Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 12/03/2020
Lifestyle / Fashion

FASHIONATION | ”Rezumat la început” de Mitichi

Redacția Online Zile și Nopți De Redacția Online Zile și Nopți
Comentarii FASHIONATION | ”Rezumat la început” de Mitichi Share FASHIONATION | ”Rezumat la început” de Mitichi


Anul începe într-un context de panică ce se răsfrânge extrem de puternic peste industria modei. După ce începutul lunii ianuarie este mereu marcat de prezentările colecțiilor de haute couture în Paris, apoi în marile orașe se prezintă colecțiile dedicate bărbaților, maratonul continuă cu prezentările colecțiilor de toamnă iarnă 2020 destinate femeilor.

Federația Franceză de Moda și Haute Couture a invitat noi membrii în elita modei internaționale și numără acum 41 de designeri și branduri. Printre aceștia îi amintim pe Ralf and Russo și Rahul Mishra care au început să prezinte și în calendarul pret a porter iar munca acestora este incredibilă.

Timpul dedicat unei rochii este de 200 de ore și aceasta este o medie reper pentru cât înseamnă munca la o creație haute couture.

Calendarul evenimentelor de pret a porter a început în New York ca de fiecare dată și se pare că a fost una dintre cele mai slabe ediții de New York Fashion Week de până acum. Dacă actualul președinte Donald Trump răbufnea în Twitter acum câțiva ani legat de declinul NYFW, se pare că în prezent devine tot mai puțin interesant fenomenul, urmând calea de declin a London Fashion Week. Când vorbim despre declin ne referim la faima designerilor și a caselor de modă prezente, la invitați, la expunere și evident la calitatea colecțiilor și reacțiile criticilor. După New York a urmat Londra, unde Tommy Hilfiger s-a întors după 2 ani și alături de Burberry sunt brandurile care încă țin sus London Fashion Week.

Cu speranță privirile se îndreaptă mereu spre Milano iar apoi spre Paris și cu adevărat brandurile de tradiție au făcut cinste evenimentului însă panica generală a apărut în ultimele zile de Milan Fashion Week când virusul nou a început să facă “victime” în rândul evenimentelor. După o campanie insistentă dusă de Camera de Modă Italiană, în care era promovat mesajul “China suntem alături de tine” , anunțul lui Giorgio Armani de a anula prezentarea publică a colecției a fost o mișcare care a activat întreaga presă internațională chiar dacă nu era de specialitate. Relațiile Italia China în ceea ce înseamnă moda sunt extrem de puternice și se pare că decizia de anulare a showurilor în ultima zi de eveniment a fost o măsură menită să restrângă riscurile.

O zi mai târziu în Paris totul a început firesc, natural și a continuat firesc dar trebuie menționat că sezonul din Februarie este unul marcat de o vreme nefaborabilă, de o prezenta mai restrânsă la evenimente și se pare că și investițiile în spectacolul oferit sunt puțin mai cumpătate. Finalul săptămânii modei de la Paris a fost din nou sub semnul măsurilor de securitate și Miu Miu brand al cărei echipe este majoritar italiană a anunțat totuși că fără prezența părții italiene showul va fi ținut conform planului, ceea ce s-a și întâmplat. Cu toate acestea alte evenimente din Paris Fashion Week s-au anulat.

Va fi un an de criză pentru evenimentele din industria modei și pentru modul în care evoluează lucrurile din punct de vedere economic. Marile companii înregistrează scăderi și se pare că în perioada ce urmează o reorganizare a strategiilor de producție și comercializare  este așteptată de către oamenii din industrie. Așteptăm efectele acestor strategii în piață.

Newletter zn png
Newsletter-ZN-2025-300x250

Galerie imagini

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută