Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 26/05/2024
Eat & Drink

BISCUIT.RO | Look how far we’ve come

Adriana Sohodoleanu De Adriana Sohodoleanu
Comentarii BISCUIT.RO | Look how far we’ve come Share BISCUIT.RO | Look how far we’ve come
Biscuit.ro Look how far we’ve come


Look how far we’ve come

Prin 2009 organizam ateliere pentru copii sâmbăta – le dădeam bile de pastă de zahăr colorată și îi dădeam pe mâna Cristianei Iliescu, prietena mea, artist minunat și răbdător.

Câteva ore lungi și limbi colorate mai târziu cei mici expuneau ciupercuțe, iepurași și ursuleți mai strâmbi și mai ceacâri, mai grăsuți, slăbuți și poate chiar drăguți, după cât i-a lăsat inima și pofta de dulce.

Meștereau cu mânuțele formele dar modelau și dădeau expresie cu niște instrumente din plastic ca niște bețe cu capete subțiri/ rotunjite/ ascuțite/ etc. Le țin minte și azi – erau galbene, cu capete duble albe și costau o avere.

Azi, aceleași 5 bețe costă 18 lei și se iau de la orice magazin.

Mai târziu, prin 2013-2014, când am deschis cofetăria, ni se părea super șmecher zahărul termostabil – acele pepite albe, dulci și crocante decor pe produse de patiserie.

Importatorul vindea doar la sac de 20kg. Țin minte că am vorbit cu Codruța Popa din Timișoara, cea care a introdus maiaua în vocabularul multora din România – încercam să ne cuplăm să luăm un sac, dar și așa era prea mult pentru amândouă.

Tot pe atunci am vrut să facem cupcakes.

Distribuitorul avea o singură variantă de chese cerate (forme de hârtie). Erau mov și veneau la cutie de 2000 bucăți. Meniu Biscuitului, laborator pe comandă, era schimbător ca sezoanele – nu aveam constant cereri de cupcakes. Le-am luat, că ne trebuiau vreo 200; mai aveam vreo 50 și prin 2019 când am închis cofetăria.

Ciocolata se cumpăra la săculeț, coloranții buni pentru macarons se importau direct, factura fisticului de Bronte te făcea să plângi.

Mai totul era disponibil doar pentru uz profesional, deci în volume minime imense pentru un business mic; se blocau bani și se puteau pierde bani când nu reușeai să consumi produsul în termenul lui de garanție (grație/ datorită modelului de business).

Ingredientele sunt astăzi la îndemână, în oferta a numeroși distribuitori, deschiși de ceva vreme să vândă și în cantități mici, pentru acasă sau business-uri cu nevoi mărunte. Instrumentele s-au ieftinit și ele. Și așteptările cumpărătorilor s-au schimbat.

Când am deschis vitrina la stradă un domn m-a întrebat dacă n-avem “prăjituri normale”.

Pusesem în meniu baba au rum și choux. Era prin 2017 sau 2018; greu vandabile atunci, dar azi sunt cool.

Ca micro-cofetărie de 12 mp pentru public și cu oameni puțini în spate umpleam vitrina cu 12 feluri de prăjituri (doar atât? întrebau oamenii), la care se adăugau 5-6 tipuri de butter cookies vânduți la bucată (cum adică? se strâmbau clienții); când se terminau, se terminau (de ce nu mai aveți? se rățoiau la sold out). 

Azi avem cofetării mono-produs și nu crâcnește nimeni când intră în Love you choux sau la French Revolution.

Avem vitrine cu 6-8 produse mari și late și ne e suficient, ba chiar știm că dacă mergem după amiază sunt șanse să nu le găsim nici pe acelea.

Și nu ne mai burzuluim, ne organizăm.

Text de ADRIANA SOHODOLEANU | BISCUIT.RO

Biscuit.ro Look how far we’ve come

cover Photo by Any Lane

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută