Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 09/03/2023
Artă & Cultură / Performing arts

Premieră la ONB | Cu IRINA BAIANŢ şi ADRIAN NOUR despre „FANTOMA DE LA OPERĂ”

Ioan Big De Ioan Big
Comentarii Premieră la ONB | Cu IRINA BAIANŢ şi ADRIAN NOUR despre „FANTOMA DE LA OPERĂ” Share Premieră la ONB | Cu IRINA BAIANŢ şi ADRIAN NOUR despre „FANTOMA DE LA OPERĂ”
FANTOMA DE LA OPERĂ


„FANTOMA DE LA OPERĂ” cu IRINA BAIANŢ şi ADRIAN NOUR

Fantoma de la Operă al lui Andrew Lloyd Webber, unul dintre cele mai de succes Musical-uri din toate timpurile, va avea premiera pe 31 martie, la Opera Naţională Bucureşti, într-o versiune nouă, pusă în scenă de către Răzvan Ioan Dincă (Mamma Mia!, My Fair Lady), cu spectaculoasele decoruri şi costume create de reputatul designer irlandez Gary McCann. Spectacolul are caracter de must-see prin faptul că e unul dintre relativ puţinele din istoria acestui Musical care nu se constituie într-o replică/adaptare al show-ului ce continuă să se joace pe Broadway şi în West End, ci este o producţie originală ca abordare artistică, prezentată cu acordul companiei fondate de A.L. Webber pentru a-i proteja identitatea artistică, iar asta reprezintă o garanţie în plus că vom avea parte de un spectacol total.

FANTOMA DE LA OPERĂ

În rolurile principale din Fantoma de la Operă îi vom reîntâlni pe Adrian Nour şi Irina Baianţ ca Fantoma şi, respectiv, Christine Daaé, care intră din nou în pielea celebrelor personaje după montarea din 2015, de la Teatrul de Operetă şi Musical „Ion Dacian”, în regia australianului Stephen Barlow. Între timp, ambii s-au impus ca valori certe în spaţiul performativ românesc, fiind prezenţi constant în atenţia publicului, inclusiv ca parte din distribuţia unor Musical-urilor de succes, precum My Fair Lady, Mamma Mia! sau We Will Rock You, deci este firesc să fim curioşi cum se raportează acum la roluri şi la experienţa reluării acestora sub egida ONB, într-o nouă formulă.

FANTOMA DE LA OPERĂ

IRINA BAIANȚ | foto © Camerata Regala

De la castingul pentru montarea de la Teatrul de Operetă au trecut aproape 10 ani, în care aţi acumulat o experienţă semnificativă ca performeri. Cu ce stare de spirit abordaţi din nou rolurile?

IRINA BAIANŢ: Vorbeam cu regizorul Răzvan Dincă la primele întâlniri exact despre acest aspect, cum că timpul care a trecut de la prima producție este un element cheie pe care trebuie să îl folosim în avantajul nostru, deși sunt și dezavantaje la mijloc. Pe de o parte maturizarea vocală  și siguranța interpretativă sunt un atu, dar pentru personajul meu sunt definitorii nesiguranța și vulnerabilitatea, pe care trebuie să le regăsesc în mine pentru a intra în povestea tinerei aflate într-un moment de expansiune în toate domeniile vieții ei, pentru prima oară.

Abordarea întregii povești și mai ales structura interioară a personajelor în producția Fantomei de la Operă din 2023 sunt diferite, cu mult mai profunde și mai aproape de trăirile zilelor noastre, validând mult mai exact traseul de evoluție al fiecărui personaj.

ADRIAN NOUR: Încetasem să sper că voi mai avea ocazia să joc acest personaj care m-a fascinat atât de mult. Mi-era dor de muzica acestui spectacol. Nu de puţine ori mă trezeam fredonând arii din Fantoma de la Operă şi-mi dădeam seama cât de mult îmi lipseşte. Când am aflat că se va repune în scenă, m-am bucurat ca un copil. Trăiesc un vis frumos încă o dată.

Eu, cel de acum, cu mai multă experienţă de viaţă, dar şi profesională, abia aştept să fac parte din nou din această poveste care va fi spusă altfel, pe scena Operei. Lucrez alături de o echipă de creaţie pe care o cunosc deja şi sunt convins că rezultatul va fi unul pe măsura aşteptărilor.

FANTOMA DE LA OPERĂ

ADRIAN NOUR | foto © Bogdan Fundali

Care sunt particularităţile versiunii personajelor voastre din spectacolul de acum, de la Opera Naţională? Cât sunt de… altfel faţă de cele pe care le-aţi interpretat cu ani în urmă?

ADRIAN NOUR: Sunt multe lucruri care trebuie păstrate pentru că le cere povestea, le cere până și muzica. Sunt obligatorii și le regăsești în fiecare montare de până acum. Regizoral, personajul meu e condus altfel, s-au schimbat un pic și relațiile în trio-ul Fantoma – Christine – Raoul. Noi sunt și acele nuanțe care sunt ale mele, al celui de acum. Am descoperit în toți anii ăștia o mulțime de lucruri pe care le-aș fi putut face dacă aș mai fi jucat Fantoma și iată că mi s-a dat șansa să le încerc, să le propun.

Așadar, cu experiența producției din 2015, mergem mai departe și descoperim lucruri noi, care vor da prospețime acestui spectacol numit, nu degeaba, cel mai de succes musical al tuturor timpurilor. Lucrăm intens și, de la repetiție la repetiție, îmi dau seama că va fi un spectacol foarte bun.

IRINA BAIANŢ: Deocamdată vă pot spune că este, într-adevăr, diferit. Ca orice ființă umană în permanentă schimbare și adaptare la toți factorii externi înconjurători, și Christine Daaé se construiește și se schimbă în funcție de valențele pe care le regăsesc în relaționarile ei cu celelalte personaje. Abstractul convenției teatrale este mult mai puțin prezent față de alte producții, regizorul dorind o aducere în plan real a tuturor manifestărilor și legăturilor mici care duc la evenimentele mari din acest spectacol.

Se lucrează mult pe detalii, acuratețe, mobilitate scenică, se îmbogățește muzical mult interpretarea, lucrându-se mult pe sensurile muzicii și claritatea sensului textului în pronunție si execuție, pe scurt este totul la un alt nivel, adaptat experienței și maturizării noastre, ale tuturor celor implicați în această producție. Va fi memorabilă!

Interviuri de IOAN BIG

Foto Irina Baianţ: Camerata Regala / Foto Adrian Nour: Bogdan Fundali

Alte Articole, Știri din ARTĂ ȘI CULTURĂ.

Newletter zn png
Newsletter-ZN-2025-300x250

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută