ALTO – paste artizanale inspirate de tradiție și făcute cu pasiune
Brandul ALTO Paste Artizanale a apărut într-o perioadă greu încercată, în primul an de pandemie, fiind pus pe picioare de Adelina și Sergiu Vladu.
Pentru produsele lor, ei au păstrat liniile tradiționale românești în producția de paste făinoase, dar au plusat cu un ingredient de nădejde în fabricarea celor mai apreciate paste: făina de grâu dur.
De asemenea, ouăle proaspete și gustoase de la găinile lor crescute la sol, cu hrană naturală de cea mai bună calitate, împreună cu cele două tipuri de făină, conferă pastelor gustul de odinioară, păstrând de asemenea textura și fermitatea pastelor italienești.
De asemenea, acestea nu conțin apă, coloranți, conservanți sau aditivi. Mai multe despre ALTO Paste artizanale ne-a povestit Adelina Vladu.
Cine sunt oamenii din spatele brandului ALTO Paste Artizanale și cum ați ajuns la acest concept?
ALTO Paste Artizanale a apărut dintr-o dorință și o necesitate, deopotrivă. Dorința de a face un produs de calitate, delicios, care să te ducă cu gândul la „tăițeii bunicii” și necesitatea de a valorifica ouăle de la ferma de găini crescute la sol a familiei în perioadele când cererea pieței oscilează.
Noi suntem Adelina și Sergiu, oamenii din spatele ALTO.
Oamenii care au gândit acest concept, rețeta, imaginea și tot ceea ce implică acest mic business. Faptul că deja produceam o parte importantă din materia primă, și anume ouăle, ne-a inspirat și direcționat oarecum spre acest segment de producție al pastelor artizanale.
Totodată, faptul că arareori puteam să ne satisfacem pofta de paste de calitate din produsele locale, ne-a determinat să facem un produs premium, de calitate superioară.
Spuneți-ne un lucru mai puțin știut despre ALTO Paste Artizanale .
Noi suntem de la începutul activității noastre foarte transparenți cu clienții noștri și cu toți oamenii care ne urmăresc activitatea, deci cam toate aspectele referitoare la ALTO sunt cunoscute.
Singurul lucru care îmi trece acum prin minte ca nefiind foarte știut e probabil faptul că ne-am început activitatea într-un spațiu de cca 60 mp în care am petrecut primul nostru an de producție.
Povestiți-ne un pic despre produsele voastre și prin ce se deosebesc de celelalte de pe piața.
„Inspirat de tradiție, făcut cu pasiune” e motto-ul care ne definește întreaga activitate.
Pastele artizanale ALTO sunt făcute după o rețetă unică, personalizată. Pe lângă ingredientele de calitate superioară pe care le folosim, acest lucru le dă un farmec aparte. Am testat mult până când am ajuns la gustul și textura pe care ni le doream pentru produsele noastre.
Pastele ALTO sunt produse din făină de cea mai bună calitate și din ouă proaspete de la ferma noastră de găini crescute la sol. Ouăle proaspete constituie un mare avantaj și potențează mult gustul și calitatea pastelor.
De asemenea, toate pastele produse de noi sunt extrudate prin matrițe de bronz. Acest lucru conferă pastelor o suprafață poroasă la care sosurile aderă mai bine. Procesul de manufacturare și uscarea lentă la temperaturi blânde fac din pastele noastre un produs aparte.
Cât de greu a fost să ajungeți pe mesele restaurantelor din țară sau în magazine?
Am ieșit pe piață cu produsele noastre în martie 2020, exact înainte de pandemie. Acest lucru ne-a îngreunat lansarea și oarecum ne-a tăiat aripile la început de zbor. Ne-am reorientat însă și, urmând curentul momentului, am început să activăm pe online.
Așa a luat naștere www.altopasta.ro, magazinul nostru online.
Ulterior am realizat că, de fapt, aceasta a fost cea mai bună rampă de lansare pentru noi. Am început să adunăm tot mai mulți oameni în online care ne-au devenit clienți și tot datorită acestei expuneri și a feedback-urilor pozitive au început și magazinele, în special băcăniile din țară să își îndrepte atenția către noi.
Referitor la partea de restaurante, este un domeniu încă neexplorat îndeajuns de către noi. Urmează să ne îndreptăm atenția și spre nișa aceasta de clienți.
Care a fost cea mai mare provocare de care v-ați lovit în anii de activitate?
Cea mai mare provocare pentru noi a fost și încă este să menținem calitatea produselor noastre, din cauza scumpirii materiilor prime, fără ca acest lucru să se răsfrânga asupra prețului final pe care îl plătește clientul.
Lucrăm cu aceleași tipuri de făina și aceleși ouă încă de la început, nu facem rabat la calitate, așadar a trebuit să concentrăm bugetul înspre producție și să diminuăm/renunțăm momentan la bugete de marketing și dezvoltare.
Sperăm ca lucrurile să revină la normalul pe care noi l-am cunoscut și să ne putem concentra și pe aceste aspecte.
Aveți și comenzi din afara țării, doriți să intrați și pe piețele de afară?
Avem în plan să extindem piața și în afara României și am avut câteva discuții în acest sens.
Până în acest moment am exportat doar către Slovenia, unde avem ca partener o mică vinotecă din Bratislava.
Care este impactul pe care v-ați dori să-l aibă afacerea voastră?
Ne dorim ca toate persoanele care gustă pastele noastre să fie duse cu gândul la pastele de casă, la mirosul din bucătăria bunicii când pregătea o supă de găină de țară, în care punea la fiert tăițeii făcuți cu propriile mâini.
Din fericire, chiar am primit de multe ori de-a lungul timpului acest gen de feedback și de emoție din partea clienților și acest lucru ne bucură enorm.
Ne dorim ca oamenii să înțeleagă și să aleagă calitatea, să fie interesați de ceea ce mănâncă, să împărtășim cu ei toate convingerile noastre cu privire la hrana bună și să aducem bucurie la mese odată cu produsele noastre.
Care e cea mai importantă lecție pe care ați învățat-o din perioada în care ați dezvoltat acest brand?
Lecția care ne-a fost dat să o învățăm a fost că oamenii sunt cel mai frumos dar de la Dumnezeu. Am întâlnit foarte mulți oameni frumoși care ne-au fost alături în tot acest parcurs și care au tras cot la cot cu noi pentru ca lucrurile să se întâmple armonios.
Suntem recunoscători că numărul lor e în continuă creștere și că prin intermediul business-ului am ajuns să cunoaștem oameni care azi ne sunt prieteni.
Totodată, am învățat că orice piedică poate fi trecută dacă există perseverență și convingerea că ceea ce faci este exact ce și cum trebuie.
Ce planuri aveți pentru ALTO Paste Artizanale pentru restul anului?
Ne dorim foarte mult să extindem piața de desfacere și să fim mai accesibili clienților prin locațiile în care aceștia ne pot găsi.
De asemenea, avem câteva sortimente noi de paste în teste de ceva timp și sperăm să ajungem la forma dorită de noi, astfel încât să le putem scoate pe piață alături de celelalte paste din portofoliul nostru.
Interviu de GRUIA DRAGOMIR