Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 09/09/2022
Eat & Drink Povești de succes

Povești de succes | Poftigo: aplicația românească asistent virtual pentru restaurante și clienți

Gruia Dragomir De Gruia Dragomir
Comentarii Povești de succes | Poftigo: aplicația românească asistent virtual pentru restaurante și clienți Share Povești de succes | Poftigo: aplicația românească asistent virtual pentru restaurante și clienți


Poftigo este un startup românesc care și-a propus să aducă digitalizarea și în restaurantele din România, mai ales în contextul crizei de personal. Face acest lucru prin intermediul unei aplicații care-ți transformă telefonul într-un asistent virtual, ce intermediază și ușurează comunicarea și interacțiunea dintre restaurante și clienții lor – facilitează procesul de comandă și eficientizează operațiunile unui local, în timp ce urmărește scăderea timpilor de comandă și servire pentru a crește satisfacția clienților.

Echipa Poftigo este formată din trei asociați: Irinel Lazăr, care are rolul de sales manager și aduce în proiect o experiență de 16 ani ca manager de restaurant; Iani Tararache și Ionuț Dragu, entuziaști ai tehnologiei, fiecare cu câte 15 ani de experiență în software development. La întrebările despre Poftigo ne-a răspuns Iani.

Cum a apărut Poftigo?

Irinel Lazăr, din poziția de manager de restaurant, a observat nevoia de digitalizare din Horeca. A resimțit provocările cu personalul, fie angajările mergeau greu, fie atitudinea față de clienți nu era cea pe care și-o dorea, provocările cu întreținerea meniurilor, schimbarea unui preparat sau prețul acestuia dura foarte mult și, cel mai important, nu putea să aibă o imagine clară a ceea ce se întâmplă în restaurant: nu avea impresiile clienților, nu știa ce produse sunt de mai mare interes la el în local. Pe scurt, și-a dat seama că este nevoie de un instrument care să ajute administratorii de restaurante să crească satisfacția clienților. Astfel, împreună cu Ionuț Dragu și Iani Tararache au conturat ideea.

Povestește-ne un pic despre cum funcționează Poftigo și de ce este o aplicație revoluționară pentru HORECA?

Poftigo nu este doar un meniu digital, este un asistent virtual pentru restaurante. Fiecare restaurant din platformă își definește meniul, care poate fi vizualizat în browser-ul telefonului. Acesta este foarte rapid, față de celelalte soluții din piață, pentru că nu folosim PDF-uri, iar actualizările sunt afișate clienților în timp real. Apoi avem cele două aplicații de mobil, Poftigo, destinată clienților, și Poftigo Staff, asistentul ospătarului. Aplicațiile sunt disponibile atât pentru Android, cât și pentru iOS.

Fluxul, pe scurt, este următorul: după descărcarea aplicației, clientul trebuie să scaneze codul QR pe care îl găsește la masă. Răsfoiește meniul și alege preparatele pe care dorește să le comande. Fiecărui produs i se pot adăuga poze, ingredientele, gramajul și alergenii pe care îi conține. Suplimentar, un preparat poate avea asociate auxiliare din care poate să aleagă, dacă își dorește (sosuri pentru pizza, pâine, ardei iute etc). Adaugă în comandă cantitățile dorite. Dacă are nelămuriri, are opțiunea să cheme un ospătar la masă, pentru a-i detalia informații suplimentare.

În acest timp, ospătarul primește comanda, confirmă produsele și o trimite spre bucătărie. Avem, de asemenea, opțiunea de a trimite automat produsele către bucătărie, dacă s-a optat pentru integrarea cu sistemul de marcaj.

Clientul se bucură de preparatele venite repede și calde, la final cere nota din aplicație și poate lăsa o recenzie, pe care o va vedea doar managerul restaurantului.

La fiecare pas în acest flux, atât clientul, cât și ospătarul sunt notificați în timp real de acțiunea fiecăruia, astfel fiecare știe în orice moment ce se întâmplă la masă și cu comanda.

Acesta este fluxul pentru un restaurant.

Avem și o opțiune pentru localurile care oferă comanda la tejghea. Pentru a nu sta la coadă, se poate da comanda din aplicație și va fi achitată cu cardul. Integrarea cu POS-ul localului și notificările sunt disponibile de asemenea.

Administratorului îi punem la dispoziție rapoarte și date analitice privind vânzările și comportamentul clienților în localul său.

Aplicația schimbă radical fluxurile în restaurante, sunt automatizări menite să ofere încredere clienților și să mărească fluxul comenzilor din acel restaurant. Astfel, chiar și în cele mai aglomerate seri, clienții vor pleca ghiftuiți și mulțumiți din local.

Cât v-a luat să dezvoltați aplicația și care au fost cele mai mari provocări?

Dezvoltarea aplicațiilor a durat aproximativ un an, însă nu s-a încheiat. Noi beneficii pentru restaurante și clienții acestora sunt adăugate săptămânal.

Reticența la schimbare a fost una dintre provocările mari. Există o perioadă de acomodare cu platforma atât din partea utilizatorilor, cât și din partea ospătarilor. A doua provocare mare este integrarea cu sistemele POS, primii doi parteneri, Ebriza și Freya, ne-au oferit o colaborare ușoară, însă, în rest, este dificil să intrăm în contact cu alți competitori din piață.

Care este impactul pe care v-ați dori să-l aibă afacerea voastră?

Noi nu urmărim ca Poftigo să fie un simplu instrument pentru restaurante sau clienți, ci ne dorim să apropie restaurantele și clienții prin experiențe culinare deosebite, oferind tot ce este mai bun din partea ambelor părți: servicii ireproșabile dintr-o parte și zâmbete din cealaltă parte.

Vrem ca Poftigo să fie acel produs memorabil în interacțiunea cu restaurante, bistro-uri și cafenele.

Ce planuri aveți pentru Poftigo pentru restul anului?

În acest an ne vom integra cu două noi sisteme de marcaj, vom adăuga un nou procesator de plăți online, Stripe, vom adăuga posibilitatea de comandă de la domiciliu pentru localurile care au flotă proprie de livrare, vom adăuga tipuri noi de notificări și rapoarte analitice în sistem.

 

Newletter zn png
Newsletter-ZN-2025-300x250

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută