriale apreciate de critici și de public, precum Emerald City, The Power, Tribes of Europa, Alex Rider sau Spy/Master.

Cod roșu la Paris

În Cod roșu la Paris, Ana Ularu o interpretează pe enigmatica Freja, mâna dreaptă a teroristului Pearce, iar chimia ei cu partenerul de set, Sean Harris, se constituie într-o valoare adăugată evidentă a seriei de 8 episoade, mai ales că serialul marchează al patrulea lor proiect comun, după Serena, filmul regizat de câștigătoarea Premiului Oscar, Susanne Bier, serialul The Borgias și un scurtmetraj scris chiar de Harris.

Am profitat de prezenţa fermecătoarei actriţe la avanpremiera acestei prime producţii TV din universul Has Fallen, pentru a afla câteva detalii despre modul în care se raportează la ceea ce vom ajunge să descoperim vizionând serialul. 

Cod rosu la Paris

Ana, cine este această misterioasă Freja? Cum ai portretiza în cuvinte personajul tău din Cod roșu la Paris?

Freja este un fost membru al Serviciilor Speciale suedeze şi ştim despre ea, mai mult sau mai puțin, că a dezertat sau a fost dată afară în urma unei altercații cu un superior. Este un om care își creează singur un cod de valori și care a decis la un moment dat că Ubi bene, ibi patria [“Unde e bine, acolo e patria”] e mult mai sănătos, deci, până la urmă, își vede interesul.

Rolul, la început, era mult mai puțin relevant decât a devenit până în final şi cred că foarte mult din gonflarea acestuia a venit din faptul că eu și Sean Harris ne înțelegem foarte bine.

Am mai lucrat împreună înainte, iar eu am încercat să o infuzez pe Freja cu un soi de allegiance – nu-mi vine un cuvânt mai frumos în română -, un anume respect față de omul de armată, de omul loial soldaților lui, care a fost Jacob Pearce… de aici vine conflictul ei, între a fi un pur mercenar și a-și relua într-un fel, măcar sufletește, codul de onoare și viața unui soldat.

Cod rosu la Paris

Dezvoltarea unui plot de tip Has Fallen într-un serial a presupus crearea unei poveşti mai complexe decât în cazul filmelor de cinema, iar acesta propune personaje negative animate de motivaţii foarte nuanţate. Dincolo de personajul în sine, ce te-a atras la acest proiect? 

În primul rând, o să fiu foarte sinceră: mă atrage nevoia de a lucra. Sunt un actor căruia îi place să lucreze și, atâta vreme cât nu violează gusturile mele și nevoia mea de a face artă, adică atâta vreme cât cred într-un subiect, vreau să lucrez şi să explorez acea zonă.

Acest serial a venit într-un moment în care industria noastră – mai ales industria din care eu fac parte volens nolens mai mult și anume aia străină – era aproape de a intra într-un cataclism total, de la greva scriitorilor la cea a actorilor, așa că eu, cu foarte mare bucurie, am lucrat totuşi în perioada aia.

În al doilea rând, trebuie să recunosc la fel de sincer că m-a atras foarte tare faptul că am aflat că Sean este cel care îl va interpreta pe Jacob Pearce, pentru că, altfel, la început, știam doar foarte puține despre personaj. În momentul în care, într-o discuție creativă pe care am avut-o cu Oded [Oded Ruskin, unul dintre regizorii şi producătorii executivi ai serialului Cod roșu la Paris – n.r.], acesta mi-a spus cine îl joacă pe Jacob Pearce, am zis: ‘Adjudecat, indiferent ce va fi, ce va urma!’.

Vroiam să fiu lângă acest actor pe care îl consider fabulos, să-l văd cum își face meseria. Cu cea mai mare nesimțire, mie îmi place să fur meserie de la el, pentru că este absolut extraordinar să-l vezi cum creează ceva, în acest caz cum a adus personajul ăsta la viață, care, într-adevăr, are niște modalități absolut infernale de a-și spune punctul de vedere, dar, până la urmă, punctul lui de vedere e unul corect. Pearce luptă împotriva unor politicieni corupți, ai unor dealeri de arme lipsiți de scrupule, a unor oameni care consideră că copiii morți sunt doar victime colaterale niște simple numere pe o foaie, pe când el nu încetează niciodată să fie un om. El amenință, dar niciodată nu pune în bătaia puștii cu adevărat civili inocenți.

Pe de altă parte, sigur că armele cu care el luptă împotriva sistemului nu sunt cele corecte, dar e vorba de rana foarte adâncă a unui om care a crezut și care a ajutat acest sistem foarte mult… și care vine cu un recul cu atât mai mare, cu cât este trădat de acesta.

Violența de niciun fel nu e scuzabilă, agresiunea și terorismul nu sunt nicicum scuzabile, dar acest personaj vine să spună un adevăr despre putreziciunea dinăuntrul unui castel şi să ne pună un pic pe gânduri. 

Cod rosu la Paris

Ai menționat faptul că ai mai lucrat cu Sean Harris. În ce circumstanţe v-aţi mai intersectat?

S-a întâmplat de trei ori până la acest serial.

O dată a fost la Borgias [serialul istoric The Borgias, creat de Neil Jordan, difuzat în perioada 2011-2103 – n.r.], dar acolo n-am avut de jucat unul cu celălalt. Altfel, am ajuns să ne împrietenim, sigur, în măsura în care se poate spune că te împrietenești cu un actor ca Sean, care e foarte special, este o lume în sine, şi nu îți poți permite să zici că ‘Hei, e partenerul meu!’, asta nu.

Ne-am întâlnit și ne-am înțeles foarte bine când făceam Serena lui Susanne Bier, un film [din 2014] în care, regretabil, atât rolul meu, care era mult mai amplu decât a fost văzut în film, cât și al lui, ca şi cele ale altor actori ca lumea, precum David Dencik, au fost până la urmă mult ciopârțite și tăiate din diverse considerente, Hollywoodul funcționând după propriile reguli.

Pentru mine a fost apoi o mare bucurie să ne reîntâlnim și a treia oară, când Sean a scris și co-regizat un scurtmetraj cu Montserrat Lombard [White, cu Barry Keoghan şi Sean Harris în distribuţie – n.r.] pentru care mi-a scris un rol și m-am trezit invitată să joc acest rol.

A fost o filmare absolut superbă, într-un loc fabulos din Anglia, unde este o catedrală scufundată, povestea filmului fiind un pic suprarealistă. Atunci ne-am întâlnit din nou şi iată, după zece ani, amândoi proaspăt părinți, ne-am reîntâlnit în Cod roșu la Paris.

Cod rosu la Paris

În aceşti ani ai interpretat trei personaje negative, ucigaşe chiar, agenta Consorţiului din Inferno, cea comunistă din Spy/Master şi acum terorista din Cod roșu la Paris. Care dintre ele ți s-a părut mai mai incitant de jucat?

Eu am adorat-o pe tovarășa Carmen. A fost o bucurie personajul ăla şi recomand în continuare cu foarte mare căldură Spy/Master, dar, dincolo de asta, fiecare dintre aceste personaje și fiecare dintre aceste experiențe de film ne hrănește cu ceva, pe noi, actorii, ne ajută.

Pentru mine, Inferno a fost o experiență superbă de la un cap la altul, Spy/Master la fel, iar aici am descoperit mai multe stiluri de lucru şi a fost foarte plăcut.

Am încercat să aduc ceva special fiecăruia dintre aceste personaje, iar în cazul lui Freja, de exemplu, mi-a plăcut foarte mult să văd cum îi dozez zona de loialitate și exact misterul ăsta de a nu ști niciodată care anume e facțiunea ei și cât de departe va merge pentru oricare dintre ele, ceea ce e interesant.

Cu vorbe multe… putem toți.

Cod rosu la Paris

Este loc de vreun alt “villain” în proiectele tale din 2025?

Voi avea proiecte care ies anul viitor și de care abia aștept să pot să încep să vorbesc în clipa în care vor ieși, dar unde nu e vorba de vreun “villain”.

Sigur că, între timp, eu am mai făcut personaje de tot felul, însă nu le privesc niciodată în felul acesta, ci eu le văd întotdeauna ca pe niște persoane care au o justificare foarte clară în drumul lor, iar în cazul Freja, de exemplu, sunt banii, fiindcă e mercenar, până la urmă.

În general, încerc să nu îmi plănuiesc nimic și să văd cu ce o să mă surprindă viitorul. Sper că, post-greve, industria de peste tot își va reveni un pic…

Totuşi, dacă ar fi cerul senin și ar cădea o stea, ce dorință ți-ai pune pentru noul an?

Multe! Am “constelații” de dorințe.

Am două dorințe foarte puternice pe care mi le-aș pune, dar în teatru, iar personajele mele din teatru nu au nicio legătură cu ceea ce fac în mod curent… sunt două spectacole pe care mi-ar plăcea foarte mult să le aduc la viață.

Repet, în general, mie nu îmi place să vorbesc niciodată despre planuri, dar mi-ar plăcea un rol principal într-un film românesc dacă s-ar decide cerul și-ar cădea o stea, uite așa! 

Interviu de IOAN BIG

Foto – Courtesy of Canal+ Original

Cod roșu la Paris

NOTĂ: Alturi de lungmetrajele Cod roșu la Londra (London Has Fallen) și Cod roșu la Casa Albă (Olympus Has Fallen), din 2 decembrie, serialul Cod roșu la Paris va putea fi urmărit integral, în premieră exclusivă în aplicația Focus Sat. Iubitorii filmelor și serialelor bune sunt invitați să acceseze biblioteca video din aplicația Focus Sat de pe orice tip de dispozitiv (laptop, smartphone, tabletă, smart TV) pentru a descoperi noi premiere apreciate atât de public cât și de critici. Filmele sau serialele din catalogul VOD Focus Sat pot fi descărcate direct din aplicație pe telefonul sau tableta personală și văzute offline ori de câte ori se dorește, vestea și mai bună fiind că nu există limita de descărcări. Focus Sat app se poate de asemenea folosi de pe 2 dispozitive smart simultan, oricând și de oriunde de pe teritoriul Uniunii Europene, folosind același cont Focus Sat. Cei care nu sunt încă clienți Focus Sat pot să testeze gratuit aplicația Focus Sat timp de 7 zile. 

Mai multe informații despre Focus Sat:  

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută