Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 17/01/2025
Eat & Drink Lifestyle Viața Orașului / Povești din București

POVEŞTI DIN BUCUREŞTI | GLUTEN GLORY, brutăria artizanală care celebrează glutenul

Gruia Dragomir De Gruia Dragomir
Comentarii POVEŞTI DIN BUCUREŞTI | GLUTEN GLORY, brutăria artizanală care celebrează glutenul Share POVEŞTI DIN BUCUREŞTI | GLUTEN GLORY, brutăria artizanală care celebrează glutenul
GLUTEN GLORY


O vacanță care nu a mers cum trebuie a ajuns să devină o sursă de inspirație pentru un business care și-a propus să-și facă clienții să se reîndrăgostească de gluten, iar asta într-o perioadă în care aproape că a devenit un trend să eviți produsele care-l conțin.

Așa a apărut brutăria artizanală Gluten Glory, iar mai multe ne-a povestit Simona Sandu-Heim, general manager.

Simona Sandu-Heim

Cum a apărut Gluten Glory?

Gluten Glory s-a născut dintr-o combinație de întâmplare și dorință  de a aduce pâinea artizanală înapoi la esența ei.

Totul a început în timpul unei vacanțe de ski care nu a decurs conform planului, când vremea nefavorabilă și un tren anulat ne-au condus într-un mic sat elvețian: Cully. Acolo, un panou al unei brutării ne-a captat atenția: „Le Pain des Frouzes – Pain au levain 100% naturel.”

Această întâmplare ne-a întărit credința că am putea să creăm ceva similar în București.

Astfel că, la întoarcerea în țară, i-am contactat, au venit în București pentru prima oară, apoi am decis să continuăm împreună un soi de vis puțin nebunesc pe alocuri. Dincolo de inspirație, Gluten Glory înseamnă muncă de echipă. Julien și Alex, cei de la „Pain des Frouzes”, sunt o parte importantă din acest proiect. Lor li s-au alăturat un chef baker corsican, alături de o echipă de profesioniști români care contribuie cu energie, pasiune și talent.

Împreună, am dezvoltat un concept care combină autenticitatea, calitatea și respectul pentru procesul tradițional al panificației.

Care a fost investiția inițială și în cât timp preconizați că o să v-o amortizați?

Investiția inițială a fost considerabilă, incluzând toate echipamentele necesare, cat și renovarea spațiului pentru a reflecta ceea ce suntem, ceea ce ne place.

Am investit nu doar bani, ci și mult timp și energie în crearea unui loc care să fie atat funcțional, dar și primitor. Amortizarea? Probabil în 3 ani, dar e greu de spus încă, pentru că am deschis ușile de abia 5 luni.

Pentru noi, acum succesul se măsoară în alt mod – prin stabilirea legăturii cu comunitatea și prin feedback-ul pozitiv pe care îl primim.

Spuneți-ne un lucru mai puțin știut despre brutăria și localul vostru.

Un lucru mai puțin știut este că întregul proces de panificație durează câteva zile, iar fiecare produs are o poveste.

De exemplu, panettone-ul nostru este realizat într-un proces de trei zile, cu maia 100%, fără compromisuri.

De asemenea, fiecare produs trece printr-un proces continuu de ajustare și perfecționare, pentru că suntem extrem de exigenți cu ceea ce iese din cuptor.

Aveți deja o clientelă fidelă. Care este „rețeta succesului” vostru?

Nu cred că m-aș arunca încât să dau „o rețetă a succesului”, nu a trecut îndeajuns timp.

Ne concentrăm pe autenticitate și respect pentru detalii. Punem calitatea pe primul loc – de la selecția ingredientelor, care sunt întotdeauna alese atent, până la procesul de producție.

Comunicarea sinceră cu clienții noștri și deschiderea de a răspunde nevoilor lor au contribuit la crearea unei relații de încredere. Fiecare produs pe care îl facem vine din pasiune și grijă, iar oamenii simt asta.

Rețeta succesului va depinde apoi de consecvență, de puterea noastră de a menține și de a îmbunătăți ceea ce propunem oaspeților noștri. Suntem foarte critici cu noi înșine și nu ne mulțumim cu puțin.

În mod evident, nu e mereu o poveste roz și cu sclipici despre succes, avem o mulțime de momente dificile, surprize neplăcute și situații foarte complexe de gestionat.

Care a fost cea mai mare provocare de care v-ați lovit până acum?

Cea mai mare provocare este să schimbăm percepțiile despre pâine. Într-o lume în care timpul este esențial, să explicăm de ce procesul nostru lent, cu maia 100%, este mai sănătos și mai savuros, a fost un exercițiu continuu de educare și comunicare.

E nevoie de răbdare să le arătăm oamenilor diferența, dar asta ne motivează să continuăm. Suntem întrebați destul de des dacă facem pâine sau alte produse fără gluten, deși numele sugerează opusul.

Răspunsul este „nu” și nu din lipsa de respect față de oamenii cu intoleranță la gluten, ci pentru că ne-am axat încă de la început pe creerea unui produs asumat, care prin însuși procesul prin care este creat poate fi tolerat altfel de către organism.

O altă mare provocare este, evident, ceva de care se lovesc mai multe industrii, dar în special HoReCa. Lipsa oamenilor de pe piața muncii sau consecvența lor odată ce intră în echipă. Din fericire, încet-încet am reușit să creăm o echipă pe care ne concentrăm să o dezvoltăm responsabil și cu armonie.

Care este impactul pe care v-ați dori să-l aibă localul vostru asupra orașului sau asupra zonei în care l-ați deschis?

Ne dorim ca Gluten Glory să fie mai mult decât o brutărie – să devină un punct de întâlnire pentru comunitate, un loc unde oamenii vin nu doar să cumpere pâine, ci să descopere gusturi autentice și să învețe despre beneficiile alimentației artizanale.

Vrem să promovăm sustenabilitatea, transparența și respectul pentru meșteșug și să contribuim la transformarea zonei Domenii într-un spațiu vibrant și plin de viață.

Ce vă place vs. ce nu vă place la București?

Ne place energia orașului, diversitatea și curiozitatea oamenilor care sunt deschiși să descopere tot ce e nou.

Bucureștiul a evoluat foarte mult din punct de vedere culinar, poate mai mult decât alte capitale europene deja consacrate. Oamenii călătoresc mult și s-au educat enorm în ceea ce privește calitatea a ceea ce consumă și asta nu poate decât să ne bucure și în același timp să ne provoace să ridicăm ștacheta mai sus.

Ce nu ne place?

Lipsa unei infrastructuri care să sprijine micii antreprenori și producători locali, dar sperăm ca, prin exemplul nostru, să inspirăm schimbări pozitive. Venind din corporație, cel puțin pentru mine, contactul cu realitatea relației cu statul român a fost unul extrem de dur (aici nu mai vorbim doar de București).

Care e cea mai importantă lecție pe care ați învățat-o din perioada de activitate?

Cea mai importantă lecție este să rămâi fidel valorilor tale. Autenticitatea creează conexiuni reale, iar clienții simt și apreciază asta.

De asemenea, am învățat că procesul de învățare este continuu – nu există produs perfect, dar există întotdeauna loc pentru a îmbunătăți.

O alta lecție este că „Execution eats strategy for breakfast” – execuția este mai importantă decât „glam-ul” strategic.

Ce planuri aveți pentru Gluten Glory pentru 2025?

În 2025 ne propunem să lansăm în forță braseria noastră, GG Flambée, unde vom oferi „breakfast all day” și rețete simple, dar delicioase, bazate pe produsele de brutărie: tartine, supe, tarte flambée și preparate de împărțit.

Vom introduce seri tematice, cum ar fi seri de jazz, degustări și evenimente culturale. De asemenea, dorim să extindem selecția de coșuri tematice și să consolidăm relațiile cu furnizorii locali pentru a aduce și mai multă sustenabilitate în activitatea noastră.

Urmează să ne extindem și în alte zone din București, pentru a aduce cât mai aproape de oameni produsele noastre.

» Interviu de GRUIA DRAGOMIR | Povești din București

Newletter zn png
Newsletter-ZN-2025-300x250

Galerie imagini

Share

Un răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută