După multe petreceri reușite, punkiști care dansau cot la cot cu b-boys, metode de Dj-ing îmbunătățite și muuulte rime, hip-hopul a ajuns să fie pus pe vinil și să își găsească un loc în mainstream. În anii ’80 deja nu mai vorbim doar despre un stil de muzică, ci despre o adevărată mișcare, o subcultură. Așadar, modul de a se îmbrăca al băieților cu vorbele la ei a devenit din ce în ce mai recognoscibil. Să nu vă treacă prin cap vreo secundă că aș vrea să spun că era repetitiv și plicticos, din contră, a trecut prin schimbări constante și s-a păstrat mereu fresh, iar trendurile de atunci, au devenit statement-urile de azi.
Sneakerșii.
Aici vorbim despre perechile clasice de Air Jordan, ce s-au popularizat atât datorită carierei strălucite a lui Michael Jordan, cât și datorită preferinței rapperilor pentru aceștia și legătura lor cu sportul. Nu excludem nici faimoasa pereche Adidas Shell Toe sau pe numele lor actual, Adidas Superstar. Această pereche a fost și sursa inspiratoare pentru piesa celor de la Run-DMC, My Adidas. Și pentru că muzica e și ea business, trupa i-a invitat pe cei de la Adidas la un concert de-al lor, unde i-au îndemnat pe fani să își scoată câte un adidas. Run-DMC a fost primul grup nonsportiv care a obținut un contract de imagine cu o firmă sport.
Pălăria clopot de la Kangol.
Deși mulți o purtau, LL Cool J e cel care a popularizat-o atât printre rapperi, b-boys, b-girls, cât și în mase. Purtarea modelului Bermuda Casual pe coperta albumului său Radio și asortarea acesteia cu treningurile specifice vremii, au transformat-o în semnătura lui proprie. Și a fost atât de pregnantă asocierea cu brandul încât coperta albumului How You Like Me Now a lui Kool Moe Dee, în care un jeep alb strivește o pălărie roșie Kangol, era clar un atac asupra lui LL Cool J. Sperăm că s-au împăcat totuși.
Lanțuri masive.
Succesul era în toi, iar bugetele creșteau. Așadar, rapperii alegeau să își accesorizeze hainele sport deseori cu lanțuri gigantice aurii. Acestea aveau scopul de a comunica statusul înalt al celor ce le aveau. Plecați din cartiere rău famate, tinerii își doreau să se exprime, să atingă culmi și să fie tratați de la egal la egal, când vorbim și despre problemele rasiale. Așadar, dorința de a fi cât mai excentrici e de înțeles. Amintim aici și inelele pentru 4 degete, ce erau purtate cu același scop, care au fost popularizate de Big Daddy Kane.
Dapper Dan
Pe partea de luxury merită amintit și Dapper Dan. Dan obișnuia să potolească apetitul artiștilor pentru branduri, creând în boutique-ul său din Harlem piese autentice prin tăierea logourilor de pe accesorii. Deși ce făcea era ilegal și a fost obligat să se oprească, trendul era deja răspândit, iar acum câțiva ani, casa de modă Gucci l-a invitat pentru a colabora pe termen lung.
Anii ’80 sunt atât de notabili pentru hip-hop și fashion, pentru că au reușit să genereze trenduri ce râmân proaspete și până în ziua de azi, acaparând numeroase generații de tineri.