RETRO REC este o călătorie în timp orchestrată de coregrafa Simona Dabija și compozitorul Vlaicu Golcea care, alături de jurnalistul Ionuț Dulămiță și antropologul Bogdan Iancu, au documentat istoria orală a culturii de clubbing și petrecere a timpului liber din București a ultimilor 60 de ani.
Bucureștiul este un oraș construit din straturi de amintiri care așteaptă să fie regăsite.
RETRO REC este o platformă de explorare a memoriei colective a capitalei prin care artiștii reimaginează și explorează adaptarea locuitorilor la schimbările culturale și politice. Proiectul captează istoria nescrisă a orașului prin ritmurile comunităților, relevând rolul muzicii și a dansului ca forme de exprimare și rezistență într-o societată oprimată și reprimată.
„RETRO REC este un proiect co-finanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB în cadrul Programului „București 565. Conexiuni urbane” 2024.
În inima orașului, la Teatrelli, între 26 septembrie și 4 octombrie, publicul va avea șansa să pășească într-o lume construită din tablouri coregrafice și sonore, mișcări și sunete care evocă ultimele șase decenii ale vieții urbane bucureștene. Cu o abordare transgenerațională, RETRO REC se bazează pe poveștile reale a șase locuitori ai orașului, de diferite vârste și cu experiențe variate, pentru a reconstrui și reinterpreta istoria ritmică a cartierelor capitalei.
Pe 26 și 27 septembrie și 3 și 4 octombrie echipa RETRO REC invită publicul la două reprezentații performative zilnice – la orele 19:00 și 20:00 – unde trecutul și prezentul sunt remixate într-o coregrafie a memoriei ritmice a Bucureștiului. Pe 26 septembrie și 3 octombrie, după ultima reprezentație, publicul poate rămâne la discuții deschise cu artiștii, explorând cum amintirile orașului au fost transformate în dans și sunet.
“În RETRO REC bpm-urile atribuite diferitelor perioade creează situații performative în care corpul devine un instrument reflexiv al memoriei ritmice colective. Pe măsură ce corpul meu se sincronizează cu universul sonor, se generează o transformare a bpm-ului, similară cu mixajul unui DJ, care îmbină diferite piese și tranzitează de la un ritm la altul. În instalație, natura corpului este de-o potrivă fizică și tehnologică, devenind o reprezentare vizuală a ritmului, o cutie de rezonanță care fluctuează în funcție de numărul de bătăi pe minut.” Simona Dabija
– Performance multimedia – 26, 27 septembrie și 3, 4 octombrie – două reprezentații de la orele 19:00 și 20:00 – Intrare pe bază de bilet;
– Discuții cu publicul: 26 septembrie și 3 octombrie (după utlimele reprezentații);
– Instalație de Sunet: 28, 29 septembrie (12:00 – 16:00); 1, 2 octombrie (16:00 – 19:30) — Intrare liberă.
Locație: Teatrelli;
Bilete: Disponibile doar online;
Art Hazard este o casă de producție emergentă, fondată în 2023 de Simona Deaconescu, dedicată susținerii proiectelor interdisciplinare și a artiștilor de la intersecția dintre curentele de mainstream și art-house. Se concentrează pe promovarea ideilor artistice inovatoare și curajoase, având un impact direct în comunități.
De la înființare, Art Hazard a organizat cursuri de dans și turnee internaționale pentru proiectele Tangaj Collective. în ultimul an, Art Hazard a organizat deplasări internaționale în Suedia la CPA: Vitlycke – Centre for Performing Arts cu “BLOT-Body Line of Thought”, în Austria la Choreographic Centre Burgenland cu spectacolul “Coreomaniacii”, în Polonia la Polish Dance Theatre cu “BLOT – Body Line of Thought” precum și un mini turneu în Regiunea British Columbia din Canada cu 7 reprezentații ale spectacolelor “BLOT” și “Ramanenjana”.
Pentru mai multe informații, accesează arthazard.ro.