Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 18/01/2024
Lifestyle / Arhitectură & Design

DESIGN | THE SENSE OF BEAUTY – Povestea unei galerii online de bijuterie contemporană

Alexandra Bujeniță De Alexandra Bujeniță
Comentarii DESIGN | THE SENSE OF BEAUTY – Povestea unei galerii online de bijuterie contemporană Share DESIGN | THE SENSE OF BEAUTY – Povestea unei galerii online de bijuterie contemporană


The Sense of Beauty a luat naștere din visul îndelungat al Dianei Iordache, o călătorie în antreprenoriat ce a fost inspirată de un simț estetic înnăscut și de o pasiune deosebită pentru bijuterii. Această chemare a fost ca un elefant într-o cameră, o prezență care a crescut în tăcere, neobservată, de-a lungul anilor, până când proiectul a prins contur.

DESIGN | THE SENSE OF BEAUTY - Povestea unei galerii online de bijuterie contemporană
foto © Dimitris Maofis

Chiar dacă nu dispune de un spațiu fizic, The Sense of Beauty reprezintă o galerie de bijuterii de autor, cu o colecție curatorială de bijuterii atemporale ce a prins viață în Olanda. Funcționând în mod similar cu o galerie de artă, acest proiect adună artiști din diverse colțuri ale lumii, celebrând legătura subtilă dintre femeie și colecția ei de bijuterii.

Spune-ne cum ai ajuns să ai o pasiune către bijuteria contemporană, cum ai ajuns în Olanda și ce a fost înainte de galerie.

 Acum vreo 10 ani, când eram Director de Marketing pentru L’Oréal Grecia, iar blogging-ul devenea din ce în ce mai popular, un mediu pe care trebuia să-l iau în considerare în activitățile de promovare, o bloggeriță a venit cu ideea să-mi fac un blog. Și pentru că, sincer, mă simțeam puțin depășită de noile forme de comunicare din lumea digitală, am luat propunerea ei în serios. Întrebarea următoare a fost: despre ce să scriu? Care este expertiza mea? La ce mă pricep eu cel mai bine?

A fost un moment de introspecție care m-a făcut să înțeleg că știu să fac multe, dar că nu am nici o expertiză în particular, însă mă pricep sigur la un lucru: să observ lucrurile frumoase și oamenii talentați care le fac. Așa s-a născut THE SENSE OF BEAUTY. Mi-am dat seama că în domeniul frumosului am activat toată viața. Am fost model, am lucrat la o revistă de modă ca stilist, apoi în industria beauty timp de 20 de ani. Totul întâmplător sau poate că nu.

Poate că „the elefant was always in the room”. Poate că m-am născut cu un simț estetic pentru că de la părinți nu am primit o astfel de educație. Nu prea sunt femei cochete în familia mea, ci mai degrabă gospodine desăvârșite.

DESIGN | THE SENSE OF BEAUTY - Povestea unei galerii online de bijuterie contemporană
Dolly Boucoyannis

Inițial, a fost un blog și apoi nu a mai fost nimic până când a venit timpul să devină altceva.

Acum doi ani, când a venit momentul să ies din viața corporatistă, am avut un alt moment de introspecție în care încercam să aflu cu ce aș vrea să mă ocup în următorii 20 de ani. Și am mai descoperit un elefant în cameră: bijuteriile. Mi-am dat seama că, dacă este ceva care m-a pasionat și motivat toată viața, au fost chiar bijuteriile. Am realizat că atunci când intru într-un magazin mă duc țintit la raionul de bijuterii. Este primul lucru care mă interesează.

Când intru într-un muzeu, încep prin a vedea ce bijuterii se vând la magazinul muzeului. Așa am ajuns să cunosc și cine le face, numele artiștilor. Deși nu eram în domeniu, ajunsesem să-i știu aproape pe toți, ba chiar să le recunosc creațiile purtate de oameni. Purtam și cumpăram bijuterii făcute de artiști din toate orașele sau țările în care ajungeam. Erau suvenirurile mele. Era extrem de evidentă pasiunea mea exact așa cum am descris-o: ca un elefant într-o cameră pe care nu l-am observat ani de zile.

DESIGN | THE SENSE OF BEAUTY - Povestea unei galerii online de bijuterie contemporană
Theodora D. – Flamenco bracelet

De unde a venit ideea deschiderea unei galerii online de bijuterie contemporană?

M-am mutat în Olanda din motive personale în timpul pandemiei. A fost o decizie importantă și greu de luat, pentru că efectiv mi-a schimbat total viața. Ideea antreprenoriatului s-a instalat treptat în mine chiar înainte de a pleca. În urmă cu mai bine de 10 ani, mi-am imaginat o platformă care să se adreseze designerilor independenți, doar că atunci nu am avut curajul și nici resursele să fac pasul.

De fapt, The Sense of Beauty este un vis vechi al meu care a devenit realitate acum un an și s-a materializat printr-o galerie de bijuterii de autor, oferind o colecție curatorială de bijuterii atemporale. Funcționează similar cu o galerie de artă cu artiști din întreaga lume, onorând legătura dintre femeie și garderoba ei de bijuterii prin viziunea și creativitatea lor.

DESIGN | THE SENSE OF BEAUTY - Povestea unei galerii online de bijuterie contemporană
Raluca Buzura – Last rays Brooch

Care au fost primele bijuterii pe care le-ai curatoriat?

Am început galeria în plină pandemie și în lockdown. Acesta este motivul pentru care a început doar online. Îmi făcusem cercetările înainte de începerea Covidului și aveam deja o idee clară despre rezultatul dorit, iar toți anii în care practic am observat și cumpărat artiști independenți au fost ca un antrenament pentru mine.

Deși mă aventuram într-un domeniu în care nu aveam experiență, simțeam că deja îl cunosc. Evident că era o iluzie, dar o iluzie care mi-a dat curaj. Am început să lucrez cu artiștii pe care îi cunoșteam deja încă din anii în care lucram în corporație. Și în plus, înainte de pandemie, apucasem să particip la un târg de bijuterie în Atena, de unde am selectat câțiva artiști cu care lucrez și astăzi.

DESIGN | THE SENSE OF BEAUTY - Povestea unei galerii online de bijuterie contemporană
foto © Andra Stefan @amsterdamming

Cum alegi designerii care expun în galeria online The Sense of Beauty?

Alegerile mele reflectă oarecum un gust personal dar nu numai. Mă străduiesc să selectez piese care transmit puternic designul, introduc ceva nou sau sunt atemporale. Mulți dintre designerii cu care colaborez și-au câștigat un loc în muzee sau au primit recunoaștere internațională prin diverse publicații. Sunt foarte mândră de colaborările pe care le am cu Raluca Buzura (România-Spania) sau Dolly Boucoyannis (Grecia), două creatoare pe care le admiram încă înainte ca The Sense of Beauty să existe.

DESIGN | THE SENSE OF BEAUTY - Povestea unei galerii online de bijuterie contemporană
Romanian Jewelry Week 4.0

Ce înseamnă pentru tine participarea la târguri internaționale de bijuterie și mai ales la Romanian Jewelry Week 4.0?

Având în vedere că am lansat o galerie online, am simțit foarte mult nevoia să interacționez cu clienții și „face to face”. Îmi lipsea feedback-ul lor și mi-aș fi dorit să-i văd cum reacționează și interacționează cu bijuteriile. Este motivul pentru care am început să fiu prezentă și la târgurile de specialitate, unde vin iubitorii de bijuterie, un public foarte avizat. Cred că o afacere este completă când are prezență atât online, cât și offline. Romanian Jewellery Week este un târg pe care îl iubesc.

Am participat deja la două ediții și sigur voi continua să particip. Având un background în marketing, pot spune că este un târg foarte bine realizat din toate punctele de vedere. Are o selecție interesantă și bogată de artiști și reușește prin promovarea pe care o face să aducă mereu un public nou, interesat de artă.

DESIGN | THE SENSE OF BEAUTY - Povestea unei galerii online de bijuterie contemporană
Raluca Buzura – The other half Earrings

Cine sunt cumpărătorii și ce părere ai despre publicul român?

Cumpărătorii The Sense of Beauty sunt oameni sensibili la frumos, artă și design. În România, există un public deja format, iubitor de bijuterie contemporană dar și curios să învețe, să experimenteze. Și, la fel, este un public purtător de bijuterie. În Olanda, de exemplu, bijuteria este o nișă și de multe ori când este cumpărată este purtată doar la ocazii. Femeile din Olanda apreciază simplitatea și normalul, nu vor să iasă în evidență, pe când în România este total opusul, femeile vor să se diferențieze, să fie observate și admirate.

DESIGN | THE SENSE OF BEAUTY - Povestea unei galerii online de bijuterie contemporană
Theodora D. – Andromeda ring

Care sunt planurile de viitor ale galeriei? Te-ai gândit să deschizi fizic o galerie de bijuterie contemporană? 

Sigur că tentația este mare să deschid și un punct fizic în care oamenii să interacționeze cu bijuteriile, doar că după ce am experimentat aproape trei ani de online și evenimente îmi dau seama că un punct fizic are limitările lui și are mai multe dezavantaje decât avantaje. Concluzia la care am ajuns este să rămân în continuare online și să completez prezența fizică prin participări la târguri de bijuterie sau de artă și evenimente gen pop-up în diferite orașe și țări. Îmi doresc să fie o galerie mobilă, nu statică. Este cel mai bun mod prin care pot recruta noi iubitori de bijuterie.

Interviu de ALEXANDRA BUJENIŢĂ | Lifestyle

Galerie imagini

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută