Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 22/01/2022
POP-UP STORiEs

POP-UP STORiEs – OPIUM: Povestea unui succes… scandalos de mare

Ioan Big De Ioan Big
Comentarii POP-UP STORiEs  – OPIUM: Povestea unui succes… scandalos de mare Share POP-UP STORiEs  – OPIUM: Povestea unui succes… scandalos de mare


Cu ocazia prezentării colecţiei Les Chinoises în 1977, Yves Saint Laurent a lansat un nou parfum, Opium, mix aparte de patchouli, vanilie şi smirnă, conceput sub directa lui supervizare, de la selecţia aromelor şi designul sticluţei inspirate de inro-ul japonez până la campania de promovare semnată de influentul fotograf Helmut Newton, ce o avea drept protagonistă pe Jerry Hall, fotomodel în mare vogă (apăruse deja pe mai mult de 40 pe coperţi de revistă, printre care Cosmopolitan şi Vogue), ce tocmai îl părăsise pe Bryan Ferry, liderul trupei de Art-Rock Roxy Music, în favoarea lui Mick Jagger.

POP-UP STORiEs - OPIUM: Povestea unui succes... scandalos de mare

POP-UP STORiEs - OPIUM: Povestea unui succes... scandalos de mare

POP-UP STORiEs - OPIUM: Povestea unui succes... scandalos de mare

Opium s-a dovedit un succes monumental chiar de la lansare

Cu toate că parfumuri de inspiraţie orientală existau din 1913 (Nuit de Chine, Parfums de Rosine), Opium s-a dovedit un succes monumental chiar de la lansare – inclusiv afişele promo au fost sustrase ca suveniruri – fiind, alături de Chanel N°5, singurul care a încasat în Europa peste 30 de milioane de dolari în primul an de la intrarea pe piaţă.

Lansarea în SUA a parfumului Opium, interzis în Orientul Mijlociu şi în Australia datorită numelui inspirat de drog, s-a bucurat la rândul ei de o imensă popularitate, alimentată şi de controversele iscate de un ONG care a acuzat brandul de “insensibilitate la istoria chineză şi la problemele Americanilor asiatici”. Reacţia YSL? Organizarea uneia dintre cele mai memorabile petreceri din anii ‘70 pe istorica navă din portul New York-ului, Peking, decorată pentru eveniment cu lampioane roşii, mii de orhidee albe şi statui uriaşe. Printre cei 800 de invitaţi s-au numărat personalităţi marcante din Pop culture precum Cher, fashion designerul Halston sau scriitorul Truman Capote. Andy Warhol a scris în jurnalul său că imposibilitatea de a ajunge la YSL Opium Party a fost unul dintre marile regrete ale vieţii sale. Mai ales că afterparty-ul s-a ţinut la legendarul Studio 54 din Big Apple.

În Top 10-ul celor mai criticate promoţii din istoria Advertising Standards Agency

Arc peste timp. Reinventarea Opium în secolul 21 a fost opera lui Tom Ford, atunci Creative Director la YSL, printr-o campanie ale cărei vizualuri, realizate de unul dintre cei mai de succes artişti fotografi, Steven Meisel, amicul Madonnei, o înfăţişau pe fotomodelul Sophie Dahl (nepoata scriitorului Roald Dahl) complet goală, machiată cu ruj purpuriu şi fard de pleoape verde, accesorizată doar cu bijuterii aurii şi sandale YSL, într-o postură care emana sex/senzualitate într-o asemenea măsură încât a intrat în Top 10-ul celor mai criticate promoţii din istoria Advertising Standards Agency datorită multiplelor acuze de “obiectificare” a femeii.

POP-UP STORiEs - OPIUM: Povestea unui succes... scandalos de mare

Dincolo de aceste file de poveste cu parfum aureolat de controverse, Opium reprezintă şi acum un bestseller, o dovadă a perenităţii fiind Black Opium Extreme, cea mai recentă eau de parfum intrată în familie, susţinută de imaginea globală a YSL Beauté, actriţa şi cântăreaţa Zöe Kravitz. Deci the show will go on!

  • Text de Ioan Big.

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută