Meniu Zile și Nopți

Artă & Cultură

Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 10/08/2022
Artă & Cultură / Artiști urbani

Artiști urbani | TOYBOX: „Procesul creativ nu este un moment bine delimitat și constant. În principiu îmi ocupă 100% din timp”

Gruia Dragomir De Gruia Dragomir
Comentarii Artiști urbani | TOYBOX: „Procesul creativ nu este un moment bine delimitat și constant. În principiu îmi ocupă 100% din timp” Share Artiști urbani | TOYBOX: „Procesul creativ nu este un moment bine delimitat și constant. În principiu îmi ocupă 100% din timp”
Toybox


TOYBOX ne spune că nu putem vorbi despre el ca despre o persoană, pentru că este mai degrabă un proiect, o entitate fictivă care încearcă să înțeleagă realitatea noastră, cea umană. 

TOYBOX a apărut în urma a câtorva desene în clădiri abandonate, câteva pe stradă și ulterior niște desene la o scară mai mare realizate într-un context legal. De-a lungul timpului a experimentat diverse moduri de a exprima vizual informația: pictură, fotografie, arhitectură, grafică și alte moduri de exprimare digitale sau nu.

Cum ai ajuns să-ți creezi stilul care te definește? 

Momentan nu am descoperit un stil care care să mă definească total. Sunt într-o continuă schimbare și de multe ori am treceri radicale de la un stil la altul. Probabil voi reveni asupra celor studiate de-a lungul timpului, le voi da un upgrade. Despre apreciere și notorietate nu am multe de spus. Consider că este un subiect foarte controversat, care poate fi cântărit și evaluat din exterior.

„Procesul creativ nu este un moment bine delimitat și constant. În principiu îmi ocupă 100% din timp.”

Cum decurge procesul tău creativ? 

Procesul creativ nu este un moment bine delimitat și constant. În principiu îmi ocupă 100% din timp. Privesc creația mai mult conceptual. Sunt diverse concepte care mă măcina zi și noapte, 24/7, timp în care caut o modalitate de exprimare vizuală. Odată transpusă într-un concept și observată, sursa de inspirație este mult prea puțin relevantă. Se poate întâmpla într-o biblioteca, într-o rezervație naturală sau la mici și bere la terasă, total irelevat, atâta timp cât înțelegem cât de ciudat și de fascinant/amuzant este totul în jurul nostru.

Toybox

Cum ți-a schimbat street art-ul felul în care percepi arta și lumea în general? 

În primul rând am înțeles că toată lumea are ceva de spus, că părerile sunt foarte împărțite în jurul nostru și că nu există un adevăr general valabil nici măcar atunci când există un context. Și probabil că sunt mult mai prezent și ancorat în realitate în perioadele în care fac asta foarte intens.

Cât de mult te-a ajutat social media în cariera ta? Și cum crezi că influențează social media evoluția și percepția artei?

Aș putea spune că „social media” e destul de marfă. Îți dă un preview la ce se întâmpla peste tot în lume în domeniul în care activezi. Uneori comunici și ajungi să cunoști persoane pe care nu le-ai fi întâlnit altfel. Iar la un moment dat ajungi să îți „vinzi” marfa și să poți obține fonduri pentru diverse proiecte pe care nu le poți susține singur. În același timp nu este ceva definitoriu pentru un artist. E plin internetul de „artiști de instagram” și de „cunoscători” ai artei. Un fel de formă fără fond.

Ești unul dintre artiștii urbani care au picturi murale în mai multe orașe. Povestește-mi un pic cum ai ajuns să faci asta și care e lucrarea ta preferată pe care ai făcut-o într-un oraș din România?

Am ajuns să fac asta dintr-o dorință de a exprima conceptele la o scară cât mai mare și de a călătorii peste tot prin lume împreuna cu ele, nu singur. Aș putea spune că mi se pare „lame” să mai călătoresc fără sa fac și asta, măcar în 10% din timp, ca și-așa nu călătoresc prea mult. Cred că muralul preferat este făcut în Sibiu, acum doi ani, pe o grădiniță.

Toybox

Care au fost lucrările care ți-au ridicat cele mai mari provocări?

Cel mai dificil a fost chiar cel din Sibiu, deoarece am avut o schelă super nasoală de pe care am și căzut, neancorată, pe care trebuia să pun încă o scară, iar după ce făceam jumătate din desen, trebuia să o mut, pentru că nu avea suficiente segmente. Dar de cele mai multe ori se întâmplă așa. Să desenezi pereți este prin definiție mai complicat, fiind o activitate complexă cu schelă, cu mască, cu tracțiuni.

„În ultima vreme toată lumea știe de toate și s-au cam plictisit oamenii de părerile altora.”

Din punctul tău de vedere, cât de important este pentru un artist să includă în opera sa și un mesaj social / politic?

Nu am fost niciodată interesat de mesajele politice și sociale. Am încercat în trecut să am puțină compasiune față de umanitate, dar mi-a trecut repede. În trecut era destul de important, deoarece nu avea toată lumea internet și nici dreptul la o opinie. În ultima vreme toată lumea știe de toate și s-au cam plictisit oamenii de părerile altora. Dacă bei cafeaua în drum spre muncă sau spre fotbal, ești mai atins de o lucrare cu niște culori mișto și o compoziție mai jucată care mai degrabă te bagă într-o stare, decât să te educe.

Toybox

Toybox

Cu ce ai vrea să rămână cineva care trece pe stradă și vede lucrările tale?

Mi-ar plăcea să se concentreze mai mult pe propria persoană. Nu într-un mod egoist, dar să realizeze că fiecare piesa de șah are rolul ei și că perspectiva din care privesc ei lumea este unică, nu mai există una la fel. Degeaba îi arăți cuiva ceea ce nu vede.

Ce urmează pentru TOYBOX?

Urmează o perioadă de schițe multe și ceva nou, diferit, deoarece m-am plictisit de ceea ce fac. De aia schimb macazul odată la ceva vreme.

Interviu de GRUA DRAGOMIR

Galerie imagini

Share

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.