ABIGAIL | Baletul cere mult sânge… la propriu
Este ceva inedit ca regizorii unui film, în acest caz tandemul Radio Silence, format din Matt Bettinelli-Olpin şi Tyler Gillett, cunoscuţi amatorilor de producţii Horror pentru ultimele două Scream-uri, dar şi pentru Ready or Not sau segmentul 10/31/98 din omnibusul V/H/S, să îşi ceară în mod repetat scuze actorilor pentru cantitatea uriaşă de sânge pe care o utilizează în filmul în care i-au distribuit.
Este cazul lui Abigail, în care, cu speranţa obţinerii unei recompense babane de la o familie super-avută, un grup de bandiţi, lipsiți de experienţă, ia ostatecă o preadolescentă (doar aparent) inocentă şi inofensivă, pasionată în principal de a-şi perfecţiona paşii de balet pe muzica din Lacul lebedelor, care începe însă să-şi masacreze răpitorii odată ce se vede izolată împreună cu aceştia pe o proprietate pustie.
La ce ne-am putea însă aştepta, atâta vreme cât sângele reprezintă sursa de putere a oricărui vampir, nu?
Iar tânăra domnişoară – interpretată de actriţa irlandeză de 15 ani Alisha Weir (Wicked Little Letters, Matilda: The Musical) -, fata unui boss din underground-ul criminal, se dovedeşte a fi la fel de vicioasă şi de nesătulă ca şi părintele ei, dar… în felul propriu.
Abigail reprezintă o reinventare a clasicei pelicule din portofoliul “monştrilor” Universal Pictures, Fata lui Dracula, din 1936, dar, dincolo de tropii Horror cu care ne-am obişnuit, promite să ne surprindă prin acest personaj inedit, balerina-vampir (îmbrăcată în permanenţă în ţinută de balet) care avertizează afabil, din start, banda care a sechestrat-o: “I’m sorry about what’s going to happen to you”… iar aceasta începe repede să se împuţineze din cauze ne-naturale, deşi n-ar trebui să stea cu ochii pe fată decât o singură noapte.
Printre răpitori îi recunoaştem pe Giancarlo Esposito (The Gentlemen, The Mandalorian), Kathryn Newton (Ant-Man and the Wasp: Quantumania), Kevin Durand (X-Men Origins: Wolverine), Melissa Barrera (Scream), Dan Stevens (Downton Abbey), William Catlett (Constellation), precum şi pe regretatul Angus Cloud (Euphoria), care a părăsit prematur această lume, în vara anului trecut.
Interesant este că Universal a ajuns deja la al treilea film cu vampiri în decursul unui singur an, Abigail venind după Renfield şi The Last Voyage of Demeter, însă noua producţie ar putea sta la fel de bine în sectorul cu M3GAN şi Five Nights at Freddy’s ca tip de abordare fresh a genului Horror… ai cărui fani sunt invitaţi să o descopere pe Abigail chiar din primele zile, de la premiera din 19 aprilie.
Text de IOAN BIG | PREMIERE