Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 31/03/2024
Eat & Drink

BISCUIT.RO | Storytelling gone wrong. Analiză pe text

Adriana Sohodoleanu De Adriana Sohodoleanu
Comentarii BISCUIT.RO | Storytelling gone wrong. Analiză pe text Share BISCUIT.RO | Storytelling gone wrong. Analiză pe text
Storytelling gone wrong Analiza pe text


Storytelling gone wrong. Analiză pe text

Ți se promit „senzații gustative neobișnuite”, ești invitat să pășești „într-un univers plin de arome sofisticate, unde vei fi fermecat” și unde, inevitabil, descoperi „magia delicateselor”, o „magie în straturi împletită special pentru tine” căci, nu-i așa?, totul e făcut pentru tine, un tu generic, determinat cu multă dibăcie și criterii serioase de experții în comunicare ca fiind mai toți cei care au banii necesari achiziției; cam ca la nunți, unde dedicațiile sunt speciale doar pentru că așa le numește dizeuza.

Revin la texte și vă mai dau două, dintre cele mai spectaculoase pentru mine:

imaginează-ți o pictură de ciocolată cu detalii atent lucrate manual, fiecare piesă reprezentând o capodoperă de ARTĂ comestibilă și creând o simfonie de gust și artă care șoptește IUBIRE la fiecare mușcătură. Crezi că e o descriere prea artistică? Încearcă-le, I dare YOU!

Descoperă rafinamentul gustului la noi, unde meniul zilei este o simfonie a aromei autentice. Începe cu deliciul clasic al Ciorbei de Burtă, continuă cu savoarea reconfortantă a Ciorbei de Fasole Verde. Atinge culmile bucuriei gastronomice cu Papricaș din pulpe de pui, acompaniat de mămăliguță, iar călătoria gustului se încheie într-un festin cu aromă îmbietoare a Musacăi de Cartofi

Mai multe șabloane precum cele de mai sus par greu de găsit, dar nu disperați, se poate, căci alții au „savoarea tradiției, reinventată”, dețin „testamentul suprem al gustului”, au creat cu „ingrediente alese”, fiecare produs spune o „poveste despre răbdare, dedicație și mândrie”, asta dacă nu o spune pe aia dreaptă că „al nostru este mai mult decât un produs, este o celebrare a talentului și a măiestriei artizanale românești”, deci „fii parte din această călătorie!”.

Aflăm și că „eleganța întâlnește rafinamentul”, deși nu prea înțelegem cum una se poate întâlni cu ea însăși, poate în oglindă?

Un alt contact interesant are loc când „aromele se întâlnesc cu priveliștea pentru a crea experiențe gastro memorabile”.

X ne informează că „este un altfel de restaurant, cu meniuri delicioase”, uitând să spună exact ce e diferit acolo sau poate că atributul „delicioase” este indiciul și factorul diferențiator.

Dar și Y ne avertizează că spune „o altfel de poveste […] simțim cum natura ne cere să prețuim fiecare oaspete ce ne trece pragul”.

Acest text nu este despre produsele sau serviciile descrise; unele dintre ele sunt excelente și este cu atât mai mult dureros să știi că munca oamenilor în bucătărie și pe sală e stricată de cel ce acceptă asemenea texte jalnice pe banii lui.

Acest text este despre limbajul de lemn propus de copywriter sau impus de client, după chipul și asemănarea fiecăruia.

Am încercat să mă conving că ei își cunosc publicul țintă, dar am sfârșit prin a înțelege că-s precum acei părinți fricoși care nu dau voie copiilor să crească pentru că nu sunt ei pregătiți pentru asta.

Storytelling gone wrong Analiza pe text

Text de ADRIANA SOHODOLEANU | OPINII 

Citește mai multe articole din EAT & DRINK.

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută