Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 21/12/2018
Arhiva Zile si Nopti

Sărbători culinare Cum facem să avem sărbători liniștite, fără disconforturi alimentare

Zile si Nopti De Zile si Nopti
Comentarii Sărbători culinare Cum facem să avem sărbători liniștite, fără disconforturi alimentare Share Sărbători culinare Cum facem să avem sărbători liniștite, fără disconforturi alimentare


Ciocolată caldă, turtă dulce, cozonac, vin fiert, sarmale, it sounds like Chirstmas, right? Cu siguranță, papilele noastre gustative sunt foarte încântate de toate aceste delicii, dar cât de încântat este și organsimul nostru? Ca orice stundent responsabil la medicină, vă voi spune că deloc, dar ca voluntar la SMURD Brașov, trebuie să recunosc că puține calorii în plus, dobândite la masa de Crăciun, nu au omorât încă pe nimeni, atâta timp cât nu este atins pragul limită. 

Care este pragul limită? Una dintre legile fundamentale ale medicinei este legea “totul sau nimic”. Pe scurt, cât timp un stimul nu atinge o valoare prag, acesta nu poate declanșa un impuls nervos, iar odată atinsă valoare prag, impulsul va fi condus cu succes. Pe românește, o felie în plus de cozonac, o cană cu ciocolată caldă, în loc de un pahar cu apă, nu vor declanșa nimănui diabet zaharat. Tot ce trebuie să facem este să avem grijă să nu abuzăm de toate aceste delicii și să nu le consumăm în exces.
Sportul, cheia unui stil de viață sănătos. Dacă acordăm mai multă atenție activității fizice zilnice, nu este o tragedie dacă pe perioada sărbătorilor vom consuma câteva calorii în plus. Totuși, dacă vrei sa eviți kilogramele nedorite, de sărbători, trebuie să îți faci puțin timp zilnic și pentru un mic antrenament fizic.

Dulciurile făcute în casă, pot fi „mai pașnice“ pentru organismul nostru. Pentru preparea unei prăjituri putem opta mereu pentru făina integral, în loc de cea de grâu sau ulei de soia (bogat în Omega 3 și vitamina E) în locul celui vegetal.

Vinul roșu și vinul fiert, prin conținutul ridicat de antioxidanți, apară inima de diversele afecțiuni cardiovasculare. Așadar, este chiar medical recomandat ca după o felie de cozonac să consumăm și un pahar de vin roșu.

Păcatul sarmalelor este grăsimea din compoziția lor. Ar trebui să ne limităm la două, trei sarmale și mai multă varză lângă. O soluție ar fi să folosim carne slabă, din pui sau curcan. Șocul caloric de Crăciun îl evităm prin consumarea de legume. Legumele ne salvează, în special salatele. Dacă pe lângă fripturi și carnați, îți umpli jumătate de farfurie cu salată, atunci îți va rămâne mai puțin loc pentru preparatele foarte concentrate caloric.

Sărbătorile nu reprezintă și nu vor reprezenta niciodată o tragedie pentru sănătatea noastră, atâta timp cât ținem totul sub control. Sportul, echilibrul și prevenția sunt termenii cheie care ne oferă sărbători liniștite, fără disconforturi alimentare.

Andrada Maria Băncilă – Facultatea de Medicină, anul II

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută