Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Icon Film Zile si Nopti 23/05/2024
Film / Point of View

POINT OF VIEW | Andrew Scott – sau ce înseamnă când talentul se întâlnește cu tehnica

Ștefan Iancu De Ștefan Iancu
Comentarii POINT OF VIEW | Andrew Scott – sau ce înseamnă când talentul se întâlnește cu tehnica Share POINT OF VIEW | Andrew Scott – sau ce înseamnă când talentul se întâlnește cu tehnica
Andrew Scott


Andrew Scott – sau ce înseamnă când talentul se întâlnește cu tehnica

Este destul de bine cunoscut faptul că Hollywood-ul ultimilor ani a fost năpădit de actori britanici sau irlandezi.

Din ce în ce mai multe roluri arhicunoscute, de la supereroi la personaje din cărți, au fost distribuite unor actori care nu sunt de origine americană: Batman e englez (asta după ce a fost galez), Spider-Man e englez (asta după ce a fost tot englez), Oppenheimer e irlandez ș.a.m.d.

Dar acest fenomen nu e ceva ce s-a întâmplat peste noapte.

Spre deosebire de mulți dintre actorii americani a căror tehnică nu derivă din altceva decât din propriul talent și propria carismă, coroborată cu experiența dobândită în timp, o bună parte a actorilor britanici au la bază o școală.

Foarte mulți au răzbit la Hollywood tocmai pentru că marile case de producție au ales să meargă pe mâna unor actori cu metodă.

Iar subiectul nostru de azi, Andrew Scott, este unul dintre aceștia.

Andrew Scott

Născut pe 21 octombrie 1976, la Dublin, Scott a început să studieze actoria încă de tânăr, astfel că, în anii ’90, debuta deja pe scena teatrelor irlandeze și cele britanice și era unul dintre cei mai vogă tineri actori ai vremii, fiind distins foarte repede cu un Laurence Olivier Award, în 2004. Ceva mai târziu s-a remarcat pentru spectatorii de pretutindeni pentru interpretarea doctorului Jim Moriarty din celebrul Sherlock, iar cariera sa a explodat.

A jucat în Fleabag și a furat inimile fetelor de pretutindeni, iar mai apoi a apărut în producții precum 1917 sau Black Mirror.

În ciuda rolurilor din filme și seriale, Scott nu a rămas prea departe de scenă, astfel că în 2017, într-o adaptare realizată de Robert Icke, îl interpretează pe Hamlet într-o producție de excepție, care îi aduce un al doilea Laurence Olivier Award.

Recent, am avut ocazia să-l văd în Vanya, o adaptare realizată anul trecut după piesa Unchiul Vanea, de A.P. Cehov.

Un one-man-show absolut fascinant, în care Scott joacă toate personajele într-una dintre cele mai bune performanțe actoricești pe care am avut ocazia să le văd vreodată.

Carisma, talentul și disponibilitatea la auto-ironie fac din rolul său unul memorabil, care însă e clar că nu se putea construi niciodată pe un fundament lipsit de tehnică și ani întregi petrecuți pe scenă, în care a acumulat lucruri.

Scott reușește să își perfecționeze craft-ul și să se bată de la egal la egal cu mulți alți actori britanici sau irlandezi, mult mai în vârstă decât el și cărora le-a trebuit mult mai mult să ajungă la nivelul la care e el în Vanya.

O performanță actoricească cu care sigur vor rămâne și pentru care nu pot decât să îi mulțumesc în aceste rânduri și, de aici, de departe, în calitate de actor aspirant, să îi fac o reverență.

Text de ȘTEFAN IANCU | POINT OF VIEW

Citește mai multe articole din FILM.

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută