Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 23/11/2022
Lifestyle / Sport Viața Orașului / Fit București

FitBucurEști | TONY SAIK, calisthenics athlete și dublu campion național la fitness: „Eram doar un tânăr ca mulți alții, dependent de jocurile pe calculator”

Gruia Dragomir De Gruia Dragomir
Comentarii FitBucurEști | TONY SAIK, calisthenics athlete și dublu campion național la fitness: „Eram doar un tânăr ca mulți alții, dependent de jocurile pe calculator” Share FitBucurEști | TONY SAIK, calisthenics athlete și dublu campion național la fitness: „Eram doar un tânăr ca mulți alții, dependent de jocurile pe calculator”


Tony Saik are 19 ani, a trecut printr-o transformare fizică extraordinară și este românul care a reușit prin propriul exemplu și prin vlogurile sale să popularizeze calisthenics în rândul tinerilor din întreaga Românie.

Este dublu campion național la fitness, categoria de Juniori Men’s Physique, și a absolvit studiile în cadrul FRCF (Federația Română de Culturism și Fitness).

Deși nu ești personal trainer, foarte multă lume urmărește vlogul tău și se inspiră de acolo atunci când practică calisthenics. Povestește-ne un pic despre cum ai ajuns să știi atât de multe despre acest tip de antrenament.

Nu sunt personal trainer, cu toate că am școala necesară, terminată în cadrul Federației de Culturism și Fitness. Am preferat să antrenez oamenii doar online, îmi permite mult mai multă flexibilitate cu timpul meu. Toată informația pe care o cunosc am acumulat-o din experiență, căci mi-am supus corpul la destul de multe perioade grele, am continuat și am citit foarte multe cărți legate de știința sportului și biomecanică.

FitBucurEști | TONY SAIK

Cum ai descoperit calisthenics și de ce ai ales această metodă de antrenament în loc de mersul la sala, de exemplu?

Am descoperit calisthenics la 14 ani, încercând să decodez „secretul” unui corp frumos. Eram doar un tânăr ca mulți alții, dependent de jocurile pe calculator, dar totuși doritor să mă schimb. Am început să mă antrenez acasă în camera mea făcând doar flotări pentru aproximativ 7 luni. Nu pot să zic că am avut rezultate extraordinare pe atunci, dar m-a disciplinat destul încât să continui.

Spune-ne un lucru pe care foarte puțini oameni îl știu despre calisthenics.

Oamenii au impresia că nu ai cum să pui masă musculară cu calisthenics, ceea ce este total neadevărat. Corpul nu știe ce fel de stimul îi oferi, atât timp cât îi oferi. De asemenea, dacă scopul tău este doar masa musculară, trebuie să te intereseze hipertrofia musculară, respectiv antrenamentele de hipertrofie musculară!

FitBucurEști | TONY SAIK

Care este cel mai important lucru atunci când începi să faci calisthenics, ce trebuie să aibă în vedere orice începător?

La început este important să nu exagerezi și să vrei faci prea mult, pentru că te poți accidenta, dacă corpul nu se poate recupera. Ia totul ușor, începe cu 3-4 zile de antrenament pe săptămână și nu uita că orice exercițiu de împins (flotări) are nevoie și de unul de tras (tracțiuni).

Care sunt cele mai mari greșeli pe care le fac românii atunci când vorbim despre sport / mișcare?

Românii cel mai des greșesc la exagerare, tind să țină diete foarte grele, reușesc să scape de multe kilograme, iar apoi revin kilogramele pierdute, de multe ori cu „prieteni”. Dieta se numește Yo-Yo, pentru că nu o poți ține pe termen lung, deci răbdarea e cheia. Iar când vine vorba de sport, se antrenează foarte tare 3 săptămâni, iar apoi corpul obosește și se lăsa de tot.

FitBucurEști | TONY SAIK

Care sunt cele mai mari satisfacții pe care ți le oferă antrenamentele de tip calisthenics?

Calisthenics îți oferă coordonare și forța senzațională. Te simți extrem de împlinit atunci când reușești să faci prima ta mișcare mai grea, te învață disciplina perseverenței, căci de multe ori vei ajunge la antrenament și nu te vei simți energic, dimpotriva, va trebui să tragi de tine, ca îm orice sport, de altfel!

Care ar fi cel mai important sfat pe care l-ai da cuiva care-și dorește să treacă printr-o transformare similară cu cea prin care ai trecut tu?

Cel mai important lucru pe care aș fi dorit să-l știu este că „alimentația, accentuând proteina, e cea mai importantă”. Eu nu am știut ce înseamnă proteine, carbohidrați etc. și aș fi putut să am un progres mult mai rapid, dacă mă alimentam cum trebuie de la început.

FitBucurEști | TONY SAIK

Pentru cei care doresc să se apuce de acest sport, spune-ne câteva locuri din București unde ar putea să se antreneze, unde există stații de calisthenics pe care le recomanzi? 

În București există câteva locuri unde te poți antrena precum: Parcul Tineretului (zona Orășelul Copiilor), Parcul IOR, Parcul Lunca Florilor și Parcul Tei.

Când vine vorba de sport, ce-i caracterizează cel mai mult pe români, din experiența ta?

Pe români îi caracterizează bucuria, în sensul că știu să zâmbească chiar și atunci când poate nu au o zi bună. Am antrenat online chiar și șoferi de tir, care fiind foarte obosiți după tură, totuși glumeau cu mine. E o atitudine pe care o respect la maxim!

Interviu de GRUIA DRAGOMIR

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută