Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Icon Film Zile si Nopti 05/03/2021
Film

MILLA JOVOVICH | Călăuză în lumea MONSTER HUNTER

Ioan Big De Ioan Big
Comentarii MILLA JOVOVICH | Călăuză în lumea MONSTER HUNTER Share MILLA JOVOVICH | Călăuză în lumea MONSTER HUNTER


Luna a început cu Monster Hunter în cinematografe, un Actioner Fantasy realizat în baza seriei de jocuri video de la Capcom de către un expert al acestui tip de adaptări, Paul W.S. Anderson (Resident Evil/Capcom, Mortal Kombat/Midway Games), ce se dovedeşte a fi realmente spectaculos, mai ales că în rolurile principale reîntâlnim două supervedete a filmelor de acţiune, MILLA JOVOVICH (Resident Evil, The 5th Element) şi Tony Jaa (Ong-Bak, The Protector). Întrucât trailerele ne arată doar o mână de soldaţi transportaţi enigmatic într-o lume populată de monstruoase creaturi nepământene şi, evident, extrem de neprietenoase, împotriva cărora armele convenţionale par ineficace, am obţinut în exclusivitate pentru România câteva detalii şi indicii suplimentare incitante chiar de la Milla Jovovich, interpreta Căpitanului Natalie Artemis, liderul militarilor ONU care ajung să lupte cu Black Diablos în universul alternativ al RPG-ului.

MILLA JOVOVICH | Călăuză în lumea MONSTER HUNTER

De ce eşti atât de fascinată de lumea din Monster Hunter?

Ei bine, este un joc incredibil întrucât – chiar şi înainte de carantină – să ai posibilitatea să evadezi într-o altă lume în care poţi trăi toate aceste aventuri, e nemaipomenit. Într-un minut te duci după nişte urme lăsate pe pământ şi interacţionezi cu mediul, pentru ca în următorul să culegi ciuperci şi alge ca să creezi diferite leacuri sau să-ti îmbunătăţeşti armura şi să-ţi cureţi sabia… sunt atâtea lucruri de făcut aici. Şi e un mediu atât de frumos încât nu te poţi opri să te uiţi în jur la toate creaturile. Cred că prima dată când am jucat jocul n-am făcut decât să alerg pentru ca să mă simt absorbită de el. Întotdeauna am fost o pasionată de Fantasy. Şi să ai posibilitatea să te scufunzi în aceste lumi este atât de relaxant încât cred că, în multe privinţe, este o formă de terapie. Când oamenii vorbesc de relele jocurilor video mă gândesc că da, pe de-o parte e nasol să stai să-ţi petreci întreaga zi jucându-te, însă dacă eşti stresat, le consider ca fiind o formă ciudată de meditaţie. Intri în această lume, te detaşezi şi îţi imaginezi că trăieşti o altfel de viaţă.

Când un film se bazează pe un joc video, fanii acestuia se aşteaptă să regăsească în adaptare elementele lor favorite. Cum a rămas regizorul Paul W.S. Anderson deferent faţă de Monster Hunter şi totuşi să creeze un film original plecând de la materialul-sursă?

Paul a lucrat timp de un deceniu la scenariu şi acesta a suferit o mulţime de modificări până să ajungă ceea ce este acum. Din start el nu şi-a dorit niciodată să facă un simplu film cu monştri. Întotdeauna a fost un mare fan a jocului, în fapt a obţinut drepturile de ecranizare a lui dinainte ca oricine altcineva să ştie de el, aşa că tot timpul el a fost super-îndrăgostit de această lume. Şi cred că întotdeauna şi-a dorit să o prezinte oamenilor într-un fel foarte special ca să îi ajute, în special pe non-gameri, să o descopere şi să relaţioneze cu ea.

MILLA JOVOVICH | Călăuză în lumea MONSTER HUNTER

Ai colaborat de multe ori cu scenaristul şi regizorul Paul W.S. Anderson. Cum ţi-a prezentat el personajul, pe Artemis?  

Când a scris versiunea finală a scenariului şi mi-a arătat-o, mi-a plăcut mult faptul că provine din rândul militarilor fiindcă întotdeauna am avut o slăbiciune pentru tot ce are legătură cu armata. Tot timpul am spus că dacă nu deveneam actriţă aş fi făcut probabil carieră în armată, fiindcă sunt atrasă de contextele în care trebuie să faci lucruri sub presiune şi implică mult efort fizic, disciplină, team building. Asta înseamnă că trebuie să fii prietenos, să fii loial şi curajos, ori toate astea fac parte din personalitatea mea. Mi s-a părut cu adevărat excitant să pot să-mi fac research-ul în cadrul armatei. Am fost la Port Irwin, o bază militară din California unde se fac toate acele simulări ale scenariilor de viaţă reală prin care soldaţii trec potenţial când merg la război. Şi ceea ce spuneau ei este că partea cea mai grea a antrenamentului trebuie să se întâmple acolo şi nu după ce ai plecat… deci a fost intens! Au actori care vin zilnic să joace diverse personaje, ai soldaţi în tancuri ce patrulează pe străzi adevărate pe care poţi vedea oameni care vând diferite lucruri, care vorbesc limbi diferite, când, deodată, are loc o explozie într-o clădire şi tu trebuie să salvezi o persoană rămasă în ea. Vreau să spun că e o nebunie ce se întâmplă acolo. Apoi, ca soldat, trebuie să respecţi un protocol de cum îl transporţi în tanc, cine te acoperă şi dacă nu e nimeni care să o facă, cum ajungi la omul ăla şi îi dai primul ajutor? Totul e real-life şi se întâmplă pe moment, şi e ca o lume de joc video întinsă pe mii de metri pătraţi.

Te-ai împrietenit cu Natalie Mallue, Army Ranger în viaţa reală, care te-a antrenat ca să îţi poţi interpreta personajul, Cap. Natalie Artemis, şi ea o Army Ranger în film.

M-am distrat nemaipomenit în timpul antrenamentelor şi, pe parcurs, mi-am făcut şi câţiva prieteni printre militari. Am descoperit că există doar câteva sute de Army Rangers femei în armata americană fiindcă şcoala de Rangers este una dintre cele mai dificile şi foarte puţine femei au absolvit-o, Natalie fiind una dintre ele. Şi pentru că joc o Army Ranger în film, am vorbit cu ea ore întregi timp de mai multe săptămâni pe FaceTime. I-am ascultat poveştile, i-am pus întrebări şi, cu timpul, ne-am apropiat foarte mult, aşa că atunci când am plecat în Africa de Sud ca să filmăm, am solicitat-o pe ea şi pe soţul ei Ed, şi el un Ranger, pe post de consultanţi militari pe platou, pentru toţi actorii. I-au antrenat din greu ca să funcţioneze ca o echipă şi ca să corespundă cerinţelor fiecărei scene… dacă eşti, de exemplu, un lunetist, cum faci lucrurile, cum reacţionezi la lucruri, motivul pentru care eşti aici. A fost umitor pentru fiecare dintre noi să ajungem să ne însuşim rolurile specifice de parcă ne-am fi antrenat toată viaţa. Paul mă cunoaşte foarte bine, suntem căsătoriţi de multă vreme, deci cred că ştia atunci când a conceput personajul meu ca un Army Ranger, un căpitan de armată, ştia că o să mă ataşez de el, tocmai fiindcă mă cunoaşte atât de bine. Deci n-am avut prea multe sugestii să-i dau lui Paul, să-mi facă rolul mai aşa sau mai altfel. De cum am citit scenariul mi-am dat seama că e foarte intens, că trebuie să-mi fac research-ul, să mă familiarizez cu stilul de viaţă militar şi să îl adopt. 

MILLA JOVOVICH | Călăuză în lumea MONSTER HUNTER

Dar cum te-ai pregătit fizic pentru rol?

Am început să lucrez în fiecare zi, să mă pregătesc fizic din greu, ca să îmi menţin disciplina. Speram să dobândesc, măcar puţin, acel sentiment pe care îl au oamenii în momentul în care se înrolează în armată. Şi am continuat să lucrez pe durata întregii producţii, trezindu-mă la 4 dimineaţa şi făcându-mi exerciţiile până să intru la machiaj, la ora 6. Am vrut să mă asigur că rămân în permanenţă în starea de spirit a unui militar.

Cum a decurs prima probă de costum pentru Artemis? 

Cu adevărat special a fost faptul că deja îmi creasem propria armură în joc şi, drept urmare, s-a dovedit a fi amuzant să o creez din nou şi în realitate şi să-mi imaginez de unde provine. Am avut mai multe piei cusute de mână din ţepii lui Diablo şi mai erau felurite creaturi pe care departamentul de recuzită a trebuit să mi le explice, de ce arată cum arată. Deci puteai să-ţi alegi elementele de armură, ceea ce m-a făcut să mă simt ca şi cum aş juca jocul, doar că în viaţa reală. A fost cool să văd pe bune numele tuturor creaturilor şi să ştiu că oamenii care făceau costumele se gândeau cum vor folosi părţi din corpurile lor pentru a fabrica materiale… cum ar fi solzii unui Rathalos, de exemplu 🙂

Dar în ce fel ajunge Căpitanul Artemis şi echipa sa în această lume?

