Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 12/02/2024
Muzică

ALEGERILE CLAUDIEI | The Last Dinner Party: Prelude to Ecstasy

Claudia Aldea De Claudia Aldea
Comentarii ALEGERILE CLAUDIEI | The Last Dinner Party: Prelude to Ecstasy Share ALEGERILE CLAUDIEI | The Last Dinner Party: Prelude to Ecstasy
The Last Dinner Party


The Last Dinner Party: Prelude to Ecstasy

În anul 2021, regizorul și fotograful Lou Smith, care deține un canal de YouTube dedicat muzicienilor din South London, captura un concert al unui nou grup despre care, la momentul respectiv, știa foarte puține lucruri.

Formată din vocalista Abigail Morris, basista Georgia Davies, pianista Aurora Nishevci și chitaristele Lizzie Mayland și Emily Roberts, trupa The Last Dinner Party (nume care a luat naștere din iubirea artistelor pentru literatura clasică) a devenit cunoscută pe scena underground datorită spectacolelor live susținute în cadrul faimosului local The Windmill, din Brixton.

Inspirate de Black Midi și HMLTD, compozitoarele, care se cunoscuseră cu câteva luni mai devreme, la universitate, susțineau cel de-al treilea concert din carieră în momentul în care Smith a decis să posteze înregistrarea pe pagina sa:

„Eram cinci fete fără reprezentare. După acel videoclip, am început să primim mesaje de la case de discuri, manageri și producători. Toți văzuseră clipul.”

După doi ani în care și-au perfecționat sunetul și au construit o bază solidă de fani prin intermediul recomandărilor din circuitul live din Londra (în iulie 2022 au cântat în deschidere pentru Rolling Stones în Hyde Park), pe 19 aprilie 2023, în urma semnării unui contract cu Island Records, artistele și-au făcut debutul pe platformele de streaming cu piesa Nothing Matters, care introduce, datorită esteticii întunecate, dramatice și poetice, sunetul pentru care sunt atât de populare în prezent:

„Imagistica și modul în care ne prezentăm ca trupă sunt o extensie naturală a intereselor noastre. Am studiat literatura și muzica clasică la universitate. Ne-am simțit întotdeauna apropiate de poeții romantici. Este fascinant să încerci să îmbini elemente istorice, preluate, de exemplu, din modă, în expresii artistice contemporane.”

Primindu-ne în universul lor prin versurile „Now we know nothing matters”, debutul (care a ajuns pe primul loc în topurile din Marea Britanie) a fost urmat, în 2023, de alte trei melodii: Sinner, în care trupa cântă despre menținerea inocenței într-o lume care murdărește și complică relațiile dintre oameni („I wish I knew you/ Before it felt like a sin”), My Lady of Mercy, unde, în spiritul Nine Inch Nails, PJ Harvey și Roxy Music, agonia asociată iubirii capătă forma unei experiențe religioase („Rest your feet on me/ My lady of mercy/ Strike me, pierce me straight through the heart”), și On Your Side, care surprinde sentimentul de a fi atât de devotat cuiva încât evadarea devine, indiferent de durerea simțită, imposibilă („Back to the olive mount you lead me to/ The wind was blinding so I clung to you”).

După ce luna ianuarie a anului 2024 a fost marcată de lansarea piesei Caesar on a TV Screen, dedicată nesiguranței și dorinței de a fi văzut și admirat, temele sale principale fiind identitatea și nevoia de recunoaștere, putere și validare („And just for a second, I could be one of the greats/ I’ll be Caesar on a TV screen, champion of my fate”), primul album The Last Dinner Party, Prelude to Ecstasy, a fost lansat pe 2 februarie, aducând în portofoliul trupei 7 piese noi, realizate în colaborare cu producătorul James Ford (care a lucrat, de-a lungul carierei, alături de Arctic Monkeys și Depeche Mode).

Începând printr-un instrumental de un minut și jumătate, materialul discografic, numit de pubicația NME „un cocktail de romantism gotic și opulență strălucitoare”, păstrează dramatismul specific grupului, vorbind despre experiența feminină în raport cu regretul, intimitatea și relațiile nesatisfăcătoare și efemere.

Fiind o călătorie muzicală care ne poartă prin extremele emoțiilor umane, Prelude to Ecstasy explorează teme legate de dependență, autodistrugere și sacrificii făcute pentru dragoste în piese precum Burn Alive, unde două persoane sunt consumate de propriile lor vicii și incapabile să se elibereze („I am not the girl I set out to be/ Let me make my grief a commodity”), The Feminine Urge, dedicată relației dintre mamă și fiică și traumelor transmise de la o generație la alta din cauza presiunilor sociale exercitate asupra femeilor („Here comes the feminine urge I know it so well/ To nurture the wounds my mother held”), Beautiful Boy, scrisă de Abigail Morris pentru unul dintre prietenii ei, pe care îl invidiază pentru ușurința cu care navighează prin viață („I wish I could be a beautiful boy”), Gjuha, un cântec albanez de întoarcere acasă interpretat de Aurora Nishevci, și Portrait Of A Dead Girl, o nouă exprimare a dorinței de a ieși din captivitate („Anyone could kill me/ And I’d never ever let it be you”).

Concluzia albumului, melodia Mirror, reprezintă o ultimă rugăminte a eroinelor noastre, care, într-o vulnerabilitate emoțională totală, recunosc că trăiesc ca variații ale celor din jur și nu ca indivizi cu o identitate proprie, LP-ul completând perfect poveștile auzite începând cu anul 2021: „I’m just a mirror/ Pretty glass, an empty heart/ I don’t exist without your gaze/ I fade away”.

The Last Dinner Party

Text de CALUDIA ALDEA | Alegerile Claudiei | Muzică

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută