Mediul de afaceri poate și trebuie să se implice în comunitatea locală, iar campaniile de CSR reprezintă cel mai bun mod de a face acest lucru. Acronimul „CSR” înseamnă „Corporate Social Responsibility” (Responsabilitatea socială a corporațiilor), și se referă, mai exact, la acel angajament al companiilor de a se raporta la problemele sociale și de mediu, precum se raportează și la cele de business. Indiferent de mărimea, profilul de activitate, numărul de angajați sau țările de proveniență a organizațiilor, comunitatea are posibilitatea de a se dezvolta, de a prospera în multiple moduri și de a identifica noi expresii de transformare netă, prin intermediul acțiunilor concertate ale companiilor locale.
Luat ca studiu de caz, Sibiul este un exemplu foarte bun, pentru a ilustra participarea concretă a agenților economici în anumite evenimente organizate în cadrul comunității locale, prin oferirea de sprijin financiar, logistic și informațional. Companiile aleg în ce cauze doresc să se implice, în funcție de nevoile comunității, dar și de bugetul lor propriu sau de expunere. Activitățile de tip CSR sunt benefice pentru ambele părți: comunitatea primește suport, iar firma primește expunere mediatică. Deși uneori poate părea astfel, CSR nu este egal cu PR, și nici cu Marketing. Se întrepătrund, se completează, dar nu fac parte din același departament. Activitățile de CSR intră, de cele mai multe ori, în agenda birourilor de resurse umane sau a unor echipe 100% dedicate.
Pe plan local, Sibiul se poate mândri cu o serie întreagă de activități ce au loc în cadrul comunității, evenimente cu rezonanță mai mică sau mai mare, dar care atrag companiile ce activează în orașul nostru. Fie că este vorba despre competiții sportive, acțiuni sociale, evenimente culturale, concerte, proiecte dedicate copiilor sau orice alte inițiative orientate spre comunitate, observăm de fiecare dată o participare numeroasă din partea firmelor ce au, astfel, oportunitatea de a-și face cunoscute propriile misiuni și valori.
Cele mai bune acțiuni de CSR sunt acelea care produc efecte pe termen lung, reușind să schimbe în bine viața noastră. Iată de ce e nevoie de cât mai multe idei: de pildă, pentru probleme medicale, pentru susținerea talentelor etc. – într-un cuvânt, pentru dezvoltarea prin etică.