Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti
Proiecții de film

Jean-Luc Godard

’O poveste ar trebui să aibă un început, un mijloc și un sfârșit… dar nu neapărat în această ordine’’. 

Jean-Luc Godard rămâne în istoria cinematografiei ca fiind regizorul revoluționar, fără școală, care s-a opus vehement cinemaului mainstream. El a început să scrie înainte de a avea acces la studiouri și a continuat să facă critică de film cu camera în mână, adoptând cinemaul politic de cele mai multe ori: De bine sau de rău, cinemaul este o mașinărie a puterii. Critica lui nu s-a limitat la operele celorlalți, practicând autocritica asumat, așa cum un critic serios ar trebui s-o facă. 

În săptămâna ce urmează, cinematograful Victoria aduce pe marele, de luni până joi, de la ora 13:00, operele unui geniu al filmului care a schimbat regulile jocului în cinematografie, și totodată, percepția multor regizori și critici de film.

Gramatica filmelor lui Godard e plină de excepții, scenele nu se potrivesc între ele, sunetul nu este tot timpul sincronizat cu imaginea, dialogul este fragmentat, iar publicul mereu implicat în poveste. 

 

  • 26.09 ora 13:00

Cu sufletul la gură / À bout de souffle 

Itinerariul unui tânăr delincvent care, după ce a furat o mașină și a ucis un polițist, e hăituit de poliție. À bout de souffle este primul lungmetraj al lui Jean-Luc Godard și filmul-simbol al „Noului val”, un prestigios curent cinematografic apărut în Franța anilor ’50.

  • 27.09 ora 13:00

Disprețul / Le mépris

Un scenarist și tânăra sa soție sunt găzduiți de un producător tiranic. Acaparat de rescrierea unei transpuneri cinematografice a ”Odiseei”, dramaturgul nu mai remarcă asaltul la care o supune finanțatorul pe tânăra lui soție, ceea ce îi stârnește femeii disprețul față de partenerul de viață, ajungând să pună sub semnul întrebării însuși viitorul căsniciei.

  • 28.09 ora 13:00

O bandă aparte / Bande a part

“Regăsim în “O bandă aparte” ingredientele tradiționale ale filmelor lui Godard: dragostea ce duce la moarte, obsesia delațiunii, amestecarea constantă a tragediei cu melodrama, pe un ton de comedie burlescă, bărbați îndrăgostiți de o femeie, stângaci în tandrețea lor și căutând cu disperare gestul, cuvântul care să nu le trădeze sentimentele. (…) Regăsim de asemenea, limbajul personal al realizatorului, caracterizat prin dezinvolta sa libertate. (…)” Pierre Billard, 1964

  • 29.09 ora 13:00

Week End 

O excursie de weekend, presupus-idilic, la țară se transformă într-un coșmar nesfârșit de ambuteiaje, revoluție, canibalism și crimă, pe măsură ce societatea burgheză franceză începe să se prăbușească sub greutatea propriilor preocupări ale consumatorilor.

Sursa: Cinema Victoria

Share

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter
Email
Caută