Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Icon Film Zile si Nopti 20/03/2022
Film / Point of View

Point of View | The Hand of God – Sorrentino la el acasă

Ștefan Iancu De Ștefan Iancu
Comentarii Point of View | The Hand of God – Sorrentino la el acasă Share Point of View | The Hand of God – Sorrentino la el acasă


În cel mai recent film al său, regizorul italian Paolo Sorrentino alege să își pună o parte din propriul suflet pe tavă. O poveste semi-autobiografică, The Hand of God îl are în centrul acțiunii pe Fabietto, un tânăr napoletan în anii ’80, care își descoperă sexualitatea, pasiunea pentru film și dragostea nestăvilită pentru Diego Maradona.

Într-o poveste atât despre tema familiei, dar și un coming-of-age story, Sorrentino retrăiește prin intermediul acestui film o parte din copilăria sa, din sudul Italiei. Ceea ce îi oferă un caracter atât de specific este alegerea regizorului de a reda anumite evenimente așa cum și le aduce el aminte, punând accentul pe diverse imagini, alese cu grijă, și care, cel mai probabil, au rămas imprimate adânc în inima și conștiința sa. Fie că este vorba despre o mătușă care a trezit în el primul sentiment erotic, o vecină în vârstă care avea aerul unei ducese, o masă în familie plină de rude, care mai de care mai pestrițe, sau primul său spectacol de teatru, Sorrentino pare că face o călătorie la pas prin anii adolescenței sale tumultoase, în care îl ia pe spectator părtaș, dar, lăsându-l pe acesta, totodată, să opteze pentru ce să creadă că e adevărat sau ce este o ficțiune frumos ambalată.

Dacă La Grande Bellezza – filmul pentru care a luat premiul Oscar pentru cel mai bun film străin – este o odă la adresa lui Fellini și al său La Dolce Vita, în The Hand of God se poate vedea cum și de unde s-a născut pasiunea sa pentru regizorul italian. Cred că dacă ar fi trăit, Fellini, cu siguranță, s-ar fi simțit cel puțin flatat de felul în care a ales Sorrentino să își arate mulțumirea față de ajutorul (indirect) pe care acesta l-a avut asupra formării sale ca regizor și creator de film.

Toni Servillo este unul dintre cei mai buni actori ai ultimilor ani și, fără doar și poate, o alegere perfectă pentru rolul tatălui din film. Rar am văzut un actor care să reușească să înglobeze candoarea, naivitatea și dragostea paternă în nici 60 de minute (cât apare în acest film). Atât el, cât și Sorrentino au darul de a alătura umorul și tragedia într-o armonie perfectă, care te face să râzi și să plângi în același timp, să îți pară rău și să suferi alături de personaje și, cel mai important, probabil, să rămână cu tine.

Poate că nu are același farmec și doză de spectacular ca filmele anterioare ale lui Sorrentino, dar The Hand of God lasă o portiță către sufletul unui mare autor contemporan în cinema-ul de azi, care trebuie deschisă cu grijă și apoi închisă la loc, la fel de tandru și cu multă grijă, spre a nu deranja nimic dintr-o lume situată la granița dintre ficțiune și realitate.

Născut pe 26 decembrie 1997, Ştefan Iancu a interpretat roluri în peste zece producţii româneşti şi străine, lungmetraje şi filme de televiziune. A făcut parte din distribuţia unor filme precum Kyra Kyralina de Dan Piţa, Walking with the enemy de Mark Schmidt şi Amintiri din epoca de aur, proiect de Cristian Mungiu. A împărţit, la vârsta de cinci ani, platoul de filmare cu Keira Knightley şi câţiva ani mai târziu, cu Steven Seagal. În 2018, a primit Premiul Gopo pentru „Tânără speranţă”, pentru rolul din Un pas în urma serafimilor. Joaca actualmente în serialul TV Vlad.

Galerie imagini

Share

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Esențiale

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.