Biletele s-au pus deja in vanzare prin reteaua www.iabilet.ro
Ar putea fi un stand-up melody dar este mai mult decât o luare la ,,roast” a societății contemporane pe ritmuri muzicale dintre cele mai diverse și o punere sub lupă a tarelor și tiparelor colective: este și o privire introspectivă și filosofică asupra vieții.
Ineditul consta in transferul asistenței prin toată gama de emoții și reacții: de la zâmbetul amar la râsul în hohote și lacrimi în colț de ochi.
Este complex așa cum este, de altfel, și viața. Pentru că iși propune să ofere nu doar o oră și 20 de minute de vers de calitate și muzică inspirată ci și teme de reflecție.
Și o face folosind o serie întreagă de instrumente acustice: chitări, vioară, mandolin. instrumente de percuție.
Personajele de poveste, aduse în actualitate, constituie pretexte pentru transmiterea mesajului în bună parte social:
,,A fost odată ca niciodată” introduce spectatorul în țara în care Împăratul Roș’ și cel Galben se succed, păgubos, la putere. ,,Prințesa” face ce știe mai bine: așteaptă un Făt-Frumos care să-i dea un sens în viață. Făt-Frumos, în schimb, este bărbatul efeminat ce stă mai mult la barber-shop. Zmeul, cel ce băga în toți frisoane, e sclav al mândrelor cu toane. Muma-Pădurii este corporatista cu reale probleme emoționale, dar care reușește să-și găsească echilibrul și încrederea de sine. Calul, personaj secundar în povești, dar care face toată treaba dificilă, ajunge pe canapeaua psihanalistului întrucât nici în lumea reală nu-i este mai ușor: ,,E plină muzica românească de cai, dar niciun cal nu a primit drepturi de autor!”
Spectatoru este teleportat emoțional în Țara Împăratului Roș’, țară a dictaturii unde ,,chiar și copiii făceau roșu-n gât”, dar și în Țara Împăratului Verde, unde are loc un casting pentru fata împăratului, iar probele inițiatice constau în înfruntarea sistemului profund corupt și a tentațiilor de tot felul. Cât despre ,,Fata Moșului”, întruchipând categoria ,,domnițelor” întreținute și oportuniste, ea întregește în mod inedit tabloul social atât de pestriț.
Scenaristul nu dă sentințe și nu judecă ci își conturează personajele în mod ludic, fără să râdă de ele ci împreună cu ele.
Cele 15 cântece sunt legate prin dialoguri, majoritatea în versuri, ceea ce oferă momentelor acea teatralitate care duce spectacolul în zona de musical.
Mesajele sunt transmise pe ritmuri de blues, jazz, folk, bossa nova, reggae, rock’n roll, rapp astfel încât spectatorul nu are timp să se plictisească.
- Text: Iulia Bădulescu
- Muzica: Iulia Bădulescu, Dana Florian și Elena Albu
- Regie: Elena Albu
- Lighting designer: Elena Albu
Distribuția:
- Elena Albu – vioară, chitară, percuție, voce
- Dana Florian – chitară, mandolină, percuție, voce
- Iulia Bădulescu – chitară, percuție, voce