Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 01/01/2021
Lifestyle / Sport Povești de succes

POVEŞTI DE SUCCES | Filgud – brandul de „brânzeturi” și „lactate” vegane dezvoltat de Andrei Roșu

Gruia Dragomir De Gruia Dragomir
Comentarii POVEŞTI DE SUCCES | Filgud – brandul de „brânzeturi” și „lactate” vegane dezvoltat de Andrei Roșu Share POVEŞTI DE SUCCES | Filgud – brandul de „brânzeturi” și „lactate” vegane dezvoltat de Andrei Roșu


Andrei Roșu este sportiv de anduranță, antreprenor, blogger, vorbitor inspirațional, organizator de evenimente caritabile și sportive, susținător de proiecte sociale și, nu în ultimul rând, donator benevol de sânge. În 2011, el a intrat în Cartea Recordurilor, fiind primul om din lume care a finalizat circuitul 7 maratoane și 7 ultramaratoane, pe 7 continente, iar în 2015 a devenit primul român care reușește să traverseze înot Canalul Mânecii. Este inițiatorul celei mai importante platforme de running și fundraising din România – Transmaraton și creatorul programului și aplicației „42kRoșu – de la canapea la maraton, în 4 luni”. În acest an, în plină pandemie, împreună cu deținătoarea lanțului de restaurante Rawdia, a dezvoltat și lansat și un brand de produse vegane deosebite. Cei doi au făcut acest lucru din dorința de a oferi o alternativă prietenoasă, sănătoasă și gustoasă celor care, din diverse motive, doresc să renunțe sau să consume mai puține brânzeturi, lactate și alte produse de origine animală. În scurt timp, Filgud a devenit o poveste de succes, iar produsele lor au devenit extrem de apreciate și lăudate de cei care le-au încercat.

Cum a apărut brandul Filgud? Și cine sunt oamenii din spatele acestei afaceri?  

Ideea Filgud a apărut treptat, ca o consecință a schimbărilor și reprioritizărilor pe care le-am făcut în viața mea în ultimii 10 ani, precum și a unor noi roluri pe care le-am dobândit. Am devenit părinte, am renunțat la obiceiurile nesănătoase, am început să fac sport, să fiu atent la alimentele pe care le pun în coșul de cumpărături și în farfurie, am pierdut semnificativ în greutate, am absolvit un curs de bucătărie vegană și am încercat să fiu un model real pentru copiii mei și pentru cei care sunt inspirați de evoluția mea.

De asemenea, m-am implicat social, am devenit preocupat de impactul pe care acțiunile mele îl au asupra mediului, am conștientizat suferința animalelor din ferme și am decis să scot „carnea” și alte produse de origine animală din nutriția mea zilnică și din garderobă. 

Următorul pas a fost să mă asociez cu o prietenă care deține un lanț de restaurante vegane – Rawdia – și, timp de aproape doi ani, să vizităm cele mai mari târguri și expoziții vegane din lume, să lucrăm la rețete, la branding și la strategia noastră comercială, să alegem oamenii potriviți și… să ne lansăm. 

Cu ce se deosebesc produsele voastre de celelalte asemănătoare care se găsesc în comerț?   

Cred că există câteva diferențe semnificative. Produsele Filgud sunt mult mai bogate în nutrienți (în unele cazuri, chiar și de 40 de ori!) – și aici mă refer în special la proteine, un subiect sensibil pentru vegani, dar și la fibre, care lipsesc adesea din dieta celor care preferă produsele de origine animala. În plus, au un gust delicios, specific produselor „de casă” sau artizanale.

Cât de greu este pentru un brand românesc de produse vegane să se impună pe o piață dominată de marii jucători din acest sector? 

Este prematur să știm dacă vom reuși să ne impunem, dar începutul este promițător. Suntem listați în principalele două rețele de hipermarketuri, iar vânzările evoluează într-un ritm mai rapid decât anticipam – atât noi, cât și reprezentanții locațiilor în care distribuim produsele Filgud. 

Care e cea mai importantă lecție pe care ați învățat-o din perioada de activitate? 

Ca startup, cred că cea mai importantă lecție a fost de a evita, pe cât posibil, greșelile pe care le fac cei mai mulți antreprenori aflați la început de drum. Iar pentru asta am avut inspirația de a folosi o parte importantă din bugetul nostru pentru a beneficia de sprijinul celor mai buni consultanți pe care i-am găsit – pentru brand, etichetare, achiziții, distribuție, investiții și business, în general.

Ce ne puteți spune despre produsele și sortimentele voastre? 

În prezent, avem cinci produse: „lapte” de migdale, „iaurt”, „brânzică” tartinabilă și „feta” din caju, precum și un sortiment de „icre” din amarant. Dincolo de gustul lor excepțional, ne-am dorit (și am reușit) să dezvoltăm alimente 100% provenite din plante, fără colesterol, care să poată fi consumate și de persoanele alergice la lapte, intolerante la gluten sau lactoză și, de asemenea, care să fie bogate în nutrienți și alte substanțe benefice pentru organism. De exemplu, „laptele” nostru are un conținut de migdale de 20% (comparativ cu 0.5-2%, cât găsim în majoritatea produselor disponibile în supermarketuri), ceea ce se traduce în 32 de grame de proteine în fiecare sticlă Filgud. Iar „feta” noastră de caju, fără conservanți, are 130 de miliarde de culturi probiotice.

Ce planuri de viitor aveți? Ce urmează pentru Filgud?  

Avem câteva planuri, în fiecare arie a afacerii noastre: să continuăm dezvoltarea de produse, să creștem substanțial capacitatea de producție, să încheiem cât mai multe parteneriate de distribuție, să ne facem cunoscuți (și doriți) printre potențialii clienți și să accelerăm semnificativ creșterea afacerii. Și, nu în ultimul rând, să ieșim cu Filgud pe piețele internaționale, pentru a deveni, cu adevărat, o poveste de succes.

  • Text de Gruia Dragomir.

Galerie imagini

Share

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Esențiale

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.