Meniu Zile și Nopți
smartbill logo

prezintă

Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 11/10/2023
Povești de succes Zile si Nopti

Povești de succes | GRELL BITES – Primul business românesc cu gustări pe bază de greieri

Gruia Dragomir De Gruia Dragomir
Comentarii Povești de succes | GRELL BITES – Primul business românesc cu gustări pe bază de greieri Share Povești de succes | GRELL BITES – Primul business românesc cu gustări pe bază de greieri
grell-bites-povesti-de-succes-interviu-zile-si-nopti


GRELL BITES – Primul business românesc cu gustări pe bază de greieri

Andreea Iosub, Iulian Iosub și Andrei Ursărescu sunt fondatorii Grell Bites, primul brand românesc care a mizat pe gustările pe bază de greieri.

Într-o societate atât de conservatoare ca cea din România, afacerea lor pare una nu doar inedită, dar și extrem de îndrăzneață. Cei trei ne-au povestit mai multe despre cum e să le propui românilor să mănânce greieri. 

Cum a apărut Grell Bites? Cine sunt oamenii din spatele acestui business?  

Grell Bites înseamnă trei prieteni buni: Andreea Iosub (29 ani) și Iulian Iosub (32 ani), Andrei Ursărescu (32 ani), care astăzi funcționează ca o echipă creativă. Afacerea a luat naștere în urma unei călătorii inițiatice în Asia. Iulian și Andreea, co-fondatorii Grell Bites, au locuit 3 ani acolo, timp în care au explorat și lumea delicioasă a insectelor.

După o documentare mai temeinică, am realizat că insectele vor fi mâncarea viitorului, așa că am vrut să aducem această sursă nutritivă și extrem de sănătoasă, la noi acasă.

Ne-au convins trei lucruri : gustul delicios, beneficiile multiple ale greierilor, precum și avantajele sustenabile.

La întoarcerea în țară, Uniunea Europeană declarase oficial insectele ca aliment. Ne-am făcut curaj și am profitat de context, prin urmare, am pornit Grell Bites, prima afacere românească cu gustări pe bază de insecte.

grell-bites-povesti-de-succes-interviu-zile-si-nopti

Povestiți-ne un pic despre produsele voastre. 

Am spune că toate au fost primite destul de prietenos, lucru care ne-a surprins și pe noi. Pe primul loc au fost batoanele proteice (Citric Crunch & Sea Shanty) – poate și pentru că e atât de ușor să iei unul cu tine, la job sau la sală!

În general, când te gândești la un baton proteic, îți vine în minte batonul ăla fad, cu care te chinuiai la dietă. Ale noastre au avantajul că sunt gustoase: au migdale, mandarine, ciocolată, sare de mare etc. 

Apoi au fost greierii învăluiți în ciocolată belgiană, care sunt realmente un deliciu, genul cu care păcălești pofta de dulce. Urmează chipsurile sănătoase și slab calorice, unde avem arome mișto: de la chili la usturoi. Încet-încet a prins teren și făina proteică de greieri.

Ne-a surprins să primim link-uri cu rețete făcute cu făina noastră proteică Flour Power.

Cel mai controversat produs a fost, desigur, greierele autentic.

Ne-a amuzat reacția unor copii, care au zis despre greieri că sunt ca niște pufarine crocante și sărate.

grell-bites-povesti-de-succes-interviu-zile-si-nopti

Ce ar trebui să știe românii despre produsele pe bază de greieri? 

Că greierii nu sunt ceva de care să te temi. Noi îi sfătuim să încerce. Dacă lași prejudecata la o parte, ai toate șansele să te întâlnești cu niște produse care nu sunt atât de diferite de ce mănânci toată ziua. Toți poftim la chipsuri, la ciocolată, la batoane – dar cum ar fi să alegem și ceva sănătos, care nu ne îmbolnăvește/ îngrașă?

În primul rând, vorbim de ingredientul-vedetă: proteina. 100 gr. de greieri conțin 60 gr. de proteină, e un aport mai mare decât cel pe care îl iei din carnea de pui sau de vită.

Greierii aduc corpului și aminoacizi esențiali, vitamina B12 (de 7 ori mai mult decât în somon), calciu și fier, zinc, magneziu, care deseori lipsesc dintr-o dietă bazată exclusiv pe plante.

