POVEŞTI DE SUCCES | “MIRAJ” – emoția unei amintiri într-un parfum contemporan
Emblemă a industriei de parfumerie din România de odinioară, Miraj a reprezentat pentru mulți români unul din puținele produse de lux la care aveau acces.
Însă pentru copiii acelei epoci, Miraj era mai mult de atât – era parfumul mamei. În urmă cu câțiva ani, acest brand a renăscut ca un veritabil parfum de nișă ce reflectă maturitatea gusturilor societății moderne. Caracterul distinctiv al noilor parfumuri Miraj este sublimat de un design minimalist și rafinat, care evocă simplitatea recipientelor folosite de parfumier în laborator, reinterpretându-le într-un obiect de lux.
Parfumierii Miraj, Stéphanie Bakouche, Luca Maffei și Paolo Cerizza, sunt artiști distinși în lumea parfumurilor.
Bakouche, urmărindu-și visul din copilărie, aduce un ethos de modelare a viselor olfactive prin pasiunea și experiența sa vastă.
Maffei, inspirat de farmecul materiilor prime din fragedă pruncie, combină tradiția cu inovația, infuzând creațiile sale cu o profundă înțelegere a alchimiei aromelor.
Cerizza, cu rădăcini într-o bogată moștenire de uleiuri esențiale, transformă senzațiile în parfumuri armonioase, evidențiind talentul, creativitatea și pasiunea sa.
Împreună, ei încorporează spiritul brandului Miraj. De asemenea Esențele Miraj sunt create sub atenta supervizare a parfumierului la Domaine Sainte Blanche, în sudul Franței. Aici, celebrul Maestru Parfumier Edmond Roudnitska își instalează laboratorul în 1947 și creează parfumuri precum Diorama, Diorissimo, și Eau Sauvage pentru Dior, Eau d’Hermès, primul parfum al casei Hermès, sau Femme pentru casa Rochas.
Producția finală are loc la București.
Florin Găină, fondator Miraj, ne-a povestit mai multe.
Cum a apărut Miraj? Cine sunt oamenii din spatele acestui brand și cum ați ajuns la acest concept?
Miraj a apărut în România în anul 1954 (inițial sub numele Macul Roșu). După Revoluție și-a încetat activitatea, iar în 2018 a fost preluat ca un mic business de familie de către Florin și Cristina Găină. Recent s-au alăturat în board-ul companiei Felix Pătrășcanu (FanCourier) și Cristina Bâtlan (Musette)
Spuneți-ne un lucru mai puțin știut despre brandul Miraj.
Un aspect mai puțin cunoscut despre brandul Miraj este faptul că fiecare parfum este creat în colaborare strânsă cu perfumiști renumiți din industria internațională a parfumurilor, iar formulele sunt produse la celebrul Domaine Sainte Blanche, unde maestrul parfumier Edmond Roudnitska a creat pentru case de modă precum Rochas, Dior și Hermès.
Povestiți-ne un pic despre parfumurile voastre și prin ce se deosebesc de celelalte de pe piață.
Parfumurile noastre se remarcă prin combinația de ingrediente de înaltă calitate, tehnici de producție tradiționale și inovație olfactivă. Fiecare parfum Miraj are o poveste unică și o personalitate distinctă, datorită compozițiilor complexe și acordurilor rafinate. De asemenea, ne deosebim prin designul minimalist și rafinat al sticlelor noastre, care reflectă eleganța și luxul subtil al brandului nostru
Cât de greu a fost să ajungeți la publicul țintă?
Inițial, a fost o provocare, totuși, odată ce clienții au experimentat calitatea și unicitatea parfumurilor noastre, au început să aprecieze și să caute activ creațiile Miraj.
Care a fost cea mai mare provocare de care v-ați lovit în anii de activitate?
Cea mai mare provocare a fost adaptarea rapidă la schimbările din industrie și menținerea unui nivel înalt de inovație și creativitate în formulațiile noastre, în contextul unei concurențe tot mai acerbe.
Aveți și comenzi din afară țării, doriți să intrați și pe piețele de afară?
Da, primim comenzi din afară țării și suntem în proces de expansiune pe piețele internaționale. Primul nostru obiectiv este piața europeană, unde am identificat un interes crescut pentru parfumurile est-europene.
Care este impactul pe care v-ați dori să-l aibă brandul Miraj?
Ne dorim că Miraj să fie recunoscut că un simbol al creativității culturii noastre și să inspire oamenii să aprecieze mai mult frumusețea și complexitatea parfumurilor autentice.
Care e cea mai importantă lecție pe care ați învățat-o din perioada în care ați dezvoltat acest brand?
Cea mai importantă lecție a fost să rămânem fideli viziunii noastre și să nu facem niciodată compromisuri când vine vorba de calitate, indiferent de presiunile pieței.
Ce planuri aveți pentru Miraj pentru restul anului?
Pentru restul anului plănuim să extindem colecția de parfumuri și să extindem prezența noastră în retail. De asemenea, vom continuăm să investim în cercetare și dezvoltare pentru a aduce inovații în portofoliul nostru de parfumuri.
Interviu de GRUIA DRAGOMIR | Povești de succes