„Am crezut întotdeauna că lumea arată altfel pentru cei cu inima frântă. Se mișcă pe o altă axă, la o viteză diferită, iar timpul se deplasează trecător înainte și înapoi. În lumea celor răniți, momentele de putere, independență și nepăsare sunt legate puternic de sentimente de durere, vulnerabilitate și disperare. Imaginând viitorul, te întorci întotdeauna și în trecut. Pentru prima dată, veți auzi toate cele 30 de melodii scrise pentru Red”.
Foto: Beth Garrabrant
După ce casa de discuri Big Machine Records i-a vândut întregul catalog muzical fără drept de participare la licitație în anul 2019, Taylor Swift a anunțat că își va reface toate albumele pierdute, adăugându-le sintagma „Taylor’s Version” pentru a arăta cum reînregistrările sunt deținute de ea, militând pentru dreptul artiștilor de a avea control asupra artei pe care o produc. Astfel, în urma Premiilor Grammy din 2021, unde a devenit, datorită albumului Folklore, prima femeie din istorie care a câștigat „Album of The Year” de 3 ori, pe 9 aprilie 2021 a lansat „Fearless (Taylor’s Version)”, reînregistrarea celui de-al doilea album din cariera sa, inițial făcut în 2008.
Pe lângă refacerea melodiilor deja cunoscute de fani, precum „Fearless”, „Love Story”, „You Belong With Me” sau „White Horse”, artista a decis să adauge o serie de piese scrise în perioada în care a făcut albumul, dar care nu au mai avut loc în vechea versiune, numindu-le „From The Vault”. Pentru „Ferless (Taylor’s Version)”, Taylor a lansat 6 piese de acest tip, anume „You All Over Me”, în colaborare cu Maren Morris, „Mr. Perfectly Fine”, „We Were Happy”, „That’s When”, alături de Keith Urban, „Don’t You” și „Bye Bye Baby”, toate păstrând sunetul country caracteristic perioadei Fearless (când a câștigat primul Album of The Year).
Cea mai recentă reînregistrare, „Red (Taylor’s Version)”, apărută pe 12 noiembrie 2021 și făcută împreună cu producătorul Jack Antonoff, Aaron Dessner (fondatorul trupei The National) și inginerul de sunet Laura Sisk, a doborât, în săptămâna lansării, recordul pentru cele mai multe piese aflate simultan în Billboard Hot 100 (26). În cadrul materialului discografic, pe lângă melodiile reprezentative pentru cariera sa, precum „I Knew You Were Trouble”, „Red”, „22”, „We Are Never Ever Getting Back Together” sau „Begin Again”, la rugămințile fanilor, Taylor a lansat versiunea originală a melodiei „All Too Well”, care, în 2012, când a apărut albumul prima dată, a fost printre preferate, fiind numită de Rolling Stone cea mai bună piesă scrisă de artistă în întreaga carieră.
Noua variantă, care are 10 minute și 13 secunde, a devenit cel mai lung single din istorie care să ocupe primul loc în Billboard 100, fenomen care nu s-a mai întâmplat din 1972. Mai mult, pentru a aduce la viață povestea piesei, Swift a scris și regizat „All Too Well (The Short Film)”, în care apar Dylan O’Brien (The Maze Runner, Teen Wolf) și Sadie Sink (Stranger Things) în roluri principale.
Pentru premieră, Taylor și-a ales și invitat cei mai sonori fani din mediul online la Teatrul AMC Lincoln Square din New York, unde a și cântat pentru prima dată, alături de chitara sa, noua versiune a melodiei. Mai departe, pentru una dintre piesele „From The Vault”, anume „I Bet You Think About Me”, făcută împreună cu Chris Stapleton, a fost lansat un videoclip regizat, în premieră, de actrița Blake Lively, în care Taylor apare alături de Miles Teller (The Spectacular Now, Divergent).
Tot din categoria „From The Vault”, pe lângă „The Very First Night”, „Forever Winter”, „Better Man”, „Babe” și „Message In A Bottle”, există melodii făcute în colaborare cu artiști precum Ed Sheeran („Run”) și Phoebe Bridgers, care apare în piesa „Nothing New”, unde este descrisă experiența femeilor din industria muzicală odată ce înaintează în vârstă: „How can a person know everything at 18/ But nothing at 22?/ And will you still want me/ When I’m nothing new?”.
În final, despre întregul proces și despre fanii ei, Taylor spune: „Nu m-aș fi gândit niciodată că ar fi posibil să mă întorc în timp și să-mi reînregistrez întreaga discografie, redescoperind atâtea piese importante, dar uitate pe parcurs, dacă nu m-ați fi încurajat voi. Poate că Red urmează să fie deținut de mine, dar a fost întotdeauna al nostru.”