Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 23/06/2016
Arhiva Zile si Nopti

Queen + Adam Lambert în România – un eveniment extraordinar care ne-a demonstrat că și la noi se poate! [recenzie]

Zile si Nopti De Zile si Nopti
Comentarii Queen + Adam Lambert în România – un eveniment extraordinar care ne-a demonstrat că și la noi se poate! [recenzie] Share Queen + Adam Lambert în România – un eveniment extraordinar care ne-a demonstrat că și la noi se poate! [recenzie]

Queen și Adam Lambert au cântat pentru prima dată în România, pe 21 iunie, în Piața Constituției. Concertul a făcut parte dintr-un turneu care cuprinde 22 țări, 15 în Europa și 7 în Asia. Publicul român a așteptat ani întregi acest concert, iar așteptarea a meritat, cu siguranță. România a avut parte de un concert spectaculos și, mai ales, emoționant. Un vis împlinit.

În ciuda temperaturilor foarte ridicate, aproximativ 20 000 de oameni au venit marți, în Piața Constituției, pentru a fi parte a unui moment istoric. În deschidere ne-am distrat alături de trei trupe: Electric Pyramid, din Marea Britanie, a fost prima care a intrat pe scenă și a fost urmată de Jeremy? (Bulgaria). Ultima trupa a fost Grimus (România), care a întreținut atmosfera excelent. Aceleași trupe vor deschide și concertul de la Sofia, de joi, 23 iunie.

Spre fericirea tuturor, nu au existat întârzieri în ceea ce privește programul anunțat, iar la 21:04, Queen, alături de Adam Lambert, au pășit pe scenă. Cortina imensă, pe care era stema band-ului, s-a ridicat, și o explozie de lumină și muzică a ridicat publicul emoționat. The Hero a fost piesa care a deschis concertul și care l-a prezentat pe Adam publicului. Acesta a cântat pentru prima data alături de Queen, în 2009, iar de atunci, cariera lui s-a dezvoltat in permanență. În ciuda eforturilor și dificultăților cu care se confruntă, Adam a reușit să se delimiteze de imaginea lui Freddie Mercury, legenda Queen și să apropie publicul trupei de el. A mărturisit că nu este Freddie, că nu își dorește să fie, dar că, precum și publicul, îl iubește, iar eforturile sale sunt pentru a-l omagia și pentru a duce munca lui mai departe și mai aproape de fani. Publicul a empatizat cu mesajul său și l-a adoptat instant, renunțând la prejudecățile și reținerile cu care a venit la concert.

Întregul concert a fost emoționant, iar publicul a întreținut atmosfera, unind generațiile printr-o punte solidă. Cu toate acestea, printre momentele care cu siguranță vor mai fi povestite în urma concertului a fost interpretarea piesei Love of my Life, de către Brian May, unul dintre fondatorii Queen. A fost un moment magic, în care mulțimea a cântat alături de May, care a fost de-a dreptul emoționat, surprins și înlăcrimat. Acesta a salutat publicul și a mărturist că sunt mulți ani de când își doresc să ajungă în fața lor. În timpul interpretărilor dedicate lui Freddie, pe cele trei ecrane amplasate au apărut imagini cu acesta, frânturi din concerte. Nu încape îndială că Freddie a fost prezent pe scenă, în gândurile și inimile tuturor celor prezenți în Piața Constituției.

Luminile s-au mutat apoi pe Roger Taylor, care a interpretat una dintre cele mai apreciate piese ale formației A kind of Magic, compusă chiar de el. Taylor a fost în postura de solist de această dată, în timp ce la tobe a rămas fiul său – Rufus Tiger Taylor, alături de care a cântat pe toată durata concertului. Aceștia au oferit fanilor un moment incredibil.

Programul a cuprins și un omagiu adus lui David Bowie, piesa Under Pressure. Taylor a declarat “Am pierdut un mare prieten şi un mare geniu în luna ianuarie. Momentul acesta este pentru tine, David Bowie.” May a ținut să demonstreze aprecierea și dragostea sa pentru publicul român făcând un selfie cu mulțimea.

La cererea publicului, trupa s-a întors pe scenă pentru a interpreta unele dintre cele mai așteptate melodii: We will rock you și We are the champions. Mulțimea a creat astfel un alt moment cu o încărcătură emoțională semnificativă. Ne-am bucurat alături de cei de lângă noi și am dansat timp de două ore ca și cum ar fi ultima dată.

Peste 300 de lumini inteligente au fost instalate și  însoțite de un joc de lasere impresionant, creat de aceeași companie care s-a ocupat de spectacolele din deschiderea și închiderea Jocurilor Olimpice de la Londra din 2012. La toate acestea s-a adăugat cea mai puternică mașină de fum greu din lume, cu o capacitate impresionantă: poate umple 6 terenuri de tenis cu fum de grosimea de un metru într-un minut!

Construcția scenei, cu o deschidere de 22 metri, a început in weekend. Scena a avut o prelungire cu 14 metri, care ia adus pe artiști mai aproape de public, iar ecranele de 6×4 metri au asigurat o mai bună vizibilitate întregului spectacol.

Da! A fost unul dintre cele mai frumoase concerte pe care România le-a găzduit și le va găzdui. Felicitări echipei Emagic pentru pasiunea cu care a lucrat pentru acest eveniment. A fost extrem de bine organizat, emoționant și spectaculos, ceea ce ne demonstrează că se poate și că știm să ne bucurăm de astfel de momente împreună. Cu siguranță toți cei prezenți au plecat cu mințile mai senine și cu sufletele mai curate. Pe data viitoare!

SETLIST Queen + Adam Lambert, Piața Constituției

Flash  (intro)

The Hero (“Flash Gordon”, 1980)