Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 22/07/2022
Lifestyle / Arhitectură & Design Artă & Cultură / Art Expo

Viziune și virtuozitate: 150 de ani de istorie Tiffany & Co

Teodora Bratu De Teodora Bratu
Comentarii Viziune și virtuozitate: 150 de ani de istorie Tiffany & Co Share Viziune și virtuozitate: 150 de ani de istorie Tiffany & Co
tiffany


Există nenumărate povești, amănunte și detalii, care puse laolaltă, dau naștere istoriei Tiffany & Co, faimosul brand specializat în bijuterii de lux.

Un ambalaj sofisticat într-un albastru-verzui, culoare selectată de Charles Lewis pentru a îmbrăca fiecare catalog, un pandantiv în formă de inimă conceput de Elsa Peretti, care a devenit gestul de devotament al multor îndrăgostiți, și actrița Audrey Hepburn… privind în vitrina cea mai strălucitoare din Fifth Avenue și spunându-ne că aici „nimic foarte rău nu se întâmplă vreodată”.

Desigur, nu putem uita de diamante, unele dintre cele mai strălucitoare.

Există nenumărate povești, amănunte și detalii, care puse laolaltă, dau naștere istoriei Tiffany & Co, faimosul brand specializat în bijuterii de lux.

Câteva dintre bucățile de istorie ne vor fi dezvăluite la Galeria Saatchi din Londra, până pe data de 19 august a acestui an (2022), prin expoziția intitulată Vision & Virtuosity, cu ocazia sărbătoririi a 150 de ani de la apariția Tiffany & Co în capitala Regatului Unit.

Tiffany

Expoziția este împărțită în șapte capitole, fiecare abordând teme diferite, esențiale pentru identitatea mărcii, moștenirea și influența creativă a lui Tiffany.

Încă de la intrare, vei putea explora moștenirea fondatorului Charles Lewis Tiffany, urmată de lucrările unora dintre cele mai creative forțe ale mărcii, cum ar fi Jean Schlumberger sau Elsa Peretti.

Saatchi Gallery pictură de Christopher Young
Saatchi Gallery – pictură de Christopher Young
Blue Book - Paloma Picasso
Blue Book – Paloma Picasso

Al treilea capitol este dedicat colecției anuale de bijuterii Blue Book, în timp ce a patra cameră este centrată pe moștenirea lui Tiffany în lumea dragostei, după ce a introdus faimosul inel de logodnă în 1886.

Desigur, din acest periplu nu putea lipsi nici „Breakfast at Tiffany’s”, cu o cameră tematică în care se poate găsi scenariul original al filmului.

„Breakfast at Tiffany”- scenariul original
„Breakfast at Tiffany”- scenariul original

Penultimul capitol este un spectacol al diamantelor, dedicat renumitelor creații marca Tiffany, spațiu ce ne pregătește pentru punctul culminant al expoziției, unde publicul va avea ocazia să vadă legendarul Tiffany Diamond, de 128,54 carate.

Tiffany Diamond de 128,54 carate

O cronică vizuală, alcătuită din peste 400 de obiecte de arhivă, spun povestea faimoaselor bijuterii, încă de la apariția lor în New York, în 1837.

Expoziția îi duce pe vizitatori într-o călătorie prin toate, de la modele de arhivă, faimoasele vitrine Tiffany și recent achiziționatul Empire Diamond, de peste 80 de carate, și până la obiecte iconice, de popular culture.

Este o celebrare a autorității Tiffany în calitate de furnizor al celor mai bune diamante din lume și o demonstrație a modului în care două valori fundamentale, viziunea și virtuozitatea, au fost un punct de reper timp de 185 de ani.

Newletter zn png
Newsletter-ZN-2025-300x250

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută