Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti
Curs

Cum să comunicăm eficient în viaţa personală şi profesională | Fundația Calea Victoriei @ Online

Cum să comunicăm eficient în viaţa personală şi profesională

Cum să comunicăm eficient în viaţa personală şi profesională | Fundația Calea Victoriei @ Online

Cursul se va desfăşura săptămânal, în zile de marţi, în intervalul 19:00-21:00.

Date desfăşurare curs: 21, 28 ianuarie, 4, 11 şi 18 februarie.

– Elemente de cultură comunicaţională –

Vă invităm la un nou curs online, susţinut de dl. profesor Dumitru Borţun, doctor în Filosofie şi profesor la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice a Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative din Bucureşti – SNSPA, unde susţine cursuri precum „Analiza discursului public”, „Etică în comunicare”, „Semiotică. Teorii ale limbajului” şi „Responsabilitate socială corporativă”.

Cursul prezintă şi analizează elementele esenţiale pe care le presupune comunicarea interpersonală, în grup, în organizaţii precum şi comunicarea în public. Participanţii la curs vor primi informaţii valoroase şi instrumente concrete prin care îşi pot îmbunătăţi metodele şi formele de a comunica cu cei din jur, atât în viaţa privată, cât şi în profesie, în cerc restrâns, dar şi într-un cadru mai amplu, compact sau divers din punct de vedere al publicului căruia i se adresează.

Informaţiile teoretice din cadrul acestui curs vor fi completate de analiza unor cazuri concrete, de exerciţii, dialog între profesor şi cursanţi, identificarea unor soluţii la probleme cotidiene sau din situaţii excepţionale în care se poate derula procesul de comunicare.

Temele întâlnirilor de curs sunt:

Şedinţa 1 – Comunicarea, noţiuni introductive:

1.1. Scopurile comunicării

Să fim receptaţi, înţeleşi şi acceptaţi;

Să provocăm reacţiii (să inducem repezentări, atitudini, comportamente);

Comunicare interpersonală şi atitudini; tipologia atitudinilor

1.2. Tipuri de comunicare

Comunicare interpersonală, intragrupală, intergrupală şi în masă;

Comunicare verbală, nonverbală şi paraverbală;

Comunicare informală şi formală, privată şi publică;

Comunicare organizaţională.

1.3. Obstacole în calea comunicării şi căi de depăşire a acestora

Diferenţele de percepţie

Lipsa de interes

Dificultăţile de exprimare

Emoţiile incontrolabile

Personalitatea

1.4. Cunoaştere comună şi cunoaştere ştiinţifică în domeniul comunicării

Bunul simţ şi simţul comun; critica simţului comun

Specificul cunoaşterii ştiinţifice

Abordarea naivă a comunicării: „Şcoala proces”

Abordarea ştiinţifică a comunicării: „Şcoala semiotică”

Şedinta 2 – Comunicarea interpersonală

2.1. Definirea şi caracterizarea actului interpersonal

2.2. Comunicarea – formă a interacţiunii interpersonale

Componentele comunicării interpersonale

Factorii de context şi de mediu

2.3. Atitudini şi comunicare individuală

Funcţiile atitudinilor

Tipologia atitudinilor interindividuale

2.4. Competenţă şi performanţă comunicaţională

Elementele performanţei comunicaţionale

Principiile interacţiunii verbale; maximele conversaţionale;

Şedinta 3 – Comunicarea în grup

3.1. Specificul comunicării în grup

3.1.1. Comunicare şi igienă relaţională în echipe (metoda ESPERE)

Relaţia infantilizantă

Relaţia sănătoasă

Reguli de igienă relaţională

3.1.2. Comunicarea în grup şi acceptarea diferenţelor

3.1.3. Cum să corelezi valorile personale cu valorile grupului

3.2. Comunicarea în grupurile de muncă

Aspecte ale comunicării organizaţionale

Conceptul „grup de muncă”; relaţiile intergrupale în organizaţii;

Strategii de ameliorare a climatului comunicaţional.

3.3. Management şi leadership

Diferenţa dintre manager şi lider

Competenţele-cheie ale unui lider

Lider formal şi lider informal

Planificare şi organizare în leadership

Comunicarea interpersonală – catalizator în procesul de leadership

3.4. Crearea de echipe eficiente

Echipa eficientă

Stiluri de conducere a echipelor

Stiluri de conducere şi impactul lor asupra motivaţiei echipei

Sedinţa 4 – Comunicarea în organizaţii

4.1. Specificul comunicării în organizaţii

Comunicare internă şi comunicare externă;

Canale de comunicare internă: avantaje şi dezavantaje

Structuri organizaţionale şi organigrame;

Cultura organizaţiei.

4.2. Gestionarea conflictelor

Conflictul ca interacţiune psihologică simetrică

Evoluţia conflictului

Conflictul organizaţional

Evitarea, aplanarea şi rezolvarea conflictului

4.3. Standardizarea comunicării interne

Formalizarea comunicării în cadrul serviciilor şi direcţiilor

Elaborarea unui mesaj pentru E-mail

Şedinţa ca mijloc de comunicare

Planul de comunicare reactivă

4.4. Relaţiile cu publicul

Tipuri de public şi abordarea lor din perspectiva beneficiarilor

Comunicarea diferenţiată cu publicurile organizaţiei

Relaţiile cu publicul într-o organizaţie inteligentă

Sedinţa 5 – Comunicarea în public

5.1. Discursul public: noţiuni introductive

Definiţii: „discursul” şi „analiza discursului”

Analiza discursului – domeniu interdisciplinar

Noţiuni de lingvistică

Enunţul şi enunţarea; textul şi contextul

5.2. Analiza lingvistică a discursului

Legile discursului

Tipologia discursurilor; genuri de discurs

Principalele elemente ale unui discurs

Universul interior

5.3. Actorii discursului

Subiectivitate şi etos

Actorii comunicării discursive

Acţiunile discursive

Interacţiunea verbală

5.4. Aplicaţii

Exemple

Exerciţii

Recapitulare

Cursul are loc online, live, pe zoom.us. Vă rugăm să ţineţi cont de data şi ora la care au loc întâlnirile, cursurile nu se înregistrează. Cu o zi înainte de data începerii, veţi primi un link cu ajutorul căruia veţi accesa cursul pe Zoom.us.

Testimonial

Am avut ocazia de a participa la cursul „Cum să comunicăm eficient în viaţa personală şi profesională” organizat de Fundaţia Calea Victoriei şi susţinut de lectorul Dumitru Borţun. Experienţa a fost una plăcută şi extrem de valoroasă pentru mine, înţelegând cum se aplică gestionarea conflictelor şi transmiterea mesajelor clare, concise, fiecare aspect al comunicării fiind acoperit cu atenţie şi profesionalism. De asemenea, faptul că am avut parte şi de o prezentare a comunicării în istorie a făcut totul mai interesant. Astfel, la terminarea întâlnirilor, am rămas cu instrumente practice pe care să le aplic zilnic. Recomand cu căldură acest curs oricui doreşte să îşi îmbunătăţească abilităţile de comunicare şi să construiască relaţii mai solide şi armonioase, atât în viaţa personală, cât şi în cea profesională.” – Luana Copaci

Cost: 500 de lei (total pentru 5 întâlniri) 

 

Vrei să fii la curent cu cele mai noi EvenimenteFilme și Festivaluri din România ?

Sursa: Fundația Calea Victoriei

Newletter zn png
Newsletter-ZN-2025-300x250

Share

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter
Email
Caută