Personajul meu, Captain Artemis, îşi conduce echipa într-o misiune de salvare în urma primirii unui SOS. După ce echipa trimisă înaintea lor nu s-a mai întors, trebuie să investigheze ce s-a întâmplat şi, în căutările lor, ajung să fie prinşi într-o furtună electrică cu totul ieşită din comun. În deşertul în care se află încep să remarce tot soiul de borne ieşind din pământ ce au înscrise pe ele o mulţime de hieroglife străvechi. Cumva, furtuna reacţionează cu aceste pietre de hotar iar membrii echipei sunt transportaţi într-o altă lume şi acum trebuie să îşi dea seama cum pot reveni acasă… doar că se trezesc faţă în faţă cu unele dintre cele mai ciudate creaturi pe care le-au văzut în viaţa lor. Ţi-ai putea închipui că, având toate acele arme şi tehnologii, sunt capabili să le înfrângă, numai că e nevoie de mult mai mult decât de nişte arme ca să elimini o creatură din Monster Hunter. Toţi gamerii ştiu că e nevoie de un monstru ca să omori un monstru, pentru că nu se lasă ucis chiar atât de simplu, şi odată ce Căpitanul Artemis şi echipa ei se afundă în lumea Monster Hunter fac cunoştinţă cu Vânătorul, cu Hunter, unul dintre personajele din joc ce nu este jucător ci un personaj creat, cu care poţi comunica. Pentru film însă, i-am inventat şi alte câteva lucruri mişto pe care să le facă. Dacă eşti fan, o să întâlneşti mai multe personaje pe care cei ce joacă jocul o să le recunoască şi o să le simpatizeze. Iar cei care nu sunt familiarizaţi cu Monster Hunter vor putea descoperi acest univers prin intermediul meu şi a soldaţilor, nişte străini ca şi ei de această lume.

MILLA JOVOVICH | Călăuză în lumea MONSTER HUNTER

Ai adus vorba de Hunter, care în film este interpretat de un zeu al artelor marţiale, Tony Jaa. Cât de important este rolul său în aventura lui Captain Artemis?

Păi, în esenţă, sunt eu şi el. Chiar dacă acest film este un ‘Monster movie’, poate fi privit şi ca o ‘Buddy story’ în care afli cum ne-am cunoscut şi am început să conlucrăm după ce-am încercat amândoi se ne omorâm de câteva ori. El mă poate ajuta să mă întorc acasă dar şi el trebuie să ajungă acasă pentru că este blocat în mijlocul pustietăţii de mult prea multă vreme. Aşa că ne vedem obligaţi să lăsăm la o parte diferendele dintre noi şi să colaborăm. De fapt e straniu cât de relevant a devenit asta în actualul climat, în care cu toţii suntem speriaţi de cei care ne înconjoară iar guvernele noastre ne transformă în duşmani, când noi toţi ar trebui să colaborăm în mod firesc de dragul propriei noastre lumi. E ciudat cum realitatea din ziua de azi seamănă cu un film de acţiune dar cine este supereroul? Greta Thunberg! :))

Şi totuşi, cum te-ai înţeles cu Tony Jaa pe platoul de filmare?

Ador să spun povestea asta. Tony Jaa este un zeu pe platou… vreau să spun că mi-l închipui uşor pe Tony făcând clătite pentru copiii săi şi executând backflip-uri spre frigider ca să ia laptele, ca un adevărat super-erou… deci el apare pe platou proaspăt ca o floare, excitat, vioi, întreţine buna dispoziţie a tuturor cu mişcările lui de dans, iar când trece la treabă e de-a dreptul inepuizabil. Nu-i place să se asigure cu cabluri şi întotdeauna încearcă să vadă mai întâi dacă scena îi iese fără să le folosească iar când aleargă cu lama aceea uriaşă de os şi cu arcul şi săgeţile în spate degajă o energie absolut incredibilă. Cut. Trei luni mai târziu, suntem aproape de sfârşitul filmărilor, pe o ambarcaţiune în miez de noapte şi toată lumea e epuizată. Mi se pare că cineva a comandat pizza pentru echipă. Dintr-o întâmplare intru într-o încăpere de pe navă, rămasă în beznă, şi brusc întrezăresc o figură înfofolită într-o pătură ce-şi ţine ochii pe jumătate închişi în timp ce molfăie pizza. Şi îmi dau seama că e Tony Jaa, literalmente stors de puteri, care priveşte în gol în timp ce-şi îndeasă pizza în gură din inerţie. M-am dus la Paul şi i-am spus ‘Felicitări, l-ai distrus pe Tony Jaa, la modul propriu. Ai reuşit să transformi această uimitoare concentrare umană de energie într-o… ghost in the shell’. Era umbra bărbatului pe care l-am cunoscut la începutul filmărilor. Foarte trist 🙂 Am crezut că mor. Pe bune că mi se rupea inima pentru el. ‘Bietul Tony, te-am distrus!’ 🙂

MILLA JOVOVICH | Călăuză în lumea MONSTER HUNTER

Fanbase-ul jocului Monster Hunter este unul foarte dedicat. Ce feedback a venit din acea direcţie?

De fiecare dată când postez un teaser sunt oameni care îmi zic ‘Nu există militari sau monştri ca ăia în joc!’ sau ‘Nu văd niciun fel de armă!’ iar eu mă gândesc ‘Dumnezeule, aveţi răbdare, calmaţi-vă, e doar un teaser!’. Liniştiţi-vă oameni buni, totul va fi okay. Ar fi nemaipomenit să se poată face filme despre jocuri numai pentru jucători. Poate că ei ar trebui să aibă un canal de gaming unde să se poată realiza şi difuza filme dedicate special gamerilor. Realitatea e însă aceea că a face un film costă foarte mult şi, drept urmare, trebuie să îl concepi pentru un public mult mai larg. Iar Paul este expert în a prezenta jocuri video unor oameni care nu le joacă, aşa cum a făcut cu Resident Evil. Trebuie să ai în minte în permanenţă faptul că nu toţi cei care vor vedea filmul au jucat jocul. Deci personajul meu nu există în joc dar din moment ce poţi crea personaje în el, o poţi considera pe Artemis ca o nou-venită ce nu a mai jucat jocul niciodată. Ea intră în această lume fără să ştie nimic de ea şi doar întâmplător are un background militar.  Dar cred că oamenii s-au săturat de tancuri şi de arme şi, apropo de asta, armele se dovedesc în cea mai mare parte a lor inutile în faţa acestor creaturi.

MILLA JOVOVICH | Călăuză în lumea MONSTER HUNTER

Ai vreun monstru favorit în film?

Aş spune că e Rathalos. Sunt o mulţime de mici monştri şi, desigur, mai este şi Diablo care-i şi el impresionant, numai că eu iubesc dragonii. Pentru mine au fost foarte excitante filmările fiindcă am avut destule scene cu Rathalos care au presupus cascadorii, pe care le-am adorat.

MILLA JOVOVICH | Călăuză în lumea MONSTER HUNTER

Dar arma ta favorită pe care a trebuit să o mânuieşti pe tot parcursul filmărilor?

Ei bine, armele mele favorite când joc jocul sunt lamele duble. După ce am experimentat destule alte arme, acestea au fost cele pe care am simţit că le pot controla cel mai bine iar departamentul de recuzită mi-a confecţionat unele grozave. Îmi place să mânuiesc săbiile fiindcă sunt suficient de uşoare, plus că, în joc, când trebuie să omor şopârle-pisică, sunt foarte eficiente… uite, a ajuns şi Paul acasă. [Paul WS Anderson:  Monştrii pe care i-ai ucis cu plăcere erau Jagras şi Great Jagras.]… Erau copilaşi Jagras? [Paul WS Anderson:  Erau şi ei destul de periculoşi însă mai apăreau şi Great Jagras, care sunt uriaşi.] Dumnezeule, m-am simţit bine ucigând Jagras dintre cei mari, am făcut-o de câteva ori. Am tras din greu să termin primul nivel al lui Monster Hunter, jungla, şi a fost amuzant pentru că, în momentul în care i-am zis fiicei mele că nu are voie să joace jocuri video toată ziua, mi-a reproşat că şi eu fac la fel. Iar eu am reacţionat: ‘Dar eu sunt la muncă. Îmi dezvolt personajul!’ :)))

  • A consemnat Ioan Big.
  • Interviu & Foto Monster Hunter – Courtesy of InterComFilm

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută