La mijlocul anilor ‘60 ai secolului al XX-lea, arta începe să cuprindă diferite manifestări care situează în prim plan ideea, conceptul și procesul operei, considerate mai semnificative decât forma concretă a unei anumite creații. Acest tip de manifestare primește numele de artă conceptuală, fiind privită ca o revoltă împotriva formalismului, în care s-au regăsit numeroși artiști contemporani, precum și Alex Da Corte.
Artistul lucrează cu imagini suprarealiste și obiecte banale, explorând termeni precum consumerismul, pop culture, mitologia și literatura pentru a conecta ideea pe care o avem asupra identității noastre la cultura de consum. În lumea sa suntem cu toții puțin neobișnuiți, o sumă de părți unite prin ceea ce ne înconjoară, împărtășind aceeași greutate existențială. În această lume avem și noi acces, până în data de 8 ianuarie 2023, la Muzeul de Artă Modernă Louisiana (Danemarca), cu o experiență vizuală impresionantă, Mr. Remember, prima prezentare aprofundată din Europa a lucrărilor art-star-ului venezueliano-american.
Prin această expoziție, muzeul își continuă angajamentul puternic față de artist, care a început în primii ani ai carierei lui Da Corte cu achiziția instalației Delirium I (2014) și a filmului său, Chelsea Hotel No. 2 (2010). Cu o abordare Pop culture americană ce ne amintește de operele lui Andy Warhol și Roy Lichtenstein, lucrările sale posedă adesea o dualitate în care tristețea întâlnește ludicul.
Rubber Pencil Devil reprezintă o parte centrală a expoziției și poate chiar cea mai importantă. Lucrarea constă într-un film de două ore și patruzeci de minute, compus din 57 de scurtmetraje, pentru care Da Corte a construit manual scenografii unice și un mediu de proiecție care servește ca o extensie poetică a filmului, cu mobilier sculptural și un covor care seamănă cu un teren de fotbal. Filmele se referă la clasicele emisiuni TV americane pentru copii, cum ar fi Mr. Rogers, cei șapte Pitici din Alba ca Zăpada și Bart Simpson. Artistul interpretează el însuși multe dintre aceste personaje într-un stil atât umoristic, cât şi jucăuş, în timp ce ritmul filmului a fost încetinit, dând un sentiment de melancolie și de alienare.
Pe lângă instalațiile cinematografice sunt expuse și o serie de lucrări sculpturale, picturi și desene pentru a oferi o privire de ansamblu asupra practicii artistice a lui Alex Da Corte. Amestecul de lucrări timpurii și complet noi, într-o scenografie total copleșitoare, cu podele special concepute, pereți viu colorați, lumini de neon și arome caracteristice, ne deschid ușa către o realitate paralelă, dar de care aparținem fără să ne dăm seama.