Luna mai este marcată la Teatrul Excelsior de o premieră-eveniment, montarea, în viziunea lui Răzvan Mazilu, a Operei de trei parale, piesa-cult a celui mai important dramaturg din secolul XX, Bertolt Brecht, creată în tandem cu influentul compozitor german Kurt Weill. Caracterul special al spectacolului, care face din acesta un must-see, e dat în primul rând de originalitatea și consistenţa brand-ului artistic Răzvan Mazilu, demersurile creative ale reputatului regizor și coregraf reprezentând actualmente – indiferent că ne gândim la West Side Story, Cabaret, Sunetul muzicii, We Will Rock You, Maria de Buenos Aires sau Fecioarele noastre grabnic ajutătoare – referinţe esenţiale ale parcursului evolutiv pe meleagurile noastre ale teatrului muzical și musical-ului.
Un alt motiv îl reprezintă, fără îndoială, reiterarea colaborării lui Răzvan Mazilu cu echipa de actori ce a captivat spectatorii (și continuă să o facă) în Familia Addams, deopotrivă un mare succes de public și de critică, spectacol din repertoriul Teatrului Excelsior triplu nominalizat la premiile UNITER și câștigător, în 2020, al trofeului pentru cel mai bun actor în rol principal, Lucian Ionescu. Care îl interpretează acum și pe Macheath, în Opera de trei parale, iar asta ne aduce, nu în ultimul rând, la o a treia raţiune pentru care acest spectacol se constituie într-un eveniment: şi anume piesa în sine, pentru că, în pofida imensei sale popularităţi pe mapamond, paradoxal, Opera de trei parale s-a jucat extrem de rar în teatrele din România. Au fost, după calculele noastre, doar vreo 20 de montări în 60 de ani, din 1962 încoace, deci, poate că mulţi au auzit de Mackie-Şiș, dar de văzut, mai ales pe o scenă de teatru din București, sunt foarte puţini cei care au avut șansa asta. Răzvan Mazilu ne-o oferă la Teatrul Excelsior din tripla calitate asumată: de regizor, coregraf şi designer al costumelor, asistat de profesionişti remarcabili, precum Dragoş Buhagiar (decor), Maria Alexievici (pregătirea muzicală) şi Costi Baciu (lighting design), începând chiar din 1 mai, data premierei, printr-o punere în scenă care se anunţă memorabilă.
fotografii © Andrei Gîndac