Odată cu venirea verii, înghețata nu-și face locul doar în preferințele culinare ale oamenilor, ci și în playlisturile muzicale. De-a lungul timpului, au existat numeroase hit-uri care au avut ca subiect înghețata. Ce trebuie să avem în vedere de fiecare dată e că artiștii folosesc acest preparat ca o metaforă pentru alte lucruri, uneori ceva mai perverse.
Pe la începutul anilor 2000, în România exista o trupă de fete numită Ooops!, iar unul dintre hiturile lor s-a numit „Înghețata”. În refren, fetele spuneau nevinovate că vara este fierbinte rău de tot, că au nevoie de ceva să le răcorească și că, dacă le iei o înghețată, poți să le și săruți. Poate nu e cel mai bun exemplu de urmat pentru fetele tinere, dar…
Exemple mai bune găsim în afară, iar dacă vrem să mergem tot pe nostalgie, ne amintim aici de Ice Ice Baby, al lui „Vanilla Ice”. Cântecul ăsta este, de fapt, un îndemn pentru a te bucura din plin de viață, fără să lași persoanele cu atitudine negativă să te tragă în jos. Lansată în anii 1990, ea a devenit rapid un mega hit și, în mod evident, a fost folosită în foarte multe reclame la înghețată.
Sarah McLachlan are și ea o piesă intitulată „Ice Cream”, care este despre cum gustul de înghețată îți poate aduce aminte de copilărie. Lansată în 1998, această piesă este una dintre cele mai populare ale artistei.
Trupa brit-pop Blur a lansat, în 2015, o melodie intitulată „Ice Cream Man”, despre un om care-și trăiește viața la maxim și face numai ce vrea. Cu toate acestea, piesa ar fi, de fapt, despre un dealer de droguri, chiar dacă trupa nu a confirmat niciodată asta.
Despre un „ice cream man” a cântat și Van Halen într-un cover după John Brim. Din nou, nu este vorba despre un simplu vânzător de înghețată.
MIKA a lansat o piesă numită „Ice Cream” în 2009 și este despre cât de mult își dorește o înghețată într-o zi caniculară. Bineînțeles, atât versurile, aparent inocente, cât și clipul sugerează că nu este vorba despre o simplă înghețată, ci despre alte lucruri, cu tentă sexuală.
Tot cu niște aluzii în acest sens este și hitul Selenei Gomez în colaborare cu fenomenul K-Pop BLACKPINK. Însă, măcar Selena a lansat la pachet cu această melodie și un brand de înghețată, la propriu. Este vorba despre Serendipity, o înghețată gourmet care se găsește de cumpărat în State.