Drooler este un startup românesc care a găsit o nișă ce n-a mai fost exploatată până acum: mâncarea gătită și sănătoasă pentru câini.
Rețetele sunt aprobate de medicii veterinari, iar ingredientele proaspete provin, în proporție de 65-85%, din agricultura românească. Chiar dacă la început de drum, Drooler e deja evaluat la 1 milion de euro, iar Andrei Cerbu, fondatorul startup-ului, ne-a povestit mai multe despre afacerea sa inedită.


Cum a apărut Drooler?
Cred că mai degrabă conceptul m-a găsit pe mine, ca stăpân de câine și proprietar de food truck, în ambele ipostaze la început de drum.
Altfel spus, trecând destul de brusc din domeniul IT în cel HORECA, indiferent de cât de analitic puteam fi cu stocul de marfă, mereu rămâneam cu câteva steak-uri de vită, pe care le „serveam” grațios câinelui meu, Foca, aproape zilnic.
Apoi, m-am întrebat dacă îi face bine această „dietă exclusivistă” și am început o cercetare, care m-a condus încet către ideea de mâncare gătită pentru câini, în care cred atât de mult.
Spune-ne un lucru mai puțin știut despre Drooler.
Cred că mereu am avut teama de a-mi fura cineva ideea, pentru că, de la „momentul evrika” și până acum, au trecut cinci ani, timp în care am cercetat științific rețetele și am perfecționat planul de afacere și am pus la punct toate acțiunile pe care le vom întreprinde de la momentul lansării.
Urmăream toate edițiile de la emisiunile de business, cu frica de a nu apărea altcineva să prezinte ideea mea în fața investitorilor.
Povestește-ne un pic despre produsele Drooler și prin ce se deosebesc de (să zicem) concurență.
Drooler este primul brand și prima fabrică de mâncare gătită pentru câinii din România.
Rețetele noastre sunt gândite, cercetate și testate științific, împreună cu domnul profesor doctor Adrian Macri și cu echipa lui, conducătorul catedrei de Nutriție Animală, din cadrul Facultății de Medicină Veterinară a USAMV Cluj-Napoca.
Vom oferi prietenilor noștri patrupezi o dietă sănătoasă, calculată, transparentă din punctul de vedere al conținutului și ingredientelor și care economisește timpul stăpânilor.
Iar în jurul Drooler dorim să dezvoltăm și prima comunitate de iubitori de câini din România, cărora le vom oferi multe alte beneficii foarte utile în micul nostru univers de dog humans.
Cât de greu e să ajungi cu Drooler la noi clienți?
Ne va fi foarte ușor să ajungem la clienți.
Din studiul de piață realizat de noi, peste 80% dintre proprietarii de câini împărtășesc un scepticism general cu privire la conținutul real al mâncării clasice.
Apoi unul din opt câini are probleme de sănătate cauzate de mâncarea clasică: alergii, pierderi de blană, probleme de digestie etc.
De aceea, stăpânii sunt nevoiți să le ofere câinilor mai mult din timpul lor, mergând la cumpărături și gătindu-le.
Și am mai identificat noi o a treia categorie de stăpân, cea care-și iubește câinele ca pe un membru al familiei, necondiționat… ca pe un copil.
Și ei aleg să le gătească, din iubire, dar de cele mai multe ori, impropriu nutrițional. Iar unii chiar ajung să-i îmbolnăvească.
Astfel că soluția mea a fost aceasta: mâncare gătită pentru căței:
- Ambalată într-o caserolă transparentă, cu bucăți reale de carne și legume la vedere;
- Cu un conținut de ingrediente controlat, din punct de vedere nutrițional;
- Și cu livrarea la ușa clientului, pentru a economi timpul acestuia.
Produsul se va viraliza de la sine, tocmai pentru că este timpul ca și industria de mâncare de câini să evolueze, să facă un pas către sănătate, transparență și eficiență, iar noi suntem acest pas firesc.
Cum arată, până acum, Drooler în cifre?
Noi suntem gata de lansare. Însă mai avem nevoie de un buget pentru capitalul de lucru și marketing – atât de necesar atunci când lansezi o industrie cu totul nouă.
Astfel că am decis să listăm business-ul nostru pentru o sesiune de crowdfunding, pe platforma Ronin, unde țintim o finanțare de 200.000 de euro și pentru care oferim 20% din afacere.
Evaluăm business-ul nostru la 1.000.000 de euro, în baza activelor și proprietății intelectuale, dar și a previziunilor financiare, care, în cel mai pesimist scenariu, cresc de la 500.000 de euro la 3.000.000 de euro cifră de afacere în primii trei ani.
Care a fost cea mai mare provocare de care te-ai lovit?
Pe măsură ce detaliam fiecare aspect al acestui business înțelegeam că nu urmează să lansăm un alt produs într-o industrie consacrată, ci o industrie nouă cu totul.
Iar pentru acest lucru, efortul financiar va fi unul considerabil în fiecare divizie a afacerii. Practic, să fii primul e cel mai greu.
Care e cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o din perioada în care ai dezvoltat acest brand?
Cu siguranță, răbdarea mi-a fost testată la extrem!
Business-ul de Street Food cu care am început (food truck-urile Mexican Bizness) este unul imprevizibil, dar care recompensează munca imediat. La finalul unui festival, după patru zile, știm exact cum arată contul și care este profitul.
Cu Drooler am înțeles că răbdarea este recompensată cu performanță și calitate. Dacă aceste valori sunt respectate mereu, atunci componenta financiară este doar o consecință.
Ce urmează pentru Drooler?
Lansarea! Ne pregătim să lansăm produsele, site-ul, facem demersuri pentru a ne lista în supermarket-uri și petshop-uri.
La Drooler facem mâncare gătită pentru câini, din iubire și respect pentru aceștia și vrem să fim cât mai aproape de clienții noștri.
» Citește și alte articole din capitolul POVEȘTI DE SUCCES.