3 branduri de tip fintech care câștigă teren pe piața românească de banking
Dezvoltarea mediului online a determinat companiile din domenii cu tradiție în retailul clasic să investească masiv pentru crearea unor instrumente digitale. Se oferă astfel accesul mai simplu, oricând și de oriunde, la produse și servicii, plus o mulțime de alte facilități. De asemenea, un mare avantaj este reprezentat de reducerea costurilor de operare.
Trendul a fost dictat de piață, în condițiile în care oamenii și-au schimbat comportamentul de consum și petrec tot mai mult timp conectați la internet, mai ales pe gadgeturile mobile. În domeniul bancar, băncile comerciale au lansat aplicații de mobile banking și internet banking, dar în paralel se dezvoltă pe piață numeroase branduri de tip fintech – termen care definește un serviciu inovativ bazat pe tehnologie în industria financiară.


Iată 3 exemple de astfel de branduri de tip fintech, in plină ascensiune în România:
Revolut – aplicația care devine bancă și în țara noastră
Probabil cel mai cunoscut fintech pe piața locală este Revolut, care activează de mulți ani în acest domeniu și a definit unele standarde ale acestei industrii. Fondată în anul 2015 și având sediul central în Londra (Marea Britanie), compania Revolut a atras peste 45 de milioane de clienți din întreaga lume. România este a doua cea mai mare piață a corporației la nivel global și a prima din Uniunea Europeană, cu circa 4 milioane de clienți de retail.
Supusă tot mai multe reglementări legale, Revolut a început să ofere clienților români IBAN-uri locale în anul 2021, în cadrul unui parteneriat cu o entitate bancară din țara noastră. În prezent, se realizează demersurile pentru înființarea unei sucursale locale în România, înregistrată în registrul de sucursale ale instituțiilor de credit din alte state membre, la Banca Națională a României.
Sucursala va începe să funcționeze la finalul anului 2024, estimează oficialii fintech-ului. Anul acesta au devenit deja operaționale sucursalele din Irlanda, Franța, Spania, Olanda și Germania, iar Belgia, Italia și România urmează să fie adăugate pe listă.
Foto interior aici
Aircash, soluții de plată inclusiv în cazinouri Aircash
Una dintre cele mai dinamice prezențe pe piața financiară locală este cea a Aircash, companie înființată în Croația, reglementată și autorizată în Uniunea Europeană. Platformă fintech include un portofel digital mobil (pentru depuneri, retrageri, plăți și transferuri de bani instantanee), un card preplătit disponibil cu un singur clic prin intermediul aplicației și A-bon, un voucher electronic tipărit utilizat pentru cumpărături online ușoare și sigure prin folosirea unui cod PIN de 16 cifre.
Varianta Aircash este foarte apreciată în sectorul de divertisment și jocuri online. Numărul de cazinouri Aircash, adică platforme de online casino care acceptă depuneri prin Aircash, este în expansiune în România. Pasionații de sloturi și live casino consideră aparent acest fintech foarte practic în operațiunile de transfer bani către operatorii de jocuri de noroc.
Aircash asigură legătura imediată între bani fizici și virtuali și invers. Pe lângă portofelul mobil deja existent, compania a lansat recent pentru clienți și un card Mastercard, care completează gama de soluții de plată electronică. De remarcat este că unele platforme de gambling au promovat soluția de tip cazinouri Aircash inclusiv prin oferirea de cashback la astfel de depuneri, în mod promoțional.
Salt Bank – prima bancă românească 100% digitală
Deținut de Grupul Banca Transilvania (lider în sectorul bancar din România) și lansat oficial în 2024, Salt Bank este prezentat drept primul neobank românesc. Sunt deja peste 250.000 de utilizatori ai aplicației care vine cu multe inovații pe piața locală. Primele conturi deschise de clienți au avut statut de Membru Fondator, cu un card Mastercard Platinum și numeroase privilegii asociate. În plus, toți clienții au parte de comisioane zero la numeroase operațiuni și card multicurrency pentru plăți în 17 monede, la un curs valutar avantajos.
Potrivit informațiilor oferite chiar de fintech, clienții Salt Bank sunt în principal persoane cu statut social mediu și ridicat, aproape jumătate (46%) dintre aceștia având venituri ce depășesc 1000 de euro lunar și activează în industriile creative, domeniul de sănătate, cel financiar sau în administrație publică. De asemenea, două treimi dintre clienți sunt bărbați și folosesc Salt Bank pentru tranzacții zilnice curente. Cele mai frecvente sunt plățile pentru servicii de taxi, urmate de plățile la restaurante și în supermarketuri.




