Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti
Proiecții de film

Inventarul săptămânii @ Sala Omnia – CNDB

Inventarul săptămânii

Inventarul săptămânii @ Sala Omnia – CNDB

  • Sala Omnia, Str. Cristian Popișteanu, nr. 3

 

Acces liber

 

Programul proiecțiilor:

  • Filmele rulează în loop
  • Accesul se poate face oricând în intervalul 19.00 – 22.00

 

  • Marți, 9 mai

Mona Vătămanu & Florin Tudor – ​​Omnia Communia Deserta (2020, 29 min)

Bo Wang – Revoluția nu va dispune de aer condiționat (2022, 27 min)

 

  • Miercuri, 10 mai

Tekla Aslanishvili – Scene din încercări și eșecuri (2020, 32 min)

Alia Farid – Chibayish (2022, 22 min)

 

  • Joi, 11 mai

Alexandra Pirici – Fata împăturind o batistă (2021, 22 mi)

Migrant Ecologies – {dacă momeala ta poate cânta, sălbăticiunea va veni} Ca umbrele prin frunziș (2021, 28 min)

 

  • Vineri, 12 mai

Mădălina Zaharia – Adio, încredere (2023, 18 min)

Emilija Škarnulytė – Înmormântare (2022, 60 min)

 

  • Sâmbătă, 13 mai

Natasha Tontey – Grădină în flăcări (2022, 27 min)

Anca Benera & Arnold Estefan – Blue Ground (2020-2021, 12 min)

 

Inventarul săptămânii marchează o ultimă intervenție în Sala Omnia, înainte ca această clădire emblematică să intre într-o etapă de transformare completă și să devină locația principală a Centrului Național al Dansului din București.

Desfășurându-se pe parcursul unei săptămâni, un program de proiecții de film va plasa într-o perspectivă mai amplă implicațiile politice și personale, locale și globale ale modernității, de care este strâns legată istoria Sălii Omnia – o clădire socialistă proiectată în 1967 pentru a găzdui întrunirile Comitetului Central al Partidului Comunist Român. Inventarul Săptămânii își propune să plaseze istoria Sălii Omnia în cadrul unei analize comparative și multidimensionale a istoriei, care va dezvălui rețele de afinități și tensiuni neașteptate sau subexplorate cu scopul de a afirma interdependențele care ne definesc lumea.

 

Această clădire socialistă, care a fost odată un sit simbolic al puterii, devine scena unor întâlniri cu alte locuri și structuri: de la o centrală electrică dezafectată, la un oraș inteligent neterminat de pe malurile Mării Negre, o fostă cale ferată lângă care s-a construit – și, apoi, demolat – un ansamblu modern de locuințe, un cimitir ancestral, până la un mall transformat într-un loc al disidenței. Voci, cântece, strigăte ale oamenilor și ale mai-mult-decât-oamenilor, fantome, povești folclorice și narațiuni speculative vor popula și contamina clădirea. Lucrări de artă bazate pe timp, mai exact, filme și gesturi performative conținute în narațiunile lor, vor adăuga texturi temporare acestui sit al memoriei pe cale de dispariție. Perspective diferite asupra lumii vor crea fricțiuni între ele în Sala Omnia, punând în valoare forța neîntreruptă a acestei clădiri de a evoca și prezenta viziuni ale trecutului și ruinele sale, de la credințe cosmologice animiste, la încrederea absolută în automatizare și planificare modernă.

 

Formatul inventarului este inspirat de referința pe care criticul literar Edward Said a făcut-o la o perspectivă asupra istoriei prezentată de filosoful Antonio Gramsci. Gramsci afirmă că istoria depune în noi „o infinitate de urme, fără a lăsa și un inventar. De aceea, este imperativ ca, la început, să se facă un asemenea inventar.” Dacă pledoaria aceasta l-a impulsionat pe Said să conecteze experiența sa de palestinian care locuiește în Occident cu o înțelegere mai amplă asupra felului în care „orientalismul” a apărut prin cultură, o încercare similară de a îmbina afectul cu intelectul este cea care stă la baza acestui program. Lucrările vor aduce în prim-plan activități de extragere și automatizare, abordări introspective legate de încredere, vor face aluzii la fantome și petrol și vor prezenta viziunile grandioase care stau la baza unor infrastructuri precum Omnia, centrul comercial, orașul inteligent, centrale electrice și cale ferată. Prin intermediul acestei acumulări de urme de pe durata fiecărei seri din săptămână, va lua naștere treptat un inventar pentru Sala Omnia.

 

Artiști: Tekla Aslanishvili, Anca Benera & Arnold Estefan, Alia Farid, Migrant Ecologies, Alexandra Pirici, Emilija Škarnulytė, Natasha Tontey, Mona Vătămanu & Florin Tudor, Bo Wang, Mădălina Zaharia

  • Un program de proiecții de film, curatoriat de Anca Rujoiu
  • Management si producție: Radu Lesevschi
  • Design ecran de proiecție: Atelier Adhoc (George Marinescu și Daria Oancea)
  • Suport AV: Justin O’Shaugnessy, Marius Costache
  • Design grafic: Daniel & Andrew
  • Traduceri și editare: Sorina Tomulețiu
  • Organizat de Asociația Solitude Project în parteneriat cu Centrului Național al Dansului București
  • Proiect co-finanțat de Administratia Fondului Cultural National (AFCN)

 

Vrei să fii la curent cu cele mai noi Evenimente, Filme și Festivaluri din România ?

Sursa: Facebook Centrul Naţional al Dansului Bucureşti

Share

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter
Email
Caută