Aducem produse pentru orice gust și nevoie: de la batoane proteice, chipsuri sănătoase, până la greieri învăluiți în ciocolată belgiană sau făină de greieri. Dar avem grijă ca totul să fie sănătos și slab din punct de vedere caloric. Și dăm o mare atenție și aromei.

Trebuie să fie ceva bun, ce am mânca și noi non-stop!

Și ar mai trebui să știe că greierii sunt la fel de sustenabili ca plantele, în termeni de amprentă de carbon, iar creșterea lor implică resurse minime. Noi credem că și acesta e un argument bun, pentru a da o șansă produselor pe bază de greieri.

grell-bites-povesti-de-succes-interviu-zile-si-nopti

Care a fost cea mai mare provocare de care v-ați lovit până acum? 

Cea mai mare provocare a fost lupta cu statul, cu toată hârțăgoria și birocrația aferente.

Ne-a luat mult timp să batem drumuri prin instituții și să primim aprobări. Dar ne bucurăm că n-am renunțat. Și suntem recunoscători că am găsit și înțelegere, în spatele unor uși la care am bătut și luni de zile.

Alte obstacole au fost fluxul de știri negative, bullying-ul, opiniile luate de-a gata, acuzele că am face rău și că piața din România n-ar fi pregătită pentru „greieri”. Ne luptăm cu prejudecăți și cu schimbarea mentalităților – care, așa cum știi, consumă mult timp.

De aceea, ne-am angajat să vorbim și despre partea asta educațională – beneficii nutriționale,  misiune sustenabilă, de ce să consumăm greieri șamd.

grell-bites-povesti-de-succes-interviu-zile-si-nopti

Care este impactul pe care v-ați dori să-l aibă afacerea voastră?

Ne-am dori să devenim cât mai cunoscuți și prezenți pe piață. De la shop-uri de specialitate, cafenele, berării, până la săli de fitness. Produsele Grell Bites se adresează unui public larg, în continuă creștere: cel preponderent tânăr, interesat de opțiuni alimentare sănătoase și sustenabile.

Dacă totul merge cum sperăm, ne vom putea extinde și, fingers crossed, chiar să avem într-o zi propria noastră fermă de greieri.

Care e cea mai importantă lecție pe care ați învățat-o din perioada în care ați dezvoltat acest brand?

Cea mai importantă lecție a fost răbdarea.

În primul rând, lucrurile nu ies mereu din prima. E ok să fie așa și nu trebuie să disperi. Aici avem exemplul cu piedicile puse de stat, toată hârțăgoria și birocrația, precum și alte alegeri pe care poate trebuia să le chibzuim mai mult (de exemplu: câtă marfă luăm vs. în cât timp o vindem).

A doua lecție importantă au fost oamenii.

Am văzut că putem crește când creăm în jurul nostru o comunitate. Ne-am înconjurat de oameni care cred în noi și contribuie activ la brandul Grell Bites, ceea ce e un lucru care ne dă putere pe drumul ăsta. 

grell-bites-povesti-de-succes-interviu-zile-si-nopti

Care au fost reacțiile pe care le-ați primit până acum de la clienți?

Pozitive, după cum îți spuneam. Există o piață dornică să testeze produse sănătoase care aduc în România ceva nou. Suntem clar atipici, deci avem un diferențiator puternic pe piața din RO.

Au fost surprinși să vadă că sunt foarte gustoase – probabil, se așteptau la ceva înspăimântător!

grell-bites-povesti-de-succes-interviu-zile-si-nopti

Ce planuri aveți pentru Grell Bites pentru restul anului?    

Hai întâi să facem un recap pentru 2023. Ne-am terminat site-ul, ne-am pus la punct magazinul online, ne-am luat alături colaboratori.

Am pătruns pe eMag și suntem prezenți și în aplicația bonapp.eco. Vom aduce și câteva produse noi, tot super proteice.

Încă ne gândim dacă să mergem pe cookies proteice sau altceva, deci clar vom îmbogăți linia de produse. Se întrevede și un parteneriat cu o berărie artizanală, dar suntem încă în faza de negocieri.

Avem multe planuri și idei de colaborări, credem că există mult potențial de explorat în zona asta!

Interviu de GRUIA DRAGOMIR | Povești de Succes

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută