Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 13/06/2024
Muzică

Coldplay: la București, după 27 de ani

Alex Mușat De Alex Mușat
Comentarii Coldplay: la București, după 27 de ani Share Coldplay: la București, după 27 de ani


Aproape 30 de ani le-a luat celor de la Coldplay să ajungă la București, și chiar dacă seara de 12 iunie a fost acaparată de momentul apariției pe scenă a lui Babasha, cântăreț de manele cu un puternic impact asupra trending-ului de pe YouTube-ul românesc (,,Păi naa”, una dintre piesele artistului, strângând aproape 8 milioane de vizualizări în mai puțin de 2 săptămâni), concertul s-a dovedit a fi o combinație ideală între refrene fredonabile și efecte speciale de ultimă generație, gata să-i captiveze până și pe cei mai sceptici membri ai publicului.

După 24 de ore în care apariția lui Babasha a dominat postările de pe site-urile de social media, Chris Martin, solistul trupei, a venit cu o soluție inedită în cadrul celui de-al doilea concert de pe Arena Națională: ,,Huiduiți-mă pe mine, vă rog”, a declarat acesta, stârnind curiozitate în întreg stadionul.

După ce publicul s-a conformat, Martin a concluzionat: ,,Asta-i cea mai bună huiduială pe care am primit-o vreodată! Sunteți publicul nostru și nu puteți face nimic pentru a ne supăra. Călătorim peste tot prin lume și nu înțelegem mereu ce se întâmplă cu fiecare cultură, dar iubim toții oamenii în mod egal”.

Se pare că trupa a gestionat cu umor și blândețe evenimentul care a divizat Internetul, în contextul în care egalitatea, libertatea de exprimare și incluziunea socială reprezintă puncte cheie ale mesajului Coldplay.

De altfel, puține trupe au reușit să polarizeze atât de mult criticii și opinia publică precum cei patru britanici, căci de la rock-ul alternativ al LP-urilor Parachutes și A Rush of Blood to the Head până la synth pop-ul mainstream abordat pe Music of the Spheres e un drum lung, presărat cu experimentări stilistice și constante prezențe în cultura pop autohtonă.

În contextul în care un sondaj realizat de ziarul britanic Daily Mirror i-a plasat în topul celor mai iubiți și detestați muzicieni (ABBA și U2 fiind celelalte două grupuri ce au primit interesanta distincție), Coldplay nu numai că nu și-au redus baza de fani, ci s-au transformat într-unul dintre cele mai profitabile stadium acts, fapt înlesnit și de compozițiile aflate la granița dintre inovație și previzibilitate mainstream.

De altfel, acest mass appeal a transformat show-urile de la București în concertele cu cele mai rapide vânzări din istoria României, în contextul în care multe dintre producțiile masive ale momentului (fie că vorbim despre Taylor Swift, Beyonce sau Harry Styles) nu au sosit încă pe la noi.

Coldplay: la București, după 27 de ani
📷 Mihai Vasilescu, pentru ROCK FM

În primul rând,  ambele concerte de la București au demonstrat abilitatea lui Chris Martin de a jongla lejer cu membrii publicului, transformați în parte importantă a show-ului. Se pare că fanii Coldplay nu devin simpli spectatori pasivi, ci sunt îmbrățișați de întreaga producție a evenimentului, traversați până și de scena care se extinde până aproape de jumătatea stadionului, augmentând atmosfera cu brățări luminoase reutilizabile.

Cu o intrare în scenă ajutată de soundtrack-ul scris de legendarul compozitor hollywoodian John Williams pentru filmul E.T The Extraterrestrial, Coldplay au cântat un autentic playlist de greatest hits-uri imbatabile, în contextul în care același playlist ar putea nemulțumi fanii die-hard ai formației, care și-ar fi dorit câteva B-sides sau mai multe cântece obscure.

Deși este înconjurată de visuals și jocuri de lumini de ultimă generație, muzica nu pică pe planul secund în universul concertistic Coldplay. Din contră, ar fi greșit să spunem că show-ul de la București a fost realizat de doar patru interpreți aflați pe scenă, căci celor 50,000 de fani prezenți pe Arena Națională li s-a oferit o importanță egală cu membri trupei, demonstrând legătura inseparabilă dintre public și unul dintre cele mai de succes grupuri muzicale ale momentului.

Viva La Vida, Clocks, The Scientist sau Fix You s-au numărat printre piesele cântate la București, într-un show puternic ancorat în zeitgeist-ul momentului, fie că vorbim despre eforturile trupei legate de sustenabilitate sau de omniprezentele mesaje optimiste inspirate din zona de self help.

Dacă muzica împarte melomanii în tabere adverse, concertul Coldplay este fără doar și poate unul dintre cele mai bine gândite show-uri autohtone. Realizat în patru acte și conținând hituri ușor fredonabile, împachetate ideal pentru audienta stadioanelor, show-ul Coldplay pare că deschide calea unor evenimente masive pe plan local, mai ales că apetitul publicului către concerte pare din ce în ce mai crescut.

Text de Alex Mușat

Coldplay: la București, după 27 de ani
📷 Mihai Vasilescu pentru ROCK FM
Coldplay: la București, după 27 de ani
📷 Mihai Vasilescu pentru ROCK FM
Coldplay: la București, după 25 de ani
📷 Mihai Vasilescu pentru ROCK FM
Coldplay: la București, după 25 de ani
📷 Mihai Vasilescu pentru ROCK FM
Coldplay: la București, după 25 de ani
📷 Mihai Vasilescu pentru ROCK FM
Coldplay: la București, după 25 de ani
📷 Mihai Vasilescu pentru ROCK FM
Coldplay: la București, după 25 de ani
📷 Mihai Vasilescu pentru ROCK FM
Coldplay: la București, după 27 de ani
📷 Mihai Vasilescu pentru ROCK FM

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută