Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 07/07/2023
Lifestyle / Sport

Cum te pregătești de maraton: 7 sfaturi ca să fii în formă

Redacția Online Zile și Nopți De Redacția Online Zile și Nopți
Comentarii Cum te pregătești de maraton: 7 sfaturi ca să fii în formă Share Cum te pregătești de maraton: 7 sfaturi ca să fii în formă
maraton


Alergarea la maraton reprezintă o modalitate de a face mișcare, dar și de a-ți dovedi că poți duce la bun sfârșit o cursă grea. Indiferent de kilometrii pe care îi parcurgi, pregătirea are un rol extrem de important. Mai ales că vrei să fii în formă din toate punctele de vedere.

Așadar, ce poți să faci pentru a te asigura că o să reușești? Citește mai jos câteva dintre sfaturile cele mai importante.

Începe treptat

Evident, trebuie să te pregătești fizic pentru o astfel de cursă. Ai nevoie de un plan de exerciții prin care să crești treptat anduranța și abilitatea de a-ți păstra energia pe toată durata cursei.

Începe cu alergări de scurtă durată și apoi prelungește timpul. De asemenea, începe cu distanțe mici și repetă alergarea de patru sau cinci ori pe săptămână.

Alege echipamentul potrivit

Este foarte important să ai echipamentul potrivit pentru alergare încă din etapa de pregătire. Chiar dacă adidașii vechi erau potriviți pentru alergări ocazionale, ține cont că acum o să alergi la un maraton.

În primul rând, ai nevoie de încălțămintea potrivită, așa cum sunt acești adidasi under armour. Îți oferă un grad ridicat de confort și au un nivel sporit de amortizare. Tricoul și pantalonii trebuie să fie confecționați dintr-un material ușor și respirabil. Dacă este soare afară, nu uita de șapcă.

Odihnește-te

În etapa de pregătire pentru maraton, odihna este la fel de importantă precum exercițiile și sesiunile de alergare. Lasă-ți corpul să se refacă între sesiuni și nu încerca să depui mai mult efort decât este nevoie.

În același timp, asigură-te că ai un somn cu adevărat odihnitor. Nu contează doar câte ore dormi, ci și cum dormi. Creează un mediu calm pentru somn, evită să folosești telefonul cu o oră înainte să dormi și încearcă să ai ore de adormit și de trezire consistente.

Mănâncă echilibrat

Energia stă și în alimentele pe care le consumi. Așa că este esențial să alegi mese cu un aport nutritiv ridicat. Consumă cât mai multe fructe și legume proaspete, cereale integrale, iaurt, pește și oleaginoase.

După fiecare sesiune de antrenament, masa trebuie să conțină carbohidrați și proteine. Cu o alimentație potrivită, o să te simți motivat și plin de energie. În plus, o să te poți adapta mai ușor la efortul depus și corpul tău se va recupera mai repede.

Nu uita de exercițiile pentru rezistență

Acestea te ajută să îți îmbunătățești tehnica de alergare și anduranța, mai ales în partea finală a maratonului.

Câteva dintre exercițiile pentru rezistență pe care să le faci sunt genuflexiunile clasice sau cu pas în lateral. La fel de benefice sunt și exercițiile de planking care te ajută să îți tonifiezi tot corpul.

Urcă pe dealuri

O bună metodă de antrenament este urcarea la deal. Încearcă să menții un efort susținut atunci când urci la deal. În acest fel, reușești să îți întărești mușchii fesieri și tendoanele. E indicat să faci acest tip de antrenament cel puțin o dată pe săptămână.

Monitorizează starea de sănătate

Pe lângă antrenament, ceea ce faci în viața de zi cu zi îți influențează starea de sănătate și pregătirea pentru maraton. Încearcă să eviți evenimentele care te obosesc suplimentar și apelează la un ajutor dacă ai nevoie. Există chiar și aplicații care ajută să îți monitorizezi starea de sănătate sau calitatea somnului. 

Așadar, pregătirea pentru un maraton implică mai mult decât sesiunile regulate de antrenament. Bineînțeles, pregătirea fizică este cea mai importantă. Mai ales că un maraton îți solicită corpul și rezistența. Însă este necesar și să te odihnești corespunzător, să porți echipamentul potrivit și să ai o alimentație echilibrată. În acest fel, îți asiguri cursa spre succes.

Sursă foto: shutterstock

Galerie imagini

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută