Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Icon Film Zile si Nopti 25/05/2024
Film

PREMIERĂ FILM | Cu cineastul OVIDIU GEORGESCU despre al său „Weekend de vis”

Ioan Big De Ioan Big
Comentarii PREMIERĂ FILM | Cu cineastul OVIDIU GEORGESCU despre al său „Weekend de vis” Share PREMIERĂ FILM | Cu cineastul OVIDIU GEORGESCU despre al său „Weekend de vis”
Ovidiu Georgescu- Weekend de vis


Cu cineastul OVIDIU GEORGESCU despre al său „Weekend de vis”

Filmul Weekend de vis, în regia lui Ovidiu Georgescu, care se va lansa în cinematografele din România la sfârşitul acestei luni, oferă o perspectivă autentică și sensibilă asupra eforturilor unui cuplu – interpretat de Ioana Mărcoiu, actriță a teatrului Odeon, și Radu Micu, actor la Teatrul Excelsior din București – de a-și împlini visul de a deveni părinți, într-o societate în care presiunea idealurilor de familie devine din ce în ce mai apăsătoare. 

Alex și Maria, doi tineri corporatiști, planifică un copil, dar asta nu e simplu, pentru că cei doi sunt striviți de joburi și de stresul zilnic.

Preț de trei ani la rând, ei încearcă să procreeze în trei weekenduri ‚organizate’, care eșuează lamentabil.

Disperați, angajează o mamă-surogat. Însă relația lor se deteriorează, ajung să divorțeze, iar mama purtătoare rămâne să gestioneze singură problema.

Ovidiu Georgescu- Weekend de vis

Regizorul Ovidiu Georgescu, cunoscut atât pentru lungmetrajele de ficţiune 3 păzește, Ultimul zburător și Dirijorul tăcerilor, cât și pentru documentarele Oameni de aur, Învingătorii şi Memoria clipei, este şi co-autor al scenariului, alături de Theo Herghelegiu, şi, prin urmare, a fost cel mai în măsură să ne ofere câteva detalii despre cum s-a materializat Weekend de vis, lungmetrajul său care va avea premiera pe 31 mai 2024

Ovidiu, cum s-a născut povestea şi, apoi, scenariul filmului? 

Totul a început cu 16 ani în urmă, cu o idee a soției mele Daniela, care s-a concretizat într-un scenariu de scurt-metraj.

În timpul pandemiei, 2020-2021, inspirați de drama cu accente comice pe care o trăiam, am dezvoltat, împreună cu buna mea prietenă Theo Herghelegiu, plecând de la acel scenariu de scurt-metraj, povestea din Weekend de vis.

Care a fost perspectiva din care ai tratat cinematografic această problemă modernă? Judeci sau observi? 

Am ales să observ acest cuplu care își testează limitele în căutarea visului de a deveni părinți. În fond, dacă vrei familie și copil, dar ești angajat într-o multinațională și timpul tău nu-ți mai aparține, singura șansă e să recurgi la măsuri riscante și să te lași surprins de consecințe.

Ovidiu Georgescu- Weekend de vis

Vă invit să descoperiți universul lor plin de emoții și surprize din 31 mai în cinematografele din toată țara, însă și în cadrul unor proiecții speciale, în prezența echipei, în Constanța, București, Cluj, Arad, Bistrița, Timișoara.

Pe pagina noastră de facebook, https://www.facebook.com/Weekenddevisfilmul, veți găsi toate informațiile despre film și programul complet de proiecții.

Ovidiu Georgescu- Weekend de vis

Cu exact 10 ani în urmă ai realizat Ultimul Zburător, un Fantasy pur, apoi, Dirijorul tăcerilor, în care elementul fantastic persista în realismul său. Acum, Weekend de vis este o poveste de un realism palpabil. Interesul tău pentru realitate pare că a început să câştige progresiv teren… 

Interesul meu pentru realism a fost întotdeauna prezent.

Desigur, pentru un realism în care am picurat stropi ai magicului, ai fantasticului. Așa am putut să descopăr, în timp, că lângă noi sunt toate poveștile, personajele, situațiile prezente în creațiile noastre cinematografice.

Trebuie doar să fim în starea magică de a le vedea, de a le dezvălui, apoi de a le asuma, cu tot bagajul nostru cultural, social, emoțional, și în finalul demersului nostru de a le împărtăși cu publicul spectator. Elementul fantastic este prezent și în Weekend de vis.

Unde se poziţionează Weekend de vis, mai mult spre o dramă de familie sau spre o satiră a workaholismului corporatist?

Așa cum ne place să catalogăm, hai să încercăm și cu Weekend de vis.

Filmul este un ‚dramedy’, adică o comedie dramatică sau o dramă cu multe accente comice, care va putea fi văzut în cinematografe începând din 31 mai.

De ce trei weekenduri de eforturi “de procreare” în trei ani? 

Pentru toată lumea e clar, cred, că anul 2020 are un ÎNAINTE și un DUPĂ. Prin urmare, și în povestea noastră de procreare există un ‚înainte’, un ‚în timpul’ și un ‚după’. Fie și numai pentru o comparație necesară, dacă nu altceva… ☺

Ovidiu Georgescu- Weekend de vis

Filmul se aşează pe credibilitatea interpretării cuplului. Cum i-ai ales, ce anume ai căutat în actori? 

Da, e vorba de tipologie – întotdeauna la casting-urile de film e vorba de tipologie și, desigur, de chimia dintre parteneri, de chimia dintre actori și regizor, de felul in care ‚te iubește camera’.

Ioana [Mărcoiu] și Radu [Micu] au, fiecare, sensibilități aparte, psiho-tipologii aparte, care, pe lângă talentul lor indiscutabil, i-au făcut să se ‚lipească’ de personaje așa cum mi le-am imaginat, încă de la construcția scriptului.

Ovidiu Georgescu- Weekend de vis

Colaborezi cu Theo Herghelegiu încă de la Ultimul Zburător. Acum, ea spunea că “o aventură cinema mai plină de neprevăzut, eu, una, n-am trăit niciodată.” La ce se referă? 

În primul rând, situația absolut dezarmantă în care ne-a pus epidemia de covid din vara lui 2022, când am filmat Weekend de vis.

Primul a ‚căzut’ DoP-ul, Ovidiu Gyarmath, care a fost înlocuit de Dragoș Boldea, de la camera 2. Apoi am picat eu și echipa de sunet. După 24 de ore, a picat și Theo.

Dar, cu toate acestea, nu am abandonat! După o scurtă pauză, am revenit pe set. Nu ne-am lăsat! Am vrut cu tot sufletul să facem acest film. Și, pentru asta, le sunt profund recunoscător.

Ovidiu Georgescu- Weekend de vis

Rămâi cu încăpăţânare un cineast independent… de ce? 

Da, și așa voi continua!

Un film nu se face în primul rând cu bani, ci cu relații umane. Pornește de la premisa că nu vei primi bani pentru film de la nimeni. Nu vei fi nici dezamăgit şi nici luat prin surprindere” şi… “Nu uita: filmul se adresează publicului. Scopul lui este să fie văzut de cât mai mulți oameni.”, aşa sună punctele 1 și 3 din Manifestul cinematografic CONCESIA de la Bucureşti, din iulie 2001.

Interviu de IOAN BIG | FILM

